Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ιόνια οδός: Δίνεται στην κυκλοφορία το τμήμα Κλόκοβα-Κεφαλόβρυσο

Πρόκειται για ένα τμήμα συνολικού μήκους 37 χλμ., που με τη σύνδεσή του με τα 59 χλμ. που είναι ήδη σε κυκλοφορία δημιουργούν ένα ενιαίο τμήμα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου συνολικού μήκος 96 χλμ.

Ιόνια οδός: Δίνεται στην κυκλοφορία το τμήμα Κλόκοβα-Κεφαλόβρυσο

Παραδίδεται το μεσημέρι ένα ακόμα τμήμα της Ιονίας Οδού. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το υπό παράδοση τμήμα ξεκινά από το 11ο χλμ. της Ιόνιας Οδού και την είσοδο στη σήραγγα της Κλόκοβας και φτάνει έως την παράκαμψη Αγρινίου, όπου ενώνεται με το τμήμα «Παράκαμψη Αγρινίου (Α/Κ Κεφαλόβρυσο 48ο χλμ.) έως Α/Κ Αμφιλοχίας (107ο χλμ.) που είναι ήδη σε κυκλοφορία. (παράδοση Δεκέμβριος 2016)

Πρόκειται για ένα τμήμα συνολικού μήκους 37 χλμ., που με τη σύνδεσή του με τα 59 χλμ. που είναι ήδη σε κυκλοφορία, δημιουργούν ένα ενιαίο τμήμα στην Ιόνια Οδό, σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητόδρομου συνολικού μήκος 96 χλμ.

Το υπό παράδοση τμήμα διαθέτει 1 Ανισόπεδο Κόμβο (Μεσολογγίου) και 1 Ημικόμβο (Ευηνοχωρίου), και στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται:

* 4 γέφυρες με σημαντικότερη και μεγαλύτερη σε μήκος τη Γέφυρα Ευήνου ποταμού (μήκος 260 μ. και ύψος βάθρων 35 μ.)

* 2 δίδυμες σήραγγες: Κενταύρου Νέσσου (Κλόκοβας) με συνολικό μήκος 2.900 μ. και Καλυδώνας με συνολικό μήκος 1.240 μ.

* 11 Άνω & 24 Κάτω διαβάσεις

* 1 Cut & Cover μήκους 97 μ.

* 98 οχετοί

Πλέον με αυτά τα 97 χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, η διάρκεια του ταξιδιού από την περιοχή της Κλόκοβας έως την Αμφιλοχία δεν θα ξεπερνά τα 45 λεπτά αντί της 1 ώρας και 15 λεπτών από το υπάρχον δίκτυο της υφιστάμενης Εθνικής Οδού. Οι οδηγοί με το που θα διασχίζουν τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης (Ρίου-Αντιρρίου) θα συναντούν μετά από λίγα χιλιόμετρα 2 κυκλικούς κόμβους. Ο ένας κόμβος θα τους οδηγεί στην είσοδο της σήραγγας Κενταύρου Νέσσου (Κλόκοβας) και ο έτερος θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τοπικές μετακινήσεις.

Η διάνοιξη της σήραγγας Κενταύρου Νέσσου πραγματοποιήθηκε σε χρόνο-ρεκόρ, εντός μόλις 13 μηνών, ενώ το δεύτερο ρεκόρ ήρθε με την παράδοση σε κυκλοφορία μέσα σε μόλις 24 μήνες. Για να συμβεί αυτό, το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού εργαζόταν αδιάλειπτα σε 3 βάρδιες, σε 24ωρη βάση, ενώ η εκσκαφή πραγματοποιούνταν ταυτόχρονα και από τα 4 μέτωπα (είσοδος, έξοδος και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας).

Ανά 330 μ. οι κλάδοι της σήραγγας ενώνονται, για λόγους ασφαλούς εκκένωσης, με συνδετήριες στοές διέλευσης πεζών, ενώ ανά κατεύθυνση έχουν κατασκευαστεί δύο εσοχές έκτακτης ανάγκης (parking) μήκους 50 μ., συνοδευόμενες με σήραγγες αναστροφής οχημάτων. Επιπλέον, προ και μετά των μετώπων των σηράγγων, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, υπάρχει δυνατότητα αναστροφής στα αντίθετα ρεύματα.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη σε κυκλοφορία είναι και το τμήμα της Ιόνιας Οδού από Σελλάδες Άρτας (Παράκαμψη Άρτας) έως Πέρδικα Ιωαννίνων (Δήμος Δωδώνης), συνολικού μήκους 53 χλμ. Με αυτό το τμήμα, ο χρόνος του ταξιδιού από Φιλιππιάδα σε Ιωάννινα μειώθηκε στο μισό (30 λεπτά αντί 1 ώρα).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v