Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δεύτερο μπλόκο από Ελεγκτικό στο σιδηροδρομικό τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο

Αρνητική ήταν και η δεύτερη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ και Πόρτο Καρράς για το τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο. Τα σενάρια ακύρωσης του διαγωνισμού και οι Ιταλοί της GD Infrastutture.

Δεύτερο μπλόκο από Ελεγκτικό στο σιδηροδρομικό τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο

Μεταξύ της ακύρωσης του διαγωνισμού, όπως φέρεται να προωθεί, ή της ανάθεσης της κατασκευής του σιδηροδρομικού τμήματος Ψαθόπυργος - Ρίο στην ιταλική GD Infrastutture έχει να επιλέξει η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ μετά και το δεύτερο μπλόκο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν είχε αρχικά εγκρίνει την υπογραφή της σύμβασης του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο, προϋπολογισμού 174.000.000 ευρώ στην Πόρτο Καρράς του ομίλου Στέγγου. Κατά πληροφορίες, η αίτηση θεραπείας που είχε υποβάλει η ΕΡΓΟΣΕ δεν έγινε, επίσης, δεκτή, με αποτέλεσμα το στοιχειωμένο έργο να οδεύει προς περαιτέρω καθυστέρηση.

Ο διαγωνισμός είχε ολοκληρωθεί πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, αλλά ενεπλάκη σε κυκεώνα προσφυγών, ενώ αρνητικά συνέβαλαν και οι δύο εκλογικές αναμετρήσεις καθώς στο μεσοδιάστημα η ΕΡΓΟΣΕ δεν είχε διοίκηση.

Μειοδότης στον συγκεκριμένο διαγωνισμό ήταν η ιταλική εταιρεία GD Infrastutture Srl, η οποία είχε καταθέσει προσφορά που ήταν κατά 13.000.000 ευρώ φθηνότερη έναντι του δεύτερου μειοδότη, δηλαδή της Πόρτο Καρράς.

Όμως, η τότε διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ θεώρησε πως οι Ιταλοί έπρεπε να αποκλειστούν καθώς το πιστοποιητικό της ασφαλιστικής ενημερότητας που προσκόμισαν στον διαγωνισμό δεν έφερε τη... “σφραγίδα apostile” (σ.σ. βεβαιώνει τη γνησιότητα ενός εγγράφου). Η ιταλική πλευρά υποστήριζε πως το πιστοποιητικό αυτό, σύμφωνα με την ιταλική πρακτική και πραγματικότητα, εκδίδεται μόνο ηλεκτρονικά και ως ηλεκτρονικό πιστοποιητικό δεν ήταν σε καμία περίπτωση κατά νόμον υποχρεωτικό αλλά και δυνατόν να τεθεί η σφραγίδα apostile. Οι αιτιάσεις της GD Infrastutture, που σύμφωνα με πληροφορίες συνεργαζόταν με τη Μηχανική, δεν έγιναν δεκτές.

Το Ψαθόπυργος-Ρίο είναι ένα από τα τελευταία τμήματα προς ανάθεση στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα - Πάτρα καθώς τα περισσότερα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη. Προς δημοπράτηση εντός του 2016 είναι δύο σημαντικά έργα και συγκεκριμένα η ηλεκτροκίνηση της γραμμής στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη και τα έργα επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο. Προς το παρόν, πάντως, δεν υπάρχουν νεότερα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v