Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Με το... δεξί ξεκίνησε η χρονιά στα περιφερειακά αεροδρόμια

Αισιόδοξη η διοίκηση της Fraport Greece για την πορεία της κίνησης. Φοβάται μόνο τις αναταράξεις λόγω Τουρκίας. Προχωρούν τα έργα αναβάθμισης των αεροδρομίων. Τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης και η διαιτησία.

Με το... δεξί ξεκίνησε η χρονιά στα περιφερειακά αεροδρόμια

Αύξηση 11,1% στην επιβατική κίνηση παρουσίασαν στο πεντάμηνο του 2018, δηλαδή πριν ουσιαστικά αρχίσει η τουριστική περίοδος, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Alexander Zinell εμφανίστηκε χθες αισιόδοξος για το σύνολο του έτους και δήλωσε πως το μόνο που τον φοβίζει είναι τυχόν πολιτικές εξελίξεις στα ελληνοτουρκικά.

Ταυτόχρονα, όμως, η διοίκηση της Fraport Greece βλέπει να ανακάμπτει και η τουριστική αγορά της Τουρκίας καθώς το αεροδρόμιο της Αττάλειας, το οποίο διαχειρίζεται επίσης η γερμανική Fraport, προβλέπεται πως θα έχει φέτος την καλύτερη χρονιά στην ιστορία του, με περίπου 30.000.000 επιβάτες.

Ο κ. Zinell μίλησε χθες για όλα, από τη διαιτησία που βρίσκεται σε εξέλιξη με το ελληνικό δημόσιο για τις ζημιές που εντοπίστηκαν στα αεροδρόμια μεταξύ του 2014 και του Απριλίου 2017 που παραδόθηκαν στη Fraport Greece, μέχρι τη δραστηριότητα της αεροπορικής εταιρείας Ryanair. Η τελευταία ανακοινώνει συχνά αλλαγές ή περιορισμό στις πτήσεις προς ελληνικά αεροδρόμια, επικαλούμενη ενίοτε το κόστος, φορολογικούς λόγους κ.ά.

Ο επικεφαλής της Fraport Greece μίλησε, επίσης, για τις χρεώσεις, υποστηρίζοντας πως στο τέλος της ημέρας οι τιμές που απολαμβάνουν οι επιβάτες συνδέονται κυρίως με τον ανταγωνισμό σε κάθε αεροπορική γραμμή. Όπως είπε, οι αυξήσεις χρεώσεων στα περιφερειακά αεροδρόμια ήταν ούτως ή άλλως περιορισμένες.

Τόνισε, επίσης, πως η εταιρεία έχει πλέον λάβει σχεδόν όλες τις απαραίτητες άδειες για να προχωρήσουν τα έργα αναβάθμισης στα αεροδρόμια, συνολικού ύψους περί τα 450.000.000 ευρώ. Επιπλέον, ο κ. Zinell είπε πως έχουν παρέλθει οι δύσκολες ημέρες στις σχέσεις της Fraport Greece με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και πως πλέον βρίσκονται σε πολύ καλύτερο επίπεδο.

Για το θέμα των 23 μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν περιέλθει στο Υπερταμείο, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece σημείωσε πως η μητρική εταιρεία «έχει κάποιες ιδέες για την ανάπτυξή τους». Οταν ρωτήθηκε αν υπάρχει ενδιαφέρον του γερμανικού ομίλου, παρέπεμψε στη Φραγκφούρτη.

Όσο για τη διαιτησία για τις ζημιές στα αεροδρόμια όταν τα παρέλαβε, αναφέρθηκε χαρακτηριστικά πως δεν λειτουργούσαν πολλά πυροσβεστικά οχήματα (που υποτίθεται πως έπρεπε να βρίσκονται σε λειτουργία) και πως η εταιρεία αγόρασε 10 καινούργια οχήματα. Είπε πως το αποτέλεσμα της διαιτησίας αναμένεται μέχρι τα τέλη του έτους και πως το θέμα είναι «τεχνικής φύσεως». Η Fraport Greece είχε διεκδικήσει αρχικά 60.000.000 ευρώ από το ελληνικό δημόσιο και η αρμόδια επιτροπή της είχε επιδικάσει 23.000.000 ευρώ. Το δημόσιο έχει προσφύγει στο διεθνές διαιτητικό δικαστήριο και αναμένεται η σχετική απόφαση.

Μεγάλη αύξηση διεθνών αφίξεων στο πεντάμηνο

Ενδεικτική των περιθωρίων ανάπτυξης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται η εταιρεία είναι η αύξηση κατά 19,8% της διεθνούς κίνησης (3.916.000 από 3.268.000 επιβάτες) στο πεντάμηνο, την ίδια στιγμή που η εγχώρια επιβατική κίνηση μειωνόταν κατά 1%. Η μείωση στην εγχώρια κίνηση συνδέεται, κατά τον κ. Zinell, με τα έργα στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης και στο αεροδρόμιο των Χανίων. Ο ίδιος επισήμανε τη σημαντική αύξηση που παρουσιάζουν αεροδρόμια του Αιγαίου, που δείχνει, όπως είπε, πως περιορίζονται οι επιφυλάξεις των τουριστών για τις επιπτώσεις από το κύμα προσφύγων/μεταναστών.

Μεγάλη αύξηση καταγράφει στο διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου το αεροδρόμιο της Κω (29,8%), της Κέρκυρας (27,9%), της Σαντορίνης (21,7%), αλλά και της Κεφαλονιάς (42,9%), ενώ η έκρηξη στην κίνηση του αεροδρομίου Καβάλας (άνω του 120%) αποδίδεται στην εκτροπή πτήσεων από τη Θεσσαλονίκη.

Την πρώτη θέση από πλευράς επιβατών στο πεντάμηνο κατέκτησαν οι Γερμανοί με μερίδιο 25,4% στις διεθνείς αφίξεις, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους Βρετανούς (με 22,3%), που ήταν πρώτοι στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Στην τρίτη θέση βρέθηκαν οι Ολλανδοί (6,9%) και ακολουθούν οι Ιταλοί (4,9%). Ιδιαίτερη σημασία απέδωσε ο κ. Zinell στις νέες συνεργασίες της εταιρείας όπως οι απευθείας πτήσεις της Qatar Airways (και της Flydubai) από το Ντουμπάι προς Μύκονο και Σαντορίνη.

Τα έργα αναβάθμισης

Το σχέδιο αναβάθμισης των αεροδρομίων που προωθεί η Fraport Greece προβλέπει την κατασκευή πέντε νέων τερματικών σταθμών (Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Μυτιλήνη και Κως), την επέκταση άλλων πέντε τερματικών, την ανακαίνιση τεσσάρων καθώς και την αναβάθμιση 15 διαδρόμων προσαπογειώσεων.

Στη Θεσσαλονίκη προχωρά έργο ύψους άνω των 87.000.000 ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021. Τότε θα ολοκληρωθούν και τα έργα στην Κέρκυρα, ύψους 35.780.000 ευρώ και στην Κω (περί τα 44.000.000 ευρώ), ενώ το 2019 θα λειτουργήσει ο νέος τερματικός σταθμός στο αεροδρόμιο της Κεφαλλονιάς, μια επένδυση ύψους περί τα 24.000.000 ευρώ, και το 2020 της Μυτιλήνης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v