Γ. Πιτσιλής: Ποιοι μπαίνουν στο στόχαστρο φοροελέγχων

Νέες υποθέσεις θα αφορά το 60% των ελέγχων σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΑΑΔΕ. Μπαίνει σε λειτουργία η εφαρμογή αυτοματοποιημένου ελέγχου προσαύξησης περιουσίας. Κυνήγι για μετεγκατάσταση εταιρειών στο εξωτερικό.

Γ. Πιτσιλής: Ποιοι μπαίνουν στο στόχαστρο φοροελέγχων

Το βάρος του σχεδιασμού μας πέφτει μοιραία στον περιορισμό των ανισοτήτων, τις οποίες προκαλεί η κατ’ επάγγελμα τακτική κάποιων να επιδιώκουν να είναι κερδοφόροι με το να μην πληρώνουν τους φόρους τους, τόνισε ο Γ. Πιτσιλής μιλώντας σε εκδήλωση του ΣΕΒ και παρουσίασε τις προτεραιότητές του:

1. Έλεγχοι. Ολοκληρώνεται εντός των επομένων ημερών η προτεραιοποίηση για το έτος 2017. Φέτος, όπως προβλέπει η νομοθεσία, το 60% των ελέγχων μας θα αφορά νέες υποθέσεις, δηλ. υποθέσεις περιόδου 2012-2016.

Για φέτος σε σχέση με πέρυσι η προτεραιοποίηση γίνεται πολύ πιο έγκαιρα και γίνεται με εξειδικευμένα κριτήρια ανάλυσης κινδύνου ανά ελεγκτική υπηρεσία (ΚΕΦΟΜΕΠ, ΚΕΜΕΕΠ, ΦΑΕ, ΔΟΥ). Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΑΑΔΕ το 2016 πραγματοποιήθηκαν τελικά περισσότεροι έλεγχοι από όσους είχαν προβλεφθεί ενώ ακόμα πιο φιλόδοξος στόχος έχει τεθεί για το 2017, παρά τις διατάξεις της εθελοντικής αποκάλυψης, οι οποίες δεν απαγόρευσαν την κοινοποίηση οριστικών πράξεων από το Δεκέμβριο 2016 ως και τις αρχές Φεβρουαρίου 2017. «Άκουσα κάπου ότι στο ΚΕΦΟΜΕΠ το Γενάρη έγινε ένας έλεγχος. Κανονικά δε θα έπρεπε αλλά θα το ελέγξω. Έχουμε μία ένδειξη κάποιας ανταπόκρισης, πάμε κάπως καλύτερα απ’ ό, τι περιμέναμε σε αφορά την εθελοντική αποκάλυψη εισοδημάτων», σημείωσε.

Στο προσεχές διάστημα, θέτουμε σε λειτουργία την Εφαρμογή Αυτοματοποιημένου Ελέγχου Προσαύξησης Περιουσίας, μέσω της οποίας θα αντλούνται από τους ελεγκτές –χρήστες. Ήδη, έχουμε τρέξει το σύστημα σε πιλοτική λειτουργία, από την οποία δεν διαπιστώθηκαν αστοχίες στις παραμέτρους του λογισμικού, οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τις συναλλαγές των επενδυτικών προϊόντων, μέσω των κινήσεων των καταθετικών λογαριασμών. Εξαιρούνται, επίσης, δάνεια απ’ όλες αυτές τις κινήσεις.

Ευελπιστούμε μέχρι το καλοκαίρι να έχουμε ολοκληρώσει την πρώτη έμμεση τεχνική ελέγχου για τις επιχειρήσεις (μικτού περιθωρίου κέρδους). Οι σχετικές εργασίες είναι σε προχωρημένο βαθμό και στο προσεχές διάστημα σχεδιάζουμε να τις προσομοιώσεις εφαρμογής της σε πραγματικά δεδομένα σε συγκεκριμένους κλάδους επιχειρήσεων.

2. Μετεγκατάσταση Επιχειρήσεων σε γειτονικές χώρες με προνομιακό φορολογικό καθεστώς. Το θέμα αυτό απασχολεί πολλές επιχειρήσεις και κυρίως υγιείς επιχειρήσεις. Η επεξεργασία των στοιχείων, που έχουμε στη διάθεσή μας έχει προχωρήσει σημαντικά και οι κεντρικές υπηρεσίες μας ετοιμάζουν ειδικές οδηγίες προς τις ελεγκτικές υπηρεσίες, με έμφαση στην αξιοποίηση όλων των διατάξεων του εσωτερικού Δικαίου, του Δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των συμβάσεων αποφυγής διπλής φορολογίας, που οδηγούν στην παράκαμψη των καταχρηστικών πρακτικών των φορολογουμένων για φορολογικούς σκοπούς και την αποκάλυψη της πραγματικής συναλλακτικής συμπεριφοράς τους.

3. Λαθρεμπόριο. Το 2016 ήταν μια καλή χρονιά για τους ελέγχους των καπνικών προϊόντων. Τα αποτελέσματα του 2016 είναι σημαντικά βελτιωμένα σε σχέση με το 2015, καθώς πέρυσι, σε σχέση με το 2015, ο αριθμός των ελέγχων αυξήθηκε κατά περίπου 40% και το ποσό βεβαίωσης αυξήθηκε κατά 125,4% (357,8 εκατομμύρια ευρώ το 2016, έναντι 158,7 μόνο εκατομμυρίων ευρώ το 2015, σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία).

Από τις αρχές του 2017, έχει τεθεί σε εφαρμογή νέο επιχειρησιακό σχέδιο ελέγχου καυσίμων στο οποίο προβλέπεται αύξηση του αριθμού των ελέγχων με εκτεταμένο αριθμό δειγματοληψιών, σε συνεργασία των χημικών και τελωνειακών υπηρεσιών. Περιμένουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με πέρυσι.

4. Καθημερινή φοροδιαφυγή. Σχεδιάζουμε ένα πανελλαδικό σύστημα επιτόπιων ελέγχων, το οποίο θα ασχολείται τόσο με την καθημερινή φοροδιαφυγή, με διαρκείς ελέγχους – στοχευμένους και μη – και ακόμα πιο εντατικούς από όσους πραγματοποιούνται σήμερα, όσο και με πιο σοβαρές υποθέσεις κυκλωμάτων φοροδιαφυγής στο εμπόριο και στις υπηρεσίες.

5. Διαφάνεια. Η φορολογική διοίκηση οφείλει να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο ανοιχτή προς τους φορολογούμενους. Οι πολίτες δικαιούνται να γνωρίζουν όχι μόνο το πολύ απλό, δηλαδή τι πληρώνουν και γιατί το πληρώνουν, αλλά και το σκεπτικό των αποφάσεων, τις οποίες λαμβάνουμε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v