Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Παράταση μέχρι μέσα Φεβρουαρίου για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Στο τελικό στάδιο βρίσκεται η διαδικασία υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ - GMR. Παράταση λίγων εβδομάδων για να προσληφθεί ο ανεξάρτητος μηχανικός του έργου.

Παράταση μέχρι μέσα Φεβρουαρίου για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

Παράταση μέχρι τις 19 Φεβρουαρίου έδωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης για την οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων της σύμβασης παραχώρησης για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι. Η παράταση συνδέεται με τη διαδικασία πρόσληψης του ανεξάρτητου μηχανικού, που θα παρακολουθεί την πορεία της σύμβασης, μέσω διεθνούς διαγωνισμού που θα προκηρυχθεί στις 31 Ιανουαρίου.

Τη σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι θα υπογράψει η κοινοπραξία «Ariadne Airport Group», στην οποία συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR Airports Limited (με 10%). Η συγκεκριμένη κοινοπραξία κατέθεσε και τη μοναδική προσφορά για το έργο, η οποία ανέρχεται σε 480.000.000 ευρώ, δηλαδή πολύ χαμηλότερα από τα 850.000.000 ευρώ που προέβλεπε ο προϋπολογισμός του υπουργείο Υποδομών.

Με βάση τον σχεδιασμό της κοινοπραξίας, το χρηματοοικονομικό μοντέλο του έργου δεν περιλαμβάνει δανεισμό από Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ή άλλους φορείς. Ετσι το δημόσιο μπορεί να έχει αυξημένο ποσοστό στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα κατέχει το 46% της εταιρείας παραχώρησης.

Το αντικείμενο του Έργου περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα Καστελίου Πεδιάδος εντός της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου Κρήτης που συνίσταται σε:

1. Όλες τις απαραίτητες έρευνες, μελέτες, κατασκευές, συστήματα και εξοπλισμό για τη λειτουργία του Νέου Αερολιμένα, που θα αντικαταστήσει το σημερινό εν λειτουργία αεροδρόμιο Ηρακλείου στην περιοχή της Αλικαρνασσού. Το Νέο Αεροδρόμιο Καστελίου χωροθετείται σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος Νομού Ηρακλείου και θα λειτουργεί παράλληλα μ’ αυτό. Το Αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του Αεροδρομίου και του Στρατιωτικού Αεροδρομίου.

2. Ο νέος αερολιμένας επίσης θα περιλαμβάνει με βάση την Προσφορά του Προσωρινού Αναδόχου:

2.1. Βιοκλιματικό Κεντρικό Κτίριο αεροσταθμού επιφάνειας 71.818 τ.μ. (έναντι 60.000 τ.μ. που ήταν η ελάχιστη επιτρπτή επιφάνεια κατά την Διακήρυξη).

2.2. Μέγιστη Διανυόμενη Απόσταση Αναχωρούντων Επιβατών 247 μ. (έναντι 1.000 μ. που ήταν η μέγιστη επιτρεπτή απόσταση κατά την Διακήρυξη).

2.3. Μέγιστη Διανυόμενη Απόσταση Αφινούμενων Επιβατών 187 μ. (έναντι 1.000 μ. που ήταν η μέγιστη επιτρεπτή απόσταση κατά την Διακήρυξη).

2.4. Μέγιστη Απόσταση Τροχοδρόμησης Αεροσκαφών 3.875 μ. (έναντι 5.000 μ. που ήταν η μέγιστη επιτρεπτή απόσταση κατά την Διακήρυξη).

2.5. Είκοσι επτά Θέσεις Στάθμευσης στην Πίστα, με δυνατότητα Αυτόνομης Προσέγγισης και Απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε Θέση Στάθμευσης (έναντι 25 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά την Διακήρυξη).

2.6. Δεκαεννέα Αίθουσες Αναμονής Επιβατών (έναντι 12 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά την Διακήρυξη).

3. Στο αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με το Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης, ήτοι του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χιλιομέτρων περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του Νέου Αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου. Για τη σύνδεση με το Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χλμ. περίπου, διατομής μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση με Λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα) από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο - Αρκαλοχώρι - Βιάννος.

O σχεδιασμός του νέου διεθνούς Αερολιμένα υπερκαλύπτει τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές όσον αφορά την προσβασιμότητα, τη λειτουργικότητα και το επίπεδο εξυπηρέτησης.

Ενδεικτικά αναφέρονται:

- Διάδρομος προσαπογειώσεων μήκους 3.200 μ. με πλήρη δυνατότητα επέκτασης στα 3.800 μ. εφόσον απαιτηθεί στο μέλλον.

- Βιοκλιματικό κτίριο αεροσταθμού κατά τον Κανονισμό Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων.

- Πέντε Σταθερές Θέσεις (Γέφυρες Επιβίβασης) τύπου Multiple Aircraft Ramp System (MARS), οι οποίες δέχονται έως και δέκα αεροσκάφη για ταυτόχρονη εξυπηρέτηση.

- Αστυνομικό Σταθμό, δύο Πυροσβεστικούς Σταθμούς, Ιατρικές Εγκαταστάσεις, καθώς και εγκαταστάσεις και εξοπλισμό επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών.

- Χώρους στάθμευσης με χωρητικότητα κατ’ ελάχιστον οκτακοσίων οχημάτων, χώρους αναμονής για κατ’ ελάχιστον πενήντα τουριστικών λεωφορείων, εκατόν πενήντα ταξί και είκοσι μίνι βαν ξενοδοχείων και θέσεις στάθμευσης για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και πλήρες οδικό δίκτυο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση εντός του Αεροδρομίου.

- Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Αποβλήτων, το οποίο περιλαμβάνει Σύστημα Βιολογικού Καθαρισμού που θα δέχεται τα λύματα του Αεροδρομίου, καθώς και των γειτονικών οικισμών.

- Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

- Σκιασμένοι χώροι στάθμευσης οχημάτων εντός του αεροδρομίου.

- Πρόβλεψη εμπορικής ζώνης 400 στρ. για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή του Αεροδρομίου.

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως «με δεδομένο ότι το Έργο θα υλοποιηθεί με το σύστημα της Σύμβασης Παραχώρησης, αυτό σημαίνει για την Κρήτη μια σημαντικότατη εισροή ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων, με όλες τις προφανείς αναπτυξιακές και οικονομικές επιπτώσεις.

Παράλληλα η κατασκευή του νέου αεροδρομίου θα συμβάλει αποφασιστικά στην τόνωση της απασχόλησης, αφού κατά την περίοδο κατασκευής θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών, και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου θα δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας. Επίσης νέες εκατοντάδες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν όταν αναπτυχθούν οι εμπορικές υποδομές και χρήσεις».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v