Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς βλέπει την ασφαλιστική αγορά αυτοκινήτου ο Αλ. Πανταζής

Ο εκτελεστικός διευθυντής της Hellas Direct Αλέξης Πανταζής μιλά στο Euro2day.gr για τη δραστηριότητα και τους στόχους της εταιρείας του, καθώς και για τεκταινόμενα στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά του κλάδου αυτοκινήτων. Τι προβλέπει για το ύψος των τιμών.

Πώς βλέπει την ασφαλιστική αγορά αυτοκινήτου ο Αλ. Πανταζής

Η Hellas Direct δραστηριοποιείται στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά στον κλάδο αυτοκινήτου, πουλώντας τα προϊόντα της μέσω της ηλεκτρονικής της πλατφόρμας και έχοντας ήδη ασφαλίσει 50 με 55 χιλιάδες οχήματα.

Ο κ. Αλέξης Πανταζής, εκτελεστικό διευθυντής της εταιρείας, μιλά στο Euro2day.gr για τη δραστηριότητα και τους στόχους της Hellas Direct, αναλύοντας παράλληλα την κατάσταση στην ασφαλιστική αγορά του κλάδου οχημάτων.

Μεταξύ άλλων, αν και προβλέπει ότι τα τιμολόγια θα ακολουθήσουν ανοδική τάση, θεωρεί πως ο κλάδος θα παραμείνει κερδοφόρος στην Ελλάδα, στο βαθμό που οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις χρησιμοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες και περικόψουν τα λειτουργικά τους έξοδα.

Κύριε Πανταζή περιγράψτε μας με λίγα λόγια την Hellas Direct;

Η ασφαλιστική εταιρεία Hellas Direct ξεκίνησε από εμένα και τον Αιμίλιο Μάρκου, με τον οποίο είμαστε στελέχη στην Goldman Sachs σε Αμερική και Λονδίνο. Το 2009 αποφασίσαμε πως ήταν η ώρα να κάνουμε κάτι δικό μας -εκμεταλλευόμενοι την χρηματοοικονομική κρίση ανά τον κόσμο- στην ευρύτερη περιοχή από την οποία καταγόμαστε, όπως Κύπρο, Ελλάδα, Τουρκία.

Διαπιστώσαμε λοιπόν πως από τον ασφαλιστικό τομέα έλειπε η αμεσότητα προς τον πελάτη και η χρήση της τεχνολογίας προκειμένου να προσφέρεται το προϊόν εκείνο που χρειάζεται πραγματικά ο ασφαλισμένος και μάλιστα σε χαμηλότερο τίμημα. Και όλα αυτά, ιδίως σε προϊόντα που είναι αναγκαία, όπως η ασφάλιση αυτοκινήτων.

Χρειαστήκαμε γύρω στο 1,5 χρόνο προκειμένου για να βρούμε τους σωστούς μετόχους και τα καταφέραμε. Σήμερα, πέρα από τους δύο ιδρυτές, έχουν επενδύσει στην εταιρεία μας θεσμικά Funds του εξωτερικού (Third Point, Endeavore Catalyst), ξένοι επενδυτές όπως ο Jon Moulton και ο Jim O’Neill (πρώην chief economist της Goldman Sachs), αλλά και Έλληνες, όπως η οικογένεια Δαυίδ-Λεβέντη.

Ποια πιστεύετε ότι είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της εταιρείας σας; Χρησιμοποιείτε τα παραδοσιακά ασφαλιστικά δίκτυα;

Το πρώτο πλεονέκτημά μας είναι ότι έχουμε προσεγγίσει τον καταναλωτή απλοποιώντας όσο γίνεται διαδικασίες και προϊόντα.

To δεύτερο είναι ότι θέσαμε το ερώτημα στον καταναλωτή, για το αν πράγματι χρειάζεται έναν οποιονδήποτε μεσάζοντα όταν καλείται να αποκτήσει ένα πολύ απλό προϊόν, το οποίο μάλιστα είναι υποχρεωτικό από τον νόμο. Έτσι, επιλέξαμε τις direct πωλήσεις, αφού άλλωστε ο Έλληνας βρίσκεται πολύ πιο κοντά στην τεχνολογία απ’ ότι νομίζουν πολλοί. Για παράδειγμα, η διείσδυση του Smartphone φτάνει στο 70%, ενώ υπάρχουν πέντε εκατομμύρια χρήστες του Facebook.

