Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το 95% του κινεζικού τομέα ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινδυνεύει να εξαλειφθεί

Οι κινεζικές εταιρίες του τομέα στηρίζονται από μια πληθώρα δισεκατομμυριούχων, ενώ οι γενναιόδωρες επιδοτήσεις έχουν καλλιεργήσει μια νοοτροπία «πυρετού του χρυσού». Οι εταιρίες δεν έχουν τεχνογνωσία, ενώ κάποιες λειτουργούν κερδοσκοπικά.

Το 95% του κινεζικού τομέα ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινδυνεύει να εξαλειφθεί

Η κινεζική βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, με πάνω από 200 εταιρίες που στηρίζονται από μια πληθώρα δισεκατομμυριούχων, βρίσκεται στα πρόθυρα της εξάλειψης καθώς η κυβέρνηση επιβάλει αυστηρότερα τεχνολογικά πρότυπα για τους νέους κατασκευαστές και εξετάζει τον περιορισμό του αριθμού τους μόλις σε 10.

Οι περιοριστικοί κανόνες αποσκοπούν στο να εξολοθρεύσουν τους «αδύναμους», ανέφερε στέλεχος μιας ένωσης κατασκευαστών αυτοκινήτων που στηρίζεται από το κράτος. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg που επικαλείται κρατική κινεζική εφημερίδα, οι αυστηρότεροι κανονισμοί ενδέχεται να εξαλείψουν μέχρι και το 90% των startups της βιομηχανίας.

Όπως καταδεικνύει η μελέτη επίσημων εγγράφων της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρύθμισης, μέχρι στιγμής μόνο δύο επιχειρήσεις έχουν λάβει έγκριση για την κατασκευή αυτοκινήτων.

Στο μεταξύ, το πρακτορείο τονίζει ότι οι επενδυτές έχουν τροφοδοτήσει την εν λόγω βιομηχανία με τουλάχιστον δύο δισ. δολάρια, για την κατασκευή οχημάτων εναλλακτικής ενέργειας σε μια περίοδο κατά την οποία η Κίνα προσπαθεί να αντιπαλέψει το νέφος που πνίγει τις πόλεις της.

Γενναιόδωρες επιδοτήσεις που συνδράμουν την καλλιέργεια μιας νοοτροπίας «πυρετού του χρυσού», έχουν προσθέσει στις ανησυχίες ότι η βιομηχανία έχει κορεστεί από τις υπερβολικά πολλές εταιρίες που, μεταξύ άλλων, δεν έχουν και την απαραίτητη τεχνογνωσία προκειμένου να κατασκευάσουν ηλεκτρικά οχήματα ή υβρίδια του επιπέδου της Tesla Motors ή της General Motors.

«Είναι υπερβολικά πολλοί εκείνοι που διαγωνίζονται στον τομέα και κάποιοι από αυτούς είναι απλά κερδοσκόποι», συνόψισε ο Yin Chengliang, καθηγητής στο Ινστιτούτο Μηχανολογίας Αυτοκινήτων του Πανεπιστημίου Τζιάο Τονγκ της Σανγκάης. «Η κυβέρνηση αναγκάζεται να αυξήσει το κατώτατο όριο. Είναι κακό να βλέπουμε παράλογες επενδύσεις σε πρότζεκτς χαμηλού τεχνολογικού επιπέδου».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v