Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς κάνει... shopping η Ελληνίδα

Κυρίαρχο ρόλο για τις αγορές κάθε είδους προϊόντος παίζουν οι γυναίκες. Πώς αποφασίζουν με βάση τον τρόπο ζωής τους. Η στροφή στην τεχνολογία, η αγάπη στη διαφήμιση και πώς προβάλλουν τη γνώμη τους.

Πώς κάνει... shopping η Ελληνίδα

Αν και -επισήμως- οι γυναίκες δεν ελέγχουν τον κόσμο, υστερώντας ακόμη όσον αφορά την κατοχή θέσεων ηγεσίας, εντούτοις ελέγχουν σε συντριπτικό ποσοστό την αγορά! Τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα, οι γυναίκες είναι υπεύθυνες για τον κύριο όγκο των αγορών που πραγματοποιεί ένα νοικοκυριό, ακόμη και αν πρόκειται για είδη ή υπηρεσίες που προορίζονται για το σύντροφό τους.

Η γενική αίσθηση επιβεβαιώθηκε μάλιστα από σχετική μελέτη της IPG MEDIABRANDS που σκιαγραφεί την Ελληνίδα γυναίκα, και αποτυπώνει ποιες είναι οι νέες τάσεις στην καταναλωτική της συμπεριφορά. Με τη γενική παρατήρηση πως το lifestyle ορίζει τον τρόπο που καταναλώνουμε, η συγκεκριμένη μελέτη αναλύει πώς σκέπτονται, από τι επηρεάζονται και τελικώς πώς αποφασίζουν οι γυναίκες.

Για παράδειγμα, διαπιστώνεται ότι οι γυναίκες που ανήκουν στην Generation X (γεννημένες το διάστημα 1960-1980) δίνουν βάρος στο χτίσιμο της καριέρας τους, ενώ οι γυναίκες της Generation Y (γεννημένες το διάστημα 1980-1990) αναζητούν περισσότερη ισορροπία σε όλους τους τομείς της ζωής (οικογένεια, προσωπικός χρόνος, καριέρα).

Η διάκριση αυτή επεκτείνεται και στα είδη που καταναλώνουν με τις «power women» να έλκονται περισσότερο από είδη που συμβολίζουν status, όπως ερμηνεύει γνωστός λιανέμπορος πολυτελών ειδών. Αντιθέτως, οι νεότερες γενιές φαίνεται να προτιμούν περισσότερο το value for money προϊόν.

Στην ίδια μελέτη καταγράφεται επίσης πως οι γυναίκες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο την τεχνολογία με σκοπό την εξοικονόμηση χρόνου και κόπου. Ειδικότερα για τις μητέρες, η τεχνολογία λειτουργεί σαν μια εργαλειοθήκη που τους εξασφαλίζει άμεση πληροφόρηση κι αλληλοϋποστήριξη από τη δημόσια κριτική σε προϊόντα, γεγονός που συχνά αποτελεί κυρίαρχο κριτήριο επιλογής για την τελική αγορά.

Η μελέτη εντοπίζει ότι στην εποχή μας υπάρχει όλο και μικρότερη συνάφεια μεταξύ των βασικών σταδίων ζωής μιας γυναίκας και της ηλικίας της. Δεν υπάρχουν πια ορόσημα στη ζωή της -γάμος, πρώτο παιδί- που να ορίζονται από την ηλικία και σε αυτό το δεδομένο πρέπει να προσαρμοστεί η στόχευση των προϊόντων και των επικοινωνιών.

Διαπιστώνεται επίσης ότι στις γυναίκες αρέσει η διαφήμιση και ως εκ τούτου επηρεάζονται από αυτή είτε το μήνυμά της είναι άμεσο, είτε έμμεσο.

Λαμβάνοντας υπόψη τέλος ότι αγαπούν την επικοινωνία και δημιουργούν word of mouth, τότε αντιλαμβανόμαστε γιατί οι γυναίκες έχουν τη δύναμη να διαμορφώνουν το μέλλον μιας φίρμας...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v