Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στον δρόμο του online shopping και τα σούπερ μάρκετ

Οι online αγορές αναμένεται να αποτελέσουν το νέο πεδίο ανταγωνισμού για τα εγχώρια σούπερ μάρκετ, με στόχο πίτα που εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 383 εκατ. το 2020. Η ευκαιρία για τους μικρούς. Τι δείχνει έρευνα της Convert Group eBusiness Consulting.

Στον δρόμο του online shopping και τα σούπερ μάρκετ

Μπορεί να βρισκόμαστε εν έτει 2015, όπου το internet και οι e-αγορές για τους Έλληνες είναι προέκταση του εαυτού και του χεριού τους, όμως κάποιες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ εξακολουθούν είτε να έχουν δύσχρηστες ιστοσελίδες είτε να μην έχουν καθόλου παρουσία στον κόσμο του internet.

Κι όμως σε 5 χρόνια από σήμερα οι οnline αγορές του συγκεκριμένου κλάδου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 380 εκατ. ευρώ. Την εκτίμηση αυτή κάνει η Convert Group eBusiness Consulting, μία εξειδικευμένη συμβουλευτική εταιρεία στο ηλεκτρονικό επιχειρείν, η οποία έχει καθοδηγήσει τη στρατηγική ελληνικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ και γνωστών FMCG brands στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Σύμφωνα με τη συμβουλευτική και με βάση την εκτίμηση ότι ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2020 θα ανέλθει σε 10,5 δισ. ευρώ, οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ θα αποτελούν το 3,6% του συνόλου του κλάδου και το 2,9% επί της συνολικής αξίας αγαθών και υπηρεσιών που θα αγοράζουν οι Έλληνες από το Internet.

"Οι προβλέψεις αυτές πιθανόν να είναι και μετριοπαθείς" δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Convert Group, Παναγιώτης Γκεζερλής, και συμπλήρωσε: "Στην Αγγλία το 5% των αγορών από σούπερ μάρκετ γίνεται ήδη μέσω Internet και έχουμε διαπιστώσει σε πολλούς κλάδους ότι οι τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο έρχονται στην Ελλάδα με καθυστέρηση 5 ετών".

Στον προσδιορισμό της αξίας των online αγορών έχουν ληφθεί υπόψη οι εκτιμήσεις των παραγόντων του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Τον μεγαλύτερο τζίρο σταδιακά αναμένεται να δημιουργήσουν οι μεγάλες παραδοσιακές αλυσίδες (AB Βασιλόπουλος, Carrefour Μαρινόπουλος, Μασούτης κ.ά.), ενώ ακολουθούν αμιγώς ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ όπως τα welovesupermarket.gr, caremarket.gr, mamashome.gr.

Σύμφωνα με την Convert Group eBusiness Consulting οι μικρές παραδοσιακές αλυσίδες που συνήθως εστιάζουν σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές θα έχουν μία σημαντική ευκαιρία να επεκτείνουν το δίκτυο πελατών τους και να παραδίδουν μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλη την επικράτεια.

Τέλος την εικόνα συμπληρώνουν ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα όπως το you.gr, το z-mall.gr κ.ά. που έχουν εντάξει στα διαθέσιμα προς πώληση είδη τους προϊόντα καθημερινής χρήσης, όπως απορρυπαντικά, πάνες, καθαριστικά κ.ά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v