Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Περιφερειακά αεροδρόμια: Δεν θα αναγνωρίσει το διαγωνισμό ο ΣΥΡΙΖΑ

Την πρόθεση της αξιωματικής αντιπολίτευσης να μην αναγνωρίσει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας ανέφερε στη Βουλή η βουλευτής κ. Ουζουνίδου. Δεν είναι καλό σήμα για τη χώρα αυτό σχολίασε ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.

Περιφερειακά αεροδρόμια: Δεν θα αναγνωρίσει το διαγωνισμό ο ΣΥΡΙΖΑ

Σε πεδίο αντιπαράθεσης για την ιδιωτικοποίηση ή μη των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας εξελίχθηκε η συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής και Εμπορίου της Βουλής για την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ «Ρυθμίσεις Θεμάτων Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημόσιων Έργων»

Η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ευγενία Ουζουνίδου τόνισε ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν αναγνωρίζει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, οι προσφορές του οποίου ανοίχθηκαν πριν λίγες μέρες, και προτίθεται, όταν έρθει στην εξουσία, να προχωρήσει στην ακύρωση του.

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, σχολιάζοντας την τοποθέτηση αυτή, τόνισε ότι δεν αποτελεί καλό σήμα για την χώρα να λέει η αντιπολίτευση πως δεν αναγνωρίζει το αποτέλεσμα ενός διαγωνισμού, ότι είναι σύννομος και ότι έγινε με βάση το ευρωπαϊκό δίκαιο.

Ο κ. Χρυσοχοϊδης τόνισε ότι μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν ανάγκη από επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ, καθώς έχουν μεγάλες ελλείψεις και απαιτούν πρόσθετες υποδομές οι οποίες μπορούν να χρηματοδοτηθούν από την ιδιωτικοποίηση τους. Ο ίδιος υποστήριξε ότι τα έσοδα της ΥΠΑ είναι της τάξης των 160 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως και τα έξοδά της περίπου 150, οπότε, τόνισε, δεν υπάρχουν κονδύλια για να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις.

ΟΣΕ: μίκραινε, αλλά συνεχίζει να παράγει ελλείμματα

Για τον ΟΣΕ, του οποίου σημαντικά θέματα ρυθμίζονται με το υπό εξέταση σχέδιο νόμου, ο υπουργός σημείωσε πως παρότι μίκρυναν τα μεγέθη του με την αποχώρηση προσωπικού, εν τούτοις εξακολουθεί να επιβαρύνει με ελλείμματα τον κρατικό προϋπολογισμό.

Ο κ. Χρυσοχοϊδης σημείωσε ότι και ο ίδιος αναγνωρίζει τον κοινωνικό ρόλο που διαδραματίζει ο ΟΣΕ αλλά τόνισε ότι ο κρατικές προϋπολογισμός δεν έχει την δυνατότητα να χρηματοδοτήσει πολύ μεγάλες δαπάνες που αφορούν στο δίκτυο. Προανήγγειλε ότι τις επόμενες μέρες θα γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού που θα αναθέτει σε ιδιώτες τη συντήρηση της κεντρικής σιδηροδρομικής γραμμής.

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ δεσμεύτηκε ότι υπάρχουν θέματα στην λειτουργία του προαστιακού σιδηρόδρομου που πρέπει να τακτοποιηθούν ενώ τόνισε ότι πρέπει να αρθούν αδικίες που υπάρχουν στην τιμολογιακή πολιτική.

Τέλος υπέρ ΑμΕΑ

Τέλος αναφερόμενος στο τέλος υπέρ ΑμΕΑ, που θεσμοθετείται μόνο για τα αεροδρόμια που παραμένουν στην διαχειριστική ευθύνη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ο υπουργός τόνισε ότι αυτό θα είναι της τάξης των 20 λεπτών και το ποσό που θα προκύπτει θα καλύπτει τις ανάγκες εξυπηρέτησης των επιβατών με ειδικές ανάγκες.

Όπως διευκρίνισε το συγκεκριμένο τέλος δεν θα επιβάλλεται στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που αποκρατικοποιούνται καθώς στις υποχρεώσεις των παραχωρησιούχων περιλαμβάνεται η παροχή συνδρομής στους χρήστες με ειδικές ανάγκες.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v