Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τι πρέπει να προσέξετε πριν ασφαλιστείτε

Χρήσιμες συμβουλές προς υποψήφιους πελάτες του ασφαλιστικού κλάδου, πριν από την υπογραφή συμβολαίου. Η σημασία της επιλογής ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και εταιρείας. Γράφει ο Δ. Φαραντούρης.

Τι πρέπει να προσέξετε πριν ασφαλιστείτε
  • Του Δημήτρη Φαραντούρη*

Η αγορά ενός Ασφαλιστήριου Συμβολαίου οποιουδήποτε Κλάδου, η οποία έρχεται να καλύψει μια συγκεκριμένη ανάγκη, δεν είναι απλή υπόθεση και αυτό αποδεικνύεται περνώντας ο καιρός ακόμα πιο έντονα.

Οι συντελεστές μιας επιτυχημένης απόφασης είναι δύο και είναι εξίσου βασικοί: Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής & Ασφαλιστική Εταιρεία.

Τα βασικά στοιχεία που πρέπει να προσέξει ένας υποψήφιος πελάτης είναι:

- Επιλογή Πιστοποιημένου Διαμεσολαβητή: Αν ο αρχικός κρίκος που θα κάνει διάγνωση των αναγκών του πελάτη είναι παράνομος ή εμπειρικός, προφανώς το όλο οικοδόμημα θα καταρρεύσει γρήγορα με την πρώτη ευκαιρία. Σήμερα οι Πιστοποιημένοι Ασφαλιστικοί & Επενδυτικοί Διαμεσολαβητές, διαθέτουν ειδική άδεια και ταυτότητα από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο, που πρέπει να επιδεικνύουν σε κάθε πρόταση-συναλλαγή. Επίσης είναι υποχρεωτικό από την Τράπεζα της Ελλάδος, ο Διαμεσολαβητής να δίνει στον υποψήφιο πελάτη ειδικό έντυπο με τα πλήρη στοιχεία του, τις συνεργαζόμενες εταιρίες και τη διαδικασία που χρησιμοποιεί για την πρόταση για ασφάλιση. Όταν λοιπόν έχουν προβλεφθεί όλα αυτά, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι αυτός που προτιμά κάποιον που δεν πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις έχει προσωπική ευθύνη για ό,τι ακολουθήσει.

Ακόμη και σε περίπτωση λάθους από τον Διαμεσολαβητή, προβλέπεται κάλυψη της ζημίας του πελάτη από το Συμβόλαιο Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης (κάλυψη €1.500.000) που διαθέτει και ανανεώνει κάθε έτος, πληρώνοντας ασφάλιστρο ανάλογα με το ύψος των εργασιών του.

Οι Πιστοποιήσεις Διαμεσολάβησης είναι δύο ειδών, για Ασφαλιστικές Συμβουλές (Πιστ. Α) και για Επενδυτικές Συμβουλές & προϊόντα Unit Linked (Πιστ. Δ). Επίσης με τη νέα νομοθεσία απαιτείται για τον Διαμεσολαβητή επαναπιστοποίηση κάθε πέντε έτη.

Όλα αυτά συνδυαστικά αποτελούν πολύ σημαντικά «φίλτρα» για να επιλέξετε μεταξύ των καλύτερων για την ασφαλιστική σας κάλυψη.

Προφανώς, βέβαια, πέρα από τα τυπικά προσόντα πρέπει να λάβετε υπόψη την προθυμία του Διαμεσολαβητή, την εξέλιξη και τον εκσυγχρονισμό του σε θέματα γνώσεων και τεχνολογίας, τη δέσμευσή του ώστε να είναι αρκετά χρόνια δίπλα σας και όχι πρόσκαιρα και τη συχνότητα επανεξέτασης των αναγκών σας, που μεταβάλλονται σε κάθε στάδιο της ζωής σας.

- Επιλογή Ασφαλιστικής Εταιρείας: Στην ελληνική αγορά σήμερα βρίσκονται ήδη αρκετά λιγότερες εταιρείες από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Για τις εταιρείες που δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν το έργο τους, υπήρχαν αρκετές υποψίες ότι σύντομα κάτι θα συμβεί. Αρκετοί πελάτες ξαφνιάστηκαν και λιγότεροι Διαμεσολαβητές από τις οποιεσδήποτε άσχημες εξελίξεις. Δυστυχώς, όμως, ο λαός μας δεν διδάσκεται και μετά την εταιρεία που σταματάει τη λειτουργία της, διαλέγει την αμέσως επόμενη για το ίδιο αποτέλεσμα.

Συνεχίζει «μανιωδώς» να επιλέγει με βάση την τιμή, για να καλύψει τις ασφαλιστικές του ανάγκες.

Εντονότερο βέβαια γίνεται το πρόβλημα όταν επιλέγει για καλύψεις και παροχές που δεν θα κάνει άμεσα χρήση ο ίδιος (π.χ. ασφάλιση αυτοκινήτου και όχι υγείας). Στην αγορά μας όμως υπάρχει πλήθος από αξιόπιστες, δυνατές εταιρίες με λαμπρό μέλλον, που μπορεί ο πελάτης με μια μικρή μελέτη και με τη συμβουλή ενός έμπειρου Διαμεσολαβητή να επιλέξει.

Σήμερα η αγορά διαθέτει πληροφόρηση, διαφάνεια και αν όχι τόσο για τον πελάτη, η επιλογή για τον Διαμεσολαβητή είναι σχετικά εύκολη, αρκεί να μην «εγκλωβιστεί σε έξτρα αμοιβές και κίνητρα και ξεχάσει τον ρόλο του».

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά δεν έχει τίποτα να ζηλέψει σε Διαμεσολαβητές και Εταιρείες από αυτά του εξωτερικού, δεδομένου ότι σήμερα μπορεί ένας υποψήφιος πελάτης να επιλέξει έναν λαμπρό Πιστοποιημένο Διαμεσολαβητή Καριέρας, ο οποίος εφόσον συζητήσει μαζί του τις ασφαλιστικές του ανάγκες και το επενδυτικό του προφίλ, θα του καταθέσει τρεις προτάσεις από διαφορετικές αξιόπιστες εταιρείες και μαζί θα επιλέξουν αυτή που ταιριάζει στον πελάτη. Στη συνέχεια ο πελάτης αυτός θα χρησιμοποιεί έναν αυτοματοποιημένο τρόπο καταβολής των ασφαλίστρων, ώστε οι συναντήσεις με τον Σύμβουλο να είναι ουσιαστικές και όχι οικονομικής διαδικαστικής συναλλαγής.

Η επιλογή της Εταιρείας και του Διαμεσολαβητή δεν είναι απλή υπόθεση, γιατί ουσιαστικά δεσμεύεσαι για κάτι που αν το διαλέξει λανθασμένα, τη στιγμή που θα το αντιληφθεί, θα είναι πλέον αργά.

Το μέλλον για το επάγγελμα μας και την αγορά μας προβλέπεται με πολλές αλλαγές, αλλά πάντα λαμπρό.

 

*Ο κ. Δημήτρης Φαραντούρης είναι διευθύνων σύμβουλος της FARANTOURIS Insurance & financial advisor. 



Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v