Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κόντρα Σπίρτζη-αντιπολίτευσης για τις «διπλές» διοικήσεις στις συγκοινωνίες

Η πολιτική μας που έγκειται στο να υπάρχει Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος προκύπτει από τη στάση μιας δημοκρατικής διοίκησης στους οργανισμούς του δημοσίου υπογράμμισε ο Χρ. Σπίρτζης. Η κυβερνητική πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες.

Κόντρα Σπίρτζη-αντιπολίτευσης για τις «διπλές» διοικήσεις στις συγκοινωνίες

Δεν θα υπάρξει επιβάρυνση του προϋπολογισμού από την τοποθέτηση δύο διαφορετικών προσώπων στις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου των τριών οργανισμών αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Κατά τη διάρκεια συζήτησης της τροπολογίας με την οποία επιτρέπεται ο διορισμός δύο διαφορετικών στελεχών στις δύο θέσεις (μέχρι σήμερα προβλέπεται πως ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος είναι ένα πρόσωπο) ο κ. Σπίρτζης υποστήριξε πως «η πολιτική μας που έγκειται στο να υπάρχει Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος προκύπτει από τη στάση μιας δημοκρατικής διοίκησης στους οργανισμούς του δημοσίου και του έργου αναδιάρθρωσης των αστικών μεταφορών υπέρ των πολιτών. Βρίσκεται στον αντίποδα των προτάσεων των απερχόμενων διοικήσεων προς τους Θεσμούς εν αγνοία της Κυβέρνησης».

Η κίνηση Σπίρτζη προκάλεσε την έντονη αντίδραση της αντιπολίτευσης. Ο Υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων της ΝΔ, Λευτέρης Αυγενάκης, ανέφερε πως «η απόφαση του κ. Σπίρτζη είναι ένα σοβαρό πολιτικό θέμα με διοικητικές και οικονομικές συνέπειες, σε φορείς που ήδη αντιμετωπίζουν δυσκολίες μετά την καταστροφική πολιτική της Κυβέρνησης τους τελευταίους μήνες».

Ο υπουργός Υποδομών εξαπέλυσε νέα επίθεση προς την προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΑ. Όπως είπε, «για να γνωρίζει το Κοινοβούλιο τι βρήκαμε, θα ήθελα να σας πω ότι βρήκαμε μια διαπραγμάτευση που είχε γίνει από τη Διοίκηση του ΟΑΣΑ με τους Θεσμούς χωρίς να την ξέρουμε και μέσω της οποίας προτεινόταν το ίδιο πρόσωπο να είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος όχι μόνο στον ΟΑΣΑ, αλλά και στην ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ. Ένας άνθρωπος!».

Πρόσθεσε πως «εδώ τόσα χρόνια δεν έχουν καταφέρει να κάνουν την ενοποίηση μέσα στους Οργανισμούς ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ και η πρόταση που είχε γίνει προς τους Θεσμούς ήταν ο ίδιος άνθρωπος να είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος και στους τρεις οργανισμούς, γιατί μάλλον τα πήγε πάρα πολύ καλά!».

Κατά τον κ. Σπίρτζη, «αυτά είχαν κανονίσει οι απερχόμενες διοικήσεις των φορέων και η πολιτική μας βρίσκεται στον αντίποδα του να υπάρχουν ιδιώτες και νοικιασμένοι υπάλληλοι για οδηγοί, ελεγκτές και στελέχη αυτών των οργανισμών που υπήρχε στο action plan της αναδιάρθρωσης των αστικών μεταφορών στην αρχική εισήγηση.

Επίσης, βρίσκεται στον αντίποδα του να υπάρχουν εθελοντές ελεγκτές ή κεφαλοκυνηγοί που θα αμείβονται από τα πρόστιμα, βρίσκεται στον αντίποδα του όλοι οι διευθυντές, οι τμηματάρχες, όλοι όσοι έχουν τοποθετηθεί σε θέσεις ευθύνης στους τρεις οργανισμούς να μην έχουν γίνει με αξιοκρατικά κριτήρια, να μην έχουν περάσει από υπηρεσιακά συμβούλια, αλλά να έχουν γίνει με τοποθετήσεις των γνωστών μηχανισμών που εξυπηρετούσαν οι προηγούμενες διοικήσεις».

Ο ίδιος τόνισε πως η κυβερνητική πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες «βρίσκεται στον αντίποδα τού να υπάρχει ειδικό σώμα αστυνομίας στις μεταφορές, όπως ήρθε στις προτάσεις, αλλά και στον αντίποδα τού να καταργηθεί η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων. Επιπλέον, βρίσκεται στον αντίποδα τού να μην υπογράφονται συμβάσεις εις βάρος του δημοσίου μεταξύ ΟΑΣΑ και εταιρειών προς ιδιωτικοποίηση, για να συνεχίζει να χάνει το δημόσιο και οι αστικές μεταφορές έσοδα προς όφελος των ιδιωτών. Επίσης, βρίσκεται στον αντίποδα του να μην υπάρχουν συμβάσεις συγκεκριμένων εταιρειών επικοινωνίας που κοστίζουν πολύ περισσότερο απ' ό,τι οι τρεις διακριτοί πρόεδροι που διασφαλίζουν μια διαφανέστερη και δημοκρατική λειτουργία.

