Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΟΛΘ: Πληροφορίες για δυο προσφορές

Το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΘ χωρίς όμως να αναφέρει τον... αριθμό τους! Ερώτημα παραμένει και πόσες από αυτές θα είναι έγκυρες. Τι δεσμεύσεις για επενδύσεις θα αναλάβει ο νέος ιδιοκτήτης.

ΟΛΘ: Πληροφορίες για δυο προσφορές

Παρά το γεγονός ότι απόψε στις 7 κατατέθηκαν οι δεσμευτικές προσφορές για τον ΟΛΘ, η διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), με μία αστεία ανακοίνωση, ενημερώνει για την ολοκλήρωση της διαδικασίας χωρίς να αναφέρει τον αριθμό των προσφορών!

Σύμφωνα με πληροφορίες, που δεν κατέστη δυνατό να διασταυρωθούν, οι προσφορές είναι δύο, αλλά μένει να εξακριβωθεί πόσες θα είναι οι έγκυρες προσφορές.

Κάποιοι στην αγορά υποστηρίζουν πως η δυστοκία του ΤΑΙΠΕΔ να ανακοινώσει τον αριθμό των προσφορών συνδέεται πιθανώς με το γεγονός πως σε ένα ακόμη διαγωνισμό του Ταμείου εμφανίζεται μόνο ένας σοβαρός ενδιαφερόμενος.

Το σίγουρο είναι πως κατατέθηκε προσφορά από το σχήμα της γαλλικής CMA - CGM, ενώ μέχρι την τελευταία στιγμή εμφανιζόταν ως σίγουρη για την υποβολή προσφοράς και η Dubai Ports.

Άγνωστη είναι τελικά η στάση που κράτησε η ICTS από τις Φιλιππίνες αλλά και η ιαπωνική Mitsui.

Στην αγορά προκαλεί, πάντως, εντύπωση το γεγονός πως το αρμόδιο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων δε ανακοίνωσε τον αριθμό των προσφορών και τους υποψηφίους.

Οι οικονομικές προσφορές των υποψηφίων επενδυτών αναμένεται να ανοιχθούν την επόμενη εβδομάδα και αφού ελεγχθεί αν πληρούν τις τυπικές και τεχνικές προϋποθέσεις του διαγωνισμού. Θεωρείται, επίσης, σχεδόν σίγουρο πως η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει βελτίωση των προσφορών.

Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού είχαν περάσει η APM Terminals (που διεκδικούσε και τον ΟΛΠ, χωρίς τελικά να υποβάλει δεσμευτική προσφορά), η Deutsche Invest, η Duferco, η ICTS, η Mitsui, η P&O (Dubai Ports), οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι (RZD), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc.

Στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται πως οι υποχρεωτικές επενδύσεις του νέου ιδιοκτήτη του ΟΛΘ θα φτάσουν τα 180 εκατ. ευρώ στην επταετία, ενώ η δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (container terminal) πρέπει να αυξηθεί, με στόχο να εξυπηρετεί προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο μέχρι και περίπου 1,4 εκατ. TEUs. Πρόσθετες επενδύσεις θα χρειαστούν στην προβλήτα 6 του OΛΘ για την ανάπτυξη νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, προκειμένου να είναι δυνατή η προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση μέχρι περίπου 8 εκατ. τόνων.

Στην προβλήτα 2 προγραμματίζονται επενδύσεις για την ανάπτυξη τερματικής εγκατάστασης υποδοχής κρουαζιέρας, για υπηρεσίες λιμένα αφετηρίας (Home Port) και για υπηρεσίες διερχόμενων κρουαζιερόπλοιων (Transit), με δυνατότητα εξυπηρέτησης τουλάχιστον 150.000 επιβατών ετησίως. Προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία υδατοδρομίου, η ανακαίνιση του διατηρητέου κτιρίου του Επιβατικού Σταθμού (πρώην Τελωνείου) και η αξιοποίησή του ως χώρου πολλαπλών χρήσεων κ.ά.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v