Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 23 2010

Κι όμως, υπάρχουν καλές ειδήσεις…

Μέσα στον γενικότερο… ορυμαγδό αρνητικών ειδήσεων και εντεινόμενων πιέσεων στην οικονομία, οι όποιες προσπάθειες ανάτασης χρήζουν αναφοράς.

Γι' αυτό μεταφέρουμε πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες στην τελική φάση έχουν εισέλθει οι διαδικασίες για την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο «χαρτοφυλακίου μισθώσεων φορτηγών της ποντοπόρου ναυτιλίας».

Το ολοκληρωμένο και πρωτοποριακό -κατά πώς φαίνεται- σχέδιο περιλαμβάνει την εισαγωγή στο Χ.Α. εταιρίας που ασχολείται με τη μακροχρόνια μίσθωση δεκαέξι φορτηγών πλοίων για διεθνείς μεταφορές γνωστού εφοπλιστή.

Χρηματιστηριακοί κύκλοι εκτιμούν πως σε μια εποχή απαξίωσης και περιθωριοποίησης του Χ.Α. το εγχείρημα μπορεί να αποτελέσει πλοηγό και για άλλες ανάλογες επιχειρηματικές ενέργειες από τον χώρο των εφοπλιστών της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Παράλληλα, θα άνοιγε την προοπτική «διπλής διαπραγμάτευσης» και στην Αθήνα μετοχών ελληνικών εταιριών εισηγμένων στο NYSE αλλά και προσέλκυσης φρέσκων επενδυτικών κεφαλαίων. Και μάλιστα σε μια συγκυρία όπου τα νέα φορομέτρα οδηγούν σε περαιτέρω συρρίκνωση των συναλλαγών και του χρηματιστηριακού παιχνιδιού.

Από τον χώρο της ναυτιλίας (*) και η δεύτερη αναφορά, καθώς από αύριο (24/3) «μετεγγράφεται» στο NYSE από το Nasdaq η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Paragon. Η εταιρία είχε προλάβει να κλείσει συμβόλαια 5ετούς διάρκειας με υψηλούς ναύλους, πριν καταρρεύσει η Lehman Brothers. Έτσι το ξέσπασμα της κρίσης βρήκε τη ναυτιλιακή με «κλεισμένα συμβόλαια», τα οποία τη βοήθησαν να «επιπλεύσει» στις τρικυμίες που ακολούθησαν.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Μιχ. Μποντούρογλου, η εταιρία διαθέτει ρευστότητα 150 εκατ. δολαρίων και μαζί με τον δανεισμό τον οποίο μπορεί να εξασφαλίσει υπολογίζει ότι έχει τη δυνατότητα για αγορές πλοίων ή εξαγορές ύψους περί τα 300 εκατ. δολ.

Περιπτώσεις ενδεικτικές μεμονωμένων χρηματιστών, παραγόντων και επιχειρηματιών, ανθρώπων της αγοράς που επιμένουν να το παλεύουν. Σε πείσμα της απαξίωσης και εγκατάλειψης κάθε λογικής ανάπτυξης, κάθε προσπάθειας για διαχείριση της πρωτοφανούς κρίσης.

(*) Τον κλάδο της ναυτιλίας επέλεξαν οι κρατούντες για να πειραματιστούν καταργώντας το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (παρά τις αντιρρήσεις νουνεχών, παραδοσιακών ονομάτων του χώρου), με πρόσχημα την περιστολή των κρατικών δαπανών. Τον -υποτίθεται- έναν εκ των δύο πυλώνων της εθνικής οικονομίας, για να μην αναφερθούμε στον έτερο τον τουρισμό, όπου η ελληνική παρουσία στις διεθνείς αγορές είναι… ανύπαρκτη σε σχέση με την επιθετική πολιτική των Τούρκων ή των Ιβήρων ή άλλων ανταγωνιστών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v