Παντελιάδης: Καταστροφή για την αγορά ένας πόλεμος τιμών

Πώς τοποθετείται ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΡΟ σε έναν πόλεμο προσφορών. Πώς θα αντιδράσει ο όμιλος. Οι προοπτικές της αγοράς και η επόμενη ημέρα. Το σχόλιο για Μαρινόπουλο.

Παντελιάδης: Καταστροφή για την αγορά ένας πόλεμος τιμών

Καταστροφικός για το λιανεμπόριο, τους προμηθευτές και εν τέλει για την οικονομία και τους καταναλωτές, θα ήταν ένας πόλεμος τιμών - προσφορών των αλυσίδων σούπερ μάρκετ για τη διατήρηση των μειούμενων μεριδίων στην αγορά. Αυτό επισημαίνει μιλώντας στο Euro2day.gr και παρεμβαίνοντας στη δημόσια συζήτηση για το ποιος θα βγει κερδισμένος από μια τέτοια εξέλιξη, ο διευθύνων σύμβουλος της «ΜΕΤΡΟ» Αριστοτέλης Παντελιάδης.

Χωρίς περιστροφές, ο κ. Παντελιάδης, απευθυνόμενος στους ανταγωνιστές του, από το Euro2day.gr, προειδοποιεί ότι «οι μεγάλοι θα ματώσουμε όλοι, αλλά τις περισσότερες συνέπειες θα τις υποστούν οι μικρομεσαίες αλυσίδες του λιανεμπορίου, οι οποίες ήδη αντιμετωπίζουν προβλήματα». Μεγάλη πίεση θα υπάρξει και για τους προμηθευτές, ενώ όσο για τους καταναλωτές, αναφέρει πως μπορεί πρόσκαιρα να απολάβουν καλύτερες τιμές, εντούτοις στο μέλλον η κατάσταση θα είναι διαφορετική, αφού η αγορά θα συγκεντρωθεί ακόμα περισσότερο.

Για το πώς θα αντιδράσει η «ΜΕΤΡΟ» (σ.σ. My Market) όχι στον ενδεχόμενο αλλά τον επικείμενο πόλεμο τιμών, ο κ. Παντελιάδης γνωστοποιεί ότι ο όμιλος έχει προϋπολογίσει για το τρέχον έτος 5 εκατ. ευρώ για αυτό τον σκοπό. Ωστόσο οι παρεμβάσεις δεν θα μείνουν σ' αυτό το ποσό, καθώς όπως αναφέρει, όπως θα πράξουν και οι άλλοι, έτσι κι εμείς θα ασκήσουμε πιέσεις στους προμηθευτές μας για χαμηλότερες τιμές. «Όχι για να αυξήσουμε τα κέρδη μας, αλλά για να μοιραστούμε τις ζημίες μας».

Άριστος γνώστης του χώρου, ο κ. Παντελιάδης προβλέπει πολύ δύσκολο 2017, τονίζοντας ότι «δεν είμαι πολύ αισιόδοξος». Όπως εξηγεί, μπορεί να υπάρχουν ενδείξεις ανάκαμψης της οικονομίας, εντούτοις αυτές δεν... μεταφέρονται στο πορτοφόλι του καταναλωτή. «Από τον Σεπτέμβριο του 2016 το λιανεμπόριο βρίσκεται σε μια διαρκή κάμψη, η οποία έχει κατεβάσει την αγορά ένα σκαλοπάτι πιο κάτω», επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Ωστόσο για τον όμιλο «ΜΕΤΡΟ» εκτιμά ότι θα κινηθεί εντός των στόχων που έχουν τεθεί και σ' αυτό μεταξύ άλλων θα συμβάλει το άνοιγμα νέων καταστημάτων, ενώ παράλληλα η ανακαίνιση των καταστημάτων που ανήκαν στην εξαγορασθείσα «Βερόπουλος» προχωρά κανονικά. Έως αυτή τη στιγμή έχουν ανακαινισθεί περίπου 60 καταστήματα από τα 149 και το πρόγραμμα (ανακαινίσεων) που έχει προϋπολογισθεί στα 90 εκατ. ευρώ θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2018.

Δεδομένων των συνθηκών, ο κ. Παντελιάδης περιγράφει μια θετική εικόνα για τον όμιλο το έτος που πέρασε, με τον τζίρο να ανέρχεται στο 1,150 δισ. ευρώ και με τα κέρδη να είναι λίγο χαμηλότερα από τα 23 εκατ. ευρώ που κατέγραψε το 2015. Ωστόσο διευκρινίζει ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στον όμιλο ενσωματώθηκε μια ζημιογόνος επιχείρηση (η Βερόπουλος), που ναι μεν μπορεί να αύξησε τον τζίρο, αλλά περιόρισε εκ των πραγμάτων την κερδοφορία.

Περαιτέρω συγκέντρωση της αγοράς

Ερωτηθείς για τις τάσεις συγκέντρωσης της αγοράς, ο κ. Παντελιάδης αναφέρει ότι πρόκειται για μια φυσική εξέλιξη των πραγμάτων καθώς αυτή (η αγορά) μικραίνει. «Από το 2009 έως και σήμερα η πτώση της αγοράς είναι της τάξεως του 25%», σημειώνει.

Στο ερώτημα για τον αν είναι στις προθέσεις του η περαιτέρω ενίσχυση του ομίλου με την εξαγορά κάποιας μικρομεσαίας αλυσίδας, ο κ. Παντελιάδης απάντησε ότι «δεν το αποκλείω αφού εξετάζουμε προσεκτικά την κάθε περίπτωση». Εντούτοις απέφυγε να απαντήσει στο ερώτημα αν βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με κάποια εξ αυτών.

«Η συγκέντρωση στον κλάδο θα συνεχιστεί», διευκρινίζει διπλωματικά. «Οι μικρομεσαίες αλυσίδες βρίσκονται υπό πίεση και κάτι θα πρέπει να κάνουν για να επιβιώσουν. Από το να εξαγοραστούν, από να επανατοποθετηθούν στην αγορά, από το να αναδομήσουν τις σχέσεις τους με τους προμηθευτές τους και ειδικά με τους τοπικούς, από το να πούνε πιο ευγενικά καλημέρα στους πελάτες κ.ο.κ., αλλά κάτι θα πρέπει να κάνουν. Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα έχει περισσότερα καταστήματα από όσα μπορεί να διατηρήσει η αγορά», τονίζει ο κ. Παντελιάδης.

Προβλέψεις για τον Μαρινόπουλο

Κληθείς εκ της εμπειρίας του να προβλέψει την επόμενη ημέρα της Μαρινόπουλος, ο κ. Παντελιάδης έκανε λόγο για ένα δύσκολο στοίχημα. Θα χρειαστεί πολύ μεγάλη προσπάθεια και αναδιοργάνωση του ομίλου, κάτι που και εμείς ζήσαμε με την εξαγορά της Βερόπουλος, σημείωσε, αναφέροντας ότι κατά πάσα πιθανότητα θα πρέπει να κλείσει κάποια καταστήματα, πέραν από αυτά που την αναγκάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού. «Εμείς πήραμε 179 καταστήματα από τη Βερόπουλος και κρατήσαμε τα 149», επεσήμανε με νόημα ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΕΤΡΟ.

Σταμάτης Ζησίμου s.zisimou@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus