Το φαινόμενο Alipay που κατέκτησε την Κίνα

Ένα application της Alibaba έχει μετατρέψει τους κινέζους σε παγκόσμιους πρωταθλητές σε ηλεκτρονικές πληρωμές. Το μοντέλο λειτουργίας και γιατί «δυσκολεύεται» να επεκταθεί πέραν της κινεζικής ενδοχώρας.

Στην Κίνα τα μετρητά δεν είναι πια ο Βασιλιάς. Ο λόγος, όπως εξηγεί το video ακούει στο όνομα Alipay. Πρόκειται για ένα application το οποίο με 622 εκατομμύρια χρήστες έχει μετατραπεί στην μεγαλύτερη πλατφόρμα πληρωμών μέσω κινητού της χώρας. Διαχειρίζεται μάλιστα πάνω από τις μισές πληρωμές ύψους 15,5 τρισ. δολαρίων (!) στην αγορά της ασιατικής χώρας.

Όταν ξεκίνησε το 2004, οι πιστωτικές κάρτες ήταν σπάνιες και οι πολίτες προτιμούσαν τα μετρητά. Σήμερα, όμως, η Alipay που δημιουργήθηκε από την Alibaba για να κάνει ευκολότερες τις αγοραπωλησίες της κινεζικής έκδοσης του Amazon, έχει μετατρέψει τους κινέζους στους πιο «ψηφιοποιημένους» καταναλωτές του κόσμου!

H Alipay μεταφέρθηκε υπό την ομπρέλα της Ant Financial οδηγώντας της αξία της τελευταίας στα 150 δισ. δολάρια ή υψηλότερα από την Goldman Sachs και την American Express.

Το application χρεώνει μια ελάχιστη προμήθεια για τις συναλλαγές αλλά το πραγματικό κέρδος έρχεται από την πώληση χρηματοικονομικών υπηρεσιών και δανείων προς καταναλωτές και μικρές επιχειρήσεις.

Δεν είναι ωστόσο όλα ρόδινα. Η Alipay, όπως το Facebook, η Amazon και η Google συγκεντρώνει προσωπικά δεδομένα χρηστών. Ερώτημα παραμένει πόση πρόσβαση έχει σε αυτά το κινεζικό κράτος. Αυτό σχετίζεται άμεσα με την προσπάθεια επέκτασης στο εξωτερικό.

Οι κινέζοι τουρίστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία σε 70 χώρες στον κόσμο. Ωστόσο η προσπάθεια διείσδυσης στο Χονγκ Κονγκ δεν είχε ουσιαστικά αποτελέσματα καθώς οι κάτοικοι δεν θέλουν να μοιραστούν τα στοιχεία τους με το Πεκίνο…


Copyright The Financial Times Limited 2017. All rights reserved.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus