Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εγκαίνια της σήραγγας Τεμπών από τον Γ. Σουφλιά

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς, πάτησε το κουμπί προκαλώντας την πρώτη έκρηξη για τη διάνοιξη της μεγαλύτερης οδικής σήραγγας (Τ2) της Ελλάδας, στα Τέμπη. Η σήραγγα
 είναι διπλού κλάδου.

  • Ant1
Εγκαίνια της σήραγγας Τεμπών από τον Γ. Σουφλιά

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς, πάτησε το κουμπί προκαλώντας την πρώτη έκρηξη για τη διάνοιξη της μεγαλύτερης οδικής σήραγγας (Τ2) της Ελλάδας, στα Τέμπη. Η σήραγγα Τ2 είναι διπλού κλάδου και κάθε κλάδος έχει μήκος 6.100 μέτρα. Επιπλέον, κατασκευάζονται τα μέτωπα για τη διάνοιξη και των άλλων δύο σηράγγων, της Τ1 μήκους 1.900 μέτρων και της Τ3 μήκους 3.200 μέτρων, ανά κλάδο, για τη διέλευση του Πλαταμώνα.

Με την ολοκλήρωση του έργου, οι οδηγοί, που κινούνται στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, θα παρακάμπτουν ένα δύσκολο κομμάτι του δρόμου, την Κοιλάδα των Τεμπών. Το έργο εντάσσεται στη σύμβαση παραχώρησης που περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος ΠΑΘΕ από την αρχή των Τεμπών, Πλαταμώνα μέχρι το Κλειδί Ημαθίας.

Το έργο είναι συνολικού κόστους 1.3 δισεκατομμύρια  ευρώ και η κατασκευή του θα διαρκέσει 4,5 χρόνια. Ο αυτοκινητόδρομος Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας θα έχει συνολικό μήκος 230 χιλιόμετρα.

Μιλώντας κατά την έναρξη των εργασιών, ο κ. Σουφλιάς τόνισε ότι αισθάνεται χαρά και συγκίνηση, καθώς επί των ημερών του στο ΥΠΕΧΩΔΕ άρχισεη κατασκευή του έργου.

«Εδώ στα Τέμπη έχει χυθεί το αίμα εκατοντάδων συνανθρώπων μας. Εκείνο, όμως, που με συγκλόνισε περισσότερο, όπως πιστεύω όλο το πανελλήνιο, ήταν ο άδικος χαμός των 21 παιδιών από το Μακροχώρι Ημαθίας, την Κυριακή 13 Απριλίου 2003. Θα μου επιτρέψετε, λοιπόν, να αφιερώσω το έργο στη μνήμη αυτών των παιδιών, ως ένα ελάχιστο φόρο τιμής», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι η κατασκευή του έργου σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των έργων, που κατασκευάζει το ΥΠΕΧΩΔΕ στο πέταλο του Μαλιακού, το σύνολο της εθνικής οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης θα μετατραπεί σε ένα σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Είπε ακόμη ότι η χώρα την περίοδο 2012-2013 θα είναι μία άλλη Ελλάδα, που θα έχει πολύ καλύτερους συντελεστές ανάπτυξης και προόδου για πολλές απομονωμένες περιοχές. Τόνισε επίσης ότι από το Μάρτιο του 2009 θα καταργηθούν τα διόδια των Τεμπών για την ελεύθερη μετακίνηση των κατοίκων της περιοχής και θα λειτουργήσουν διόδια στον Πυργετό για τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου.

Παράλληλα, υπεραμύνθηκε της μεθόδου κατασκευής δημόσιων έργων με σύμβαση παραχώρησης, τονίζοντας ότι είναι αναγκαία, καθώς το κόστος των έργων είναι πολύ υψηλό και το δημόσιο δεν έχει τους απαραίτητους πόρους για να τα χρηματοδοτήσει.

Τέλος, ο κ. Σουφλιάς εξήρε το έργο των ελληνικών τεχνικών εταιριών στις οποίες ευχήθηκε καλή επιτυχία και καλά κέρδη. Όπως τόνισε, θα ωφελήσει και το ελληνικό δημόσιο, αφού η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει την καταβολή σε αυτό έως και το 65% των εισπράξεων από τα διόδια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v