Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ομιλος Inditex: Αυξημένες 4% οι πωλήσεις στην Ελλάδα

Κερδισμένος και το 2017 στην Ελλάδα -τόσο στο μέσω του φυσικού όσο και μέσω του ηλεκτρονικού δικτύου καταστημάτων του- εμφανίζεται ο ισπανικός πολυεθνικός όμιλος ένδυσης Zara. Οι επενδύσεις, το δίκτυο και τα οικονομικά μεγέθη.

Ομιλος Inditex: Αυξημένες 4% οι πωλήσεις στην Ελλάδα

Με αθροιστική αύξηση πωλήσεων που αγγίζει το 4% έκλεισε τη χρήση του 2017 ο ισπανικός όμιλος ένδυσης Inditex (Zara και ακόμη έξι φυσικές αλυσίδες) στην Ελλάδα, διατηρώντας το imperium στην εγχώρια αγορά λιανικής ένδυσης, με κύκλο εργασιών που άγγιξε τα 480 εκατ. ευρώ σε απόλυτο αριθμό.

Ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων του γκρουπ περιορίστηκε σημαντικά σε σχέση με το 2016 οπότε είχε εμφανίσει ανάπτυξη κύκλου εργασιών κατά 9,5%, ωστόσο, μέρος αυτής της επίδρασης στα αποτελέσματα εκτιμάται ότι προήλθε από την στροφή των καταναλωτών στα online ομώνυμα καταστήματα του ομίλου, τα οποία έχουν κερδίσει σημαντικό μερίδιο της εγχώριας κατανάλωσης.

Το παραπάνω μερίδιο δεν είναι δυνατόν να πιστοποιηθεί, καθώς οι online πωλήσεις της Zara και των υπόλοιπων έξι αλυσίδων του γκρουπ ελέγχονται απευθείας από τον μητρικό όμιλο Inditex. Με βάση πάντως τις εκτιμήσεις εταιριών μέτρησης της ελληνικής online αγοράς αλλά και των υποθέσεων που προκύπτουν από αντίστοιχα ηλεκτρονικά καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, το αποτέλεσμα του γκρουπ στην Ελλάδα μέσω online καταστημάτων υπερβαίνει το 10% του τζίρου των φυσικών καταστημάτων που λειτουργεί στη χώρα.

Σε κάθε περίπτωση το αθροιστικό αποτέλεσμα για τη χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2018, πιστοποιοεί πως ο ισπανικός πολυεθνικός όμιλος ηγείται της εσωτερικής αγοράς, της οποίας το μέγεθος έχει περιοριστεί κατ' εκτίμηση στα 3 δισ. ευρώ.

Στη χρήση που έληξε ο όμιλος Inditex λειτούργησε επιπλέον δύο νέα καταστήματα, αυξάνοντας συνολικά τον αριθμό του δικτύου σε 162 καταστήματα, μετά την προσθήκη ενός μεγάλου εμβαδού καταστήματος Zara στο Smart Park και ενός ακόμη καταστήματος της αλυσίδας Bershka. Κατά την ίδια περίοδο οι επτά αλυσίδες του ισπανικού κολοσσού πραγματοποίησαν στην Ελλάδα επενδύσεις της τάξης των 18 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, η ναυαρχίδα του ομίλου, η Zara Hellas (με 46 πλέον καταστήματα), στη χρήση 2017 εμφάνισε πωλήσεις 241,624 εκατ. από 224,084 εκατ. το 2016, με καθαρά κέρδη προ φόρων της τάξης των 6,478 εκατ. έναντι 6,050 εκατ. στη χρήση του 2016 αντίστοιχα.

Η αλυσίδα Pull & Bear Hellas (που λειτουργεί στην Ελλάδα με 24 φυσικά καταστήματα) εμφάνισε πωλήσεις της τάξης των 47,539 εκατ., ελαφρά μειωμένες έναντι των 48,583 εκατ. που είχε παρουσιάσει αντιστοίχως το 2016. Τα κέρδη προ φόρων μοιραία περιορίστηκαν στα 2,212 εκατ. από 3,055 εκατ. ευρώ το 2016.

Η Stradivarius Hellas με 20 καταστήματα πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 48,798 εκατ. έναντι 47,353 εκατ., καταγράφοντας οριακή αύξηση, και κέρδη προ φόρων ύψους 1,915 εκατ. από 1,890 εκατ. το 2016.

Η Massimo Dutti Hellas, με 13 καταστήματα εμφάνισε πωλήσεις της τάξης των 32,553 εκατ. έναντι 29,410 εκατ. το 2016, με κέρδη προ φόρων ύψους 2,210 εκατ. και μειωμένα έναντι των 2,679 εκατ. ευρώ που είχε παρουσιάσει το 2016.

Η Bershka (με 30 καταστήματα πλέον εν λειτουργία στην Ελλάδα) πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 68,364 εκατ. από 69,985 εκατ. το 2016 και κέρδη προ φόρων 3,463 από 4,612 εκατ. ευρώ το 2016.

Οι πωλήσεις της Οysho Hellas (19 καταστήματα) ανήλθαν σε 22,120 εκατ. έναντι 22,831 εκατ. το 2016, με κέρδη προ φόρων ύψους 2,758 εκατ., αυξημένα έναντι των 2,377 εκατ. ευρώ το 2016.

Τέλος οι πωλήσεις της αλυσίδας Zara Home Hellas (10 καταστήματα) ανήλθαν σε 18 εκατ. ευρώ έναντι 18,365 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2016, τη στιγμή που η προ φόρων κερδοφορία της διαμορφώθηκε στα 2,575 εκατ.ευρώ έναντι των 2,661 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2017.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v