Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αύγουστο υπογράφονται οι συμβάσεις μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Rosco

Πίεση από την τρόικα να προχωρήσει άμεσα η σύναψη των διεταιρικών συμβάσεων, ώστε να μην καθυστερεί η εξέλιξη των διαγωνισμών. Με μεγάλη προίκα και εξασφαλισμένα έσοδα ιδιωτικοποιείται η εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού.

Αύγουστο υπογράφονται οι συμβάσεις μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Rosco

Μέσα στον Αύγουστο θα προχωρήσει η σύναψη των διεταιρικών συμβάσεων των σιδηροδρομικών εταιρειών, που είναι απαραίτητες προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρίας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ-Rosco).

Πρόκειται για ένα θέμα που παραμένει σε εκκρεμότητα και για το οποίο μάλιστα την προηγούμενη εβδομάδα οι εκπρόσωποι των δανειστών ζήτησαν από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να προχωρήσει ταχύτατα, ώστε να μην προκαλούνται καθυστερήσεις στην πορεία ιδιωτικοποίησης των δύο εταιρειών.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό η ΕΕΣΣΤΥ προγραμματίζεται να πωληθεί με «προίκα» τέσσερις συμβάσεις. Ειδικότερα η εταιρεία θα αναλάβει με σύμβαση τη συντήρηση των συρμών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη συντήρηση του τροχαίου υλικού του Δημοσίου που δεν χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τη συντήρηση των υπηρεσιακών τρένων του ΟΣΕ, ενώ θα υπογραφεί και σύμβαση για την μίσθωση από την εταιρεία των αμαξοστασίων από την ΓΑΙΑΟΣΕ.

Εξασφαλισμένα έσοδα

Οι εν λόγω συμβάσεις οι οποίες από πολλούς χαρακτηρίζονται «χρυσοφόρες» είναι αυτές που προσελκύουν επενδυτικό ενδιαφέρον για την εταιρεία, χωρίς να είναι λίγοι όσοι υποστηρίζουν ότι εξαιτίας τους η εταιρεία έχει αυξημένες πιθανότητες αποκρατικοποίησης, ακόμη και σε σύγκριση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο για την συντήρηση και την τεχνική υποστήριξη του τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η ΕΕΣΣΤΥ θα εισπράττει κάθε χρόνο περίπου 22 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να αποκλείεται το τίμημα να είναι τελικά υψηλότερο, ενώ το συμβόλαιο κατά πάσα πιθανότητα θα είναι πενταετούς διάρκειας, με προοπτική ανανέωσης για ακόμη πέντε έτη.

«Φιλέτο» για την εταιρεία θα είναι και η σύμβαση για την συντήρηση το τροχαίου υλικού του Δημοσίου που δεν χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Μετρητά και ακίνητα η «προίκα» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Την ίδια ώρα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιείται με «προίκα» πέντε συμβάσεις που αφορούν σε:

-Πενταετή σύμβαση Υποχρέωσης Παροχής Δημόσιων Υπηρεσιών (ΥΔΥ) με το Δημόσιο, για την παροχή υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών, έναντι ετήσιας αμοιβής έως 50 εκατ. ευρώ. Αντί του ποσού αυτού, δηλαδή περίπου 250 εκατ. στην πενταετία, η εταιρεία θα παρέχει δημόσια υπηρεσία εξυπηρετώντας δρομολόγια τα οποία δεν είναι κερδοφόρα.

-Σύμβαση πρόσβασης (track access) με τον ΟΣΕ, υπό την ιδιότητά του ως διαχειριστή της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής. Μέσω αυτής η εταιρεία θα μπορεί να χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό δίκτυο.

- Μακροχρόνια σύμβαση μίσθωσης τροχαίου υλικού με τον ΟΣΕ.

- Μακροχρόνια σύμβαση υπηρεσιών συντήρησης με την ΕΕΣΣΤΥ για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού.

- Μακροχρόνια συμφωνητικά για τη μίσθωση επιλεγμένων ακινήτων. Πρόκειται για οικόπεδο έκτασης 38 στρεμμάτων στην Οινόη, για οικόπεδο 148 στρεμμάτων στον Εμπορικό Σταθμό Θεσσαλονίκης, οικόπεδο 147 στρεμμάτων στο σταθμό διαλογής Θεσσαλονίκης, έκταση 151 στρεμμάτων στη Νέα Μαγνησία Θεσσαλονίκης και για οικόπεδο 36 στρεμμάτων στους Λαχανόκηπους Θεσσαλονίκης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v