Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Μπρα ντε φερ» Ελλήνων - Γερμανών για τα πειραγμένα Volkswagen

Ένα νομικό «μπρα ντε φερ» θα λάβει χώρα σε λίγες ημέρες στη Χάγη μεταξύ Ελλήνων και Γερμανών δικαστικών λειτουργών, αναφορικά με το πολύκροτο σκάνδαλο των πειραγμένων λογισμικών της Volkswagen.

  • Real.gr
«Μπρα ντε φερ» Ελλήνων - Γερμανών για τα πειραγμένα Volkswagen
Της Άννας Κανδύλη

Ένα νομικό «μπρα ντε φερ» θα λάβει χώρα σε λίγες ημέρες στη Χάγη μεταξύ Ελλήνων και Γερμανών δικαστικών λειτουργών, αναφορικά με το πολύκροτο σκάνδαλο των πειραγμένων λογισμικών της Volkswagen.

Την Τετάρτη αναχωρούν για την ολλανδική πόλη, όπου εδρεύει η Μονάδα Δικαστικής Συνεργασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οικονομικοί εισαγγελείς Ελένη Τουλουπάκη, Χρήστος Τζούρας και Γιώργος Καλούδης, προκειμένου να συμμετάσχουν σε συνάντηση που ζήτησαν Γερμανοί συνάδελφοί τους.

Σε αυτή θα συμμετέχουν επιπλέον δικαστικοί από 16 κράτη όπου έχουν ανοιχτεί σχετικές δικογραφίες, μεταξύ των οποίων είναι και η Ελλάδα.

Στη χώρα μας έφτασαν περίπου 21.000 αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρίας με τα «πειραγμένα» λογισμικά που επέτρεπαν την παραποίηση των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων.

Επισήμως η πρόσκληση αφορά την ανταλλαγή στοιχείων και πληροφοριών γύρω από την πολύκροτη υπόθεση.

Στην πραγματικότητα όμως, όπως αναφέρουν δικαστικές πηγές στο Real.gr, οι Γερμανοί αποφάσισαν αυτή την συνάντηση καθώς επιδιώκουν να χειριστούν εξ'ολοκλήρου οι ίδιοι την υπόθεση, επικαλούμενοι ακόμη και το γεγονός ότι η δικαιοσύνη των άλλων κρατών δεν έχει δικαιοδοσία στην έρευνα.

Στο συγκεκριμένο επιχείρημα η ελληνική πλευρά έχει σκοπό να αντιταχθεί σθεναρά, υποστηρίζοντας ότι και δικαιοδοσία έχει και ότι μπορεί να απαιτήσει αποζημιώσεις από την Volkswagen για όσα αυτοκίνητα πούλησε στην Ελλάδα και φέρουν το πειραγμένο λογισμικό.

Προφανώς, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, αυτό που θέλουν οι Γερμανοί δικαστικοί λειτουργοί είναι να κλείσουν γρήγορα τις έρευνες γύρω από το μεγάλο σκάνδαλο που έχει πλήξει το κύρος μιας από τις εμβληματικότερες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας τους.

Και μάλιστα να το κλείσουν με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος αφού αν το χειριστούν συνολικά το θέμα θα είναι και οι ίδιοι που θα αποφασίσουν στο τέλος τις αποζημιώσεις που θα δοθούν.

Η έρευνα στην Ελλάδα

Η απάτη της αυτοκινητοβιομηχανίας αποκαλύφθηκε τον περασμένο Σεπτέμβρη από τις ΗΠΑ και αμέσως πήρε παγκόσμιες διαστάσεις.
 
Όπως ανακοίνωσε τότε η Volkswagen, το παραποιημένο λογισμικό μετρήσεων των ρύπων εντοπίστηκε στα οχήματα με κινητήρες ντίζελ τύπου EA189 δηλαδή σε περίπου 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά τον κόσμο.

Εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το συγκεκριμένο λογισμικό είναι παρόν και σε άλλα οχήματα ντίζελ του ομίλου: Audi, Skoda, Seat και Porche.

Το σκάνδαλο κόστισε πολλά στο κύρος της αυτοκινητοβιομηχανίας και στο ΑΕΠ της Γερμανίας, ενώ οι αποζημιώσεις που καλείται να δώσει η Volkwagen είναι δυσθεώρητες.

Στη χώρα μας, λίγες εβδομάδες μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών Ηλίας Ζαγοραίος διέταξε αυτεπάγγελτη προκαταρκτική εξέταση, προκειμένου να ερευνηθεί εάν έχουν διαπραχθεί παράνομες πράξεις και στην Ελλάδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v