Τέλος, βρίσκεται στον αντίποδα ώστε οι διοικήσεις των εταιρειών του ελληνικού δημοσίου να είναι διοικήσεις της χώρας και όχι άλλων».

Ο Χρήστος Σπίρτζης κατέθεσε και την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για τη συγκεκριμένη τροπολογία και τις αναφορές της Διοίκησης που δείχνουν ότι δεν προκύπτει κανένα βάρος στον κρατικό Προϋπολογισμό.

Η ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών

«Τα πυροτεχνήματα, ο θόρυβος και οι επιθέσεις επικοινωνίας τελειώνουν όταν αρχίζουν οι αλήθειες. Το παραμύθι είναι καλό, αλλά δεν έχει «δράκους», ή μάλλον έχει. Το πάρτι και τα ψέματα τελειώνουν εδώ.

Η «επιτυχημένη» μονοπρόσωπη διοίκηση του ΟΑΣΑ, για την οποία τόσοι κόπτονται (άραγε γιατί;) και η οποία διαπραγματευόταν μονομερώς και εν αγνοία της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου υπουργείου με την τρόικα, μέτρα και ρυθμίσεις σε βάρος οργανισμού και πολιτών, χωρίς καμία έγκριση, «προάσπιζε» το δημόσιο συμφέρον και τη χρηστή οικονομική διοίκηση εγκρίνοντας:

• 350.000 ευρώ/έτος για αμοιβές διευθυνόντων και ειδικών συμβούλων. Προφανώς αυτοί δεν είναι ημέτεροι, αλλά ... εμπειρογνώμονες.
• Πάνω από 100.000 ευρώ αμοιβές για συγκεκριμένη εταιρεία άλλων... συμβούλων επικοινωνίας. Εκεί να ψάξετε τους ημετέρους και την κατασπατάληση δημόσιου χρήματος. Εκτός αν είναι και αυτοί ... εμπειρογνώμονες.
• Προφανώς οι παρεχόμενες υπηρεσίες και τα 100.000 ευρώ από τη μία εταιρεία, δεν ήταν αρκετές, και ανέθεσαν και σε μια ακόμη εταιρεία την επικοινωνία του ομίλου, εγκρίνοντας άλλα 40.000 ευρώ. Εκεί να κοιτάξετε για ημετέρους και κατασπατάληση δημόσιου χρήματος. Εκτός αν είναι κι αυτοί εμπειρογνώμονες.
• Άραγε πότε η «επιτυχημένη» μονοπρόσωπη διοίκηση του ΟΑΣΑ διεκδίκησε και πήρε όσα του οφείλονταν από τους φορείς του δημοσίου; Ή μήπως το «ξέχασε» και αυτό μέσα στο success story της , αφήνοντας ελλείμματα σχεδόν 100 εκατομμυρίων ευρώ;
• Η συμφωνία της «επιτυχημένης» μονοπρόσωπης διοίκησης του ΟΑΣΑ με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι ή δεν είναι πανωπροίκι – δώρο για τον ιδιώτη, κόντρα στα συμφέροντα του δημοσίου;

Για όλα αυτά και πολλά ακόμη, που θα παρουσιαστούν στην αρμόδια επιτροπή της βουλής επικρατούσε για χρόνια σιγή. Ούτε μια ερώτηση. Όλα καλώς καμωμένα.

• Αυτό ακριβώς το μοντέλο διοίκησης, του ενός ανεξέλεγκτου εκλεκτού, που δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν, θα αλλάξει, θέλουν δε θέλουν ορισμένοι.
• Οι αστικές συγκοινωνίες θα λειτουργήσουν διαφανώς, δημοκρατικά και με έλεγχο, για τον πολίτη και την κοινωνία. Όπως ο νόμος προβλέπει.
• Χωρίς «ημέτερους» κρυμμένους σε συμβάσεις.
• Χωρίς «κεφαλοκυνηγούς» ανέργων, ή ειδικά σώματα αστυνομίας στις μεταφορές.
• Χωρίς αναξιοκρατικούς διορισμούς διευθυντικών στελεχών, που δεν πέρασαν ποτέ από υπηρεσιακά συμβούλια, αλλά ήταν αρεστοί των διοικήσεων, αλλά
• Με κοινωνική αναφορά και ευαισθησία διατηρώντας τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων και άλλων ευπαθών κοινωνικών ομάδων.

Όσο και να οχυρώνονται πίσω από το διορισμό των νέων διοικήσεων στον όμιλο ΟΑΣΑ, για να κάνουν θόρυβο, το έργο της αναδιάρθρωσής του θα υλοποιηθεί.

Τα υπόλοιπα... στη Βουλή».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v