Δίκτυο πρακτορειακό δεν διαθέτουμε. Προσφέρουμε τα προϊόντα μας μόνο ηλεκτρονικά από τη δική μας την πλατφόρμα, ενώ έχουμε και κάποιες στρατηγικές συνεργασίες με διάφορους οργανισμούς, όπως για παράδειγμα με την Aegean, την Wind το ΚΤΕΟ της Auteco, και τα Praktiker. Σε κάθε περίπτωση πάντως, το underwriting παραμένει δικό μας και η σχέση με τους πελάτες μας άμεση.

Η εταιρεία έχει μπει σε κερδοφόρο πορεία;

Κάθε συμβόλαιο που συνάπτουμε είναι κερδοφόρο. Από εκεί και πέρα, έχουμε επενδύσει ένα σημαντικό ποσό σε τεχνολογία, το οποίο αποσβένεται σταδιακά.

Πώς κατατάσσετε την Hellas Direct στην ελληνική ασφαλιστική αγορά του κλάδου αυτοκινήτου;

Βλέποντας εταιρείες στο direct κομμάτι, πιστεύω ότι δύο είναι οι σημαντικότερες προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι τώρα: Αυτή της Interamerican που έχει ξεκινήσει την Anytime Online και θα έλεγα ότι ακολουθούμε εμείς.

Στο σύνολο της direct αγοράς πρέπει να κατέχουμε ένα μερίδιο γύρω στο 20%, ενώ στο σύνολο του κλάδου αυτοκινήτου γύρω στο 1% με 1,5%. Έχουμε ασφαλισμένα γύρω στα 50 με 55 χιλιάδες αυτοκίνητα.

Πώς βλέπετε την ασφαλιστική αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα;

Ο κλάδος αυτοκινήτου στην Ελλάδα είναι κερδοφόρος. Παρόλο που αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες εκφράζουν διαμαρτυρίες, από τα στοιχεία προκύπτει ότι ο δείκτης ζημιών είναι πολύ χαμηλός. Εμείς για παράδειγμα έχουμε ένα δείκτη ζημιών που κυμαίνεται στο 56%-57%, όταν κατά μέσο όρο ο αντίστοιχος δείκτης στο Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται πάνω από 90%, ενώ σε άλλες χώρες στο 75% με 80% και μάλιστα για τις καλές τους εταιρείες.

Κάποιος όμως θα αντιτείνει, ότι αυτό είναι αποτέλεσμα της κρίσης και όταν η οικονομία ανακάμψει, η κατάσταση θα διαφοροποιηθεί.

Ακόμη και πριν από το ξέσπασμα της οικονομικής κρίση, ο μέσος δείκτης ζημιών στην Ελλάδα δεν ξεπέρασε ποτέ το 70%-75%. Άρα, μιλάμε σίγουρα για μια αγορά όπου το αναλαμβανόμενο ρίσκο ανά μονάδα είναι χαμηλότερο σε σχέση με την Ευρώπη, με χαμένο της υπόθεσης τον καταναλωτή.

Άρα η υποχρέωση που έχει μια ασφαλιστική αγορά είναι να περιορίσει τα λειτουργικά της έξοδα και αυτό μπορεί να γίνει μέσα από επένδυση στην τεχνολογία και μέσα από μειωμένα κόστη πρόσκτησης.
Θα ήθελα να προσθέσω και κάτι άλλο. Αν εξετάσουμε το θέμα σε μακροπρόθεσμη βάση, θα διαπιστώσουμε ότι τα αυτοκίνητα είναι σήμερα είναι πολύ πιο ασφαλή σε σχέση με δέκα ή δεκαπέντε χρόνια παλαιότερα. Άρα, όποιες ασφαλιστικές εταιρείες χάνουν λεφτά, αυτό οφείλεται στο δικό τους λειτουργικό κόστος και δεν είναι θέμα ρίσκου.

Προβλέπετε ότι τα τιμολόγια του κλάδου αυτοκινήτου θα αυξηθούν και πόσο;

Κανονικά, θα περίμενε κάποιος αρχικά να σταθεροποιηθούν και στη συνέχεια να αρχίσουν να ανεβαίνουν, ιδίως λόγω των αυξημένων απαιτήσεων του εποπτικού πλαισίου Solvency II. Από την άλλη πλευρά όμως, φαίνεται να υπάρχει πίεση από τα δίκτυα διανομής στις παραδοσιακές εταιρείες, αλλά και από τους ίδιους τους καταναλωτές, πολλοί εκ των οποίων δεν έχουν λεφτά να πληρώσουν.

Άρα πιστεύω πως ναι μεν θα αυξηθούν τα ασφάλιστρα, αλλά το πόσο γρήγορα, θα εξαρτηθεί από κάθε ασφαλιστική εταιρεία ξεχωριστά.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v