Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Υπόθεση Enterprise: Δέκα χιλιάδες οδηγοί… στο περίμενε

Δέκα χιλιάδες Έλληνες οδηγοί περιμένουν ακόμη αποζημιώσεις 30 εκατ. ευρώ από το «κανόνι» της Enterprise. Πού βρίσκεται η πονεμένη αυτή υπόθεση, έντεκα μήνες μετά το «λουκέτο» της ασφαλιστικής από το… Γιβραλτάρ.

Υπόθεση Enterprise: Δέκα χιλιάδες οδηγοί… στο περίμενε

Έντεκα μήνες μετά το «κανόνι» της ασφαλιστικής εταιρείας Enterprise -με έδρα το Γιβραλτάρ αλλά στη χώρα μας δραστηριοποιείτο μέσω της ΕΠΥ Enterprise Hellas-, περίπου 10.000 συνεπείς οδηγοί… περιμένουν ακόμη στο ακουστικό τους για να πληροφορηθούν για το αν και πότε θα αποζημιωθούν για ζημίες που έχουν ήδη υποστεί. Και όπως λέγεται, πρόκειται για ποσό που προσεγγίζει αθροιστικά τα 30 εκατ. ευρώ.

Η συγκεκριμένη περίπτωση μάλιστα καταδεικνύει με χαρακτηριστικό τρόπο την προχειρότητα με την οποία σχεδιάστηκε και εφαρμόζεται ο θεσμός των ΕΠΥ (εταιρείες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών στον ασφαλιστικό κλάδο) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και την αναγκαιότητα θεσμικών παρεμβάσεων.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η Ευρωπαϊκή Ένωση δίνει τη δυνατότητα σε μια κοινοτική ασφαλιστική εταιρεία να δραστηριοποιηθεί σε άλλες χώρες της Ε.Ε. όχι μόνο μέσα από θυγατρικές ή υποκαταστήματα, αλλά και μέσω της συνεργασίας με ΕΠΥ.

Μια τέτοια ΕΠΥ ήταν και η Enterprise Hellas, η οποία ουσιαστικά λειτουργούσε ως αντιπρόσωπος ασφαλιστικής εταιρείας που είχε έδρα στο… Γιβραλτάρ (ανήκει στην Ε.Ε.) και είχε καταφέρει να ασφαλίσει στην Ελλάδα γύρω στις 120.000 οχήματα, με αιχμή του δόρατος τα φτηνά ασφάλιστρα!

Το «κανόνι» της Enterprise (από το Γιβραλτάρ) έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν σήμερα γύρω στις 10.000 Έλληνες οδηγοί που έχουν υποστεί ζημιές από ασφαλισμένους της Enterprise Hellas, πλην όμως δεν μπορούν να αποζημιωθούν. Και παρότι κοντεύει να συμπληρωθεί ένα έτος από τότε, κανείς δεν γνωρίζει το πότε θα εισπράξουν τα χρήματα που δικαιούνται. Για να γίνει μάλιστα κατανοητό το μέγεθος του προβλήματος που έχει προκύψει, θα σημειώσουμε τα παρακάτω.

Η Ελλάδα θεωρεί ότι με βάση το κοινοτικό πλαίσιο, οι Έλληνες οδηγοί θα πρέπει να αποζημιωθούν από το Επικουρικό Κεφάλαιο του Ηνωμένου Βασιλείου. Την ίδια γνώμη έχουν και άλλες χώρες στις οποίες η Enterprise άφησε «ανοίγματα», ωστόσο διαφωνεί με αυτή το… Επικουρικό Ταμείο του Ηνωμένου Βασιλείου, που άλλωστε καλείται και να πληρώσει.

Οι σχετικές διαβουλεύσεις, οι οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει από το 2016, ούτε έχουν ολοκληρωθεί ούτε και κανείς μπορεί να διαβεβαιώσει πότε και με ποιον τρόπο θα ολοκληρωθούν. Η ελληνική πλευρά πάντως υποστηρίζει πως «οι θέσεις μας είναι πολύ ισχυρές και μάλιστα δεν είμαστε μόνοι μας σ’ αυτή τη διεκδίκηση».

Σε περίπτωση ωστόσο που το Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίσει να εμμένει στις θέσεις του, τότε το επόμενο βήμα είναι η προσφυγή στη Διεθνή Διαιτησία, η διάρκεια της οποίας είναι άγνωστη και στην καλύτερη περίπτωση θα απαιτήσει αρκετούς μήνες.

Αν λοιπόν τα Επικουρικά Κεφάλαια των ευρωπαϊκών χωρών δεν συμφωνήσουν (άγνωστο πόσους μήνες ακόμη θα κρατήσουν οι διαβουλεύσεις), τότε θα πάμε σε Διεθνή Διαιτησία, που είναι άγνωστο το πόσους (πολλούς) μήνες θα κρατήσει.

Αν τώρα η Ελλάδα χάσει την υπόθεση στη Διαιτησία (πιθανότητα ιδιαίτερα χαμηλή, όπως εκτιμάται), τότε οι 10.000 αυτοί οδηγοί θα μπουν στην… ιδιαίτερα μακριά ουρά του ελληνικού Επικουρικού Κεφαλαίου, οι τρέχουσες υποχρεώσεις του οποίου ανέρχονται σε κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v