Αποζημιώσεις στους συνδρομητές όταν «σέρνεται» το Διαδίκτυο

Τι προβλέπει ο νέος κανονισμός της ΕΕΤΤ για τις υπηρεσίες πρόσβασης στο Διαδίκτυο σε σταθερή και κινητή τηλεφωνία. Δίνεται προθεσμία οκτώ μηνών στους παρόχους για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Αποζημιώσεις στους συνδρομητές όταν «σέρνεται» το Διαδίκτυο

Τέλος στη φάμπρικα με τα εικονικά στοιχεία για τις ταχύτητες σύνδεσης στο Internet που προσφέρουν ορισμένα πακέτα των τηλεπικοινωνιακών παρόχων επιχειρεί να βάλει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) με τον Εθνικό Κανονισμό Ανοικτού Διαδικτύου.

Οι πάροχοι έχουν προθεσμία οκτώ μηνών, από τη δημοσίευση του κανονισμού στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ώστε να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις και για κάθε ευρυζωνική σύνδεση σταθερής τηλεφωνίας να αναφέρουν λεπτομερώς «την ελάχιστη, μέγιστη, συνήθως διαθέσιμη, και διαφημιζόμενη ταχύτητα» (εφόσον διαφημίζεται ταχύτητα) σύνδεσης στο διαδίκτυο. Και στην κινητή τηλεφωνία οι πάροχοι υποχρεούνται να αναφέρουν «τη μέγιστη και διαφημιζόμενη ταχύτητα (εφόσον διαφημίζεται ταχύτητα) των εμπορικών προϊόντων της υπηρεσίας που αναφέρονται στους όρους παροχής/χρήσης, ξεχωριστά στη ροή ανόδου και στη ροή καθόδου».

Σήμερα σε αρκετές περιπτώσεις η πραγματική ταχύτητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο βρίσκεται αρκετά μακριά από την ονομαστική, δηλαδή αυτήν που αναφέρεται από τους παρόχους οι οποίοι συνήθως χρησιμοποιούν όρους όπως «μέχρι 24 Mbps», κ.ά.

Με την εφαρμογή του νέου κανονισμού, οι πάροχοι υπηρεσιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο «υποχρεούνται να δημοσιεύουν σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κανονισμό Γενικών Αδειών, όπως εκάστοτε ισχύει, τη μεθοδολογία που χρησιμοποιούν για την εκτίμηση των ταχυτήτων που αναφέρονται στο συμβόλαιο, μαζί με τυχόν στοιχεία αξιολόγησης και επαλήθευσης της μεθοδολογίας αυτής». Επιπλέον, οι «πάροχοι υπηρεσιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο παρέχουν στους συνδρομητές τους πρόσβαση, μέσω της ιστοσελίδας τους, σε διαθέσιμες διαδικτυακές εφαρμογές μέσω των οποίων οι συνδρομητές μπορούν να ελέγξουν και να επιβεβαιώσουν τις ταχύτητες και άλλες παραμέτρους ποιότητας που αναφέρονται στους όρους παροχής/χρήσης της υπηρεσίας». Οι συγκεκριμένες εφαρμογές «μπορεί να έχουν αναπτυχθεί από τους ίδιους τους παρόχους, από την ΕΕΤΤ ή από τρίτο φορέα».

Επιπλέον, οι πάροχοι επικαιροποιούν τις τιμές των ταχυτήτων ή και άλλων παραμέτρων ποιότητας τουλάχιστον μία φορά ανά ημερολογιακό έτος, ώστε οι τιμές να ανταποκρίνονται σε πρόσφατα δεδομένα ή δείγμα μετρήσεων. «Εφαρμογές και μεθοδολογίες μέτρησης που χρησιμοποιεί ή έχει αναπτύξει η ΕΕΤΤ, όπως τα εργαλεία μέτρησης της πλατφόρμας ΥΠΕΡΙΩΝ (https://hyperiontest.gr) μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους παρόχους ως βάση μετρήσεων για την εκτίμηση των ταχυτήτων ή και άλλων παραμέτρων ποιότητας που αναφέρονται στα συμβόλαια».

Στον κανονισμό προβλέπεται πως οι πάροχοι υπηρεσιών πρόσβασης στο Διαδίκτυο αναφέρουν στους όρους παροχής/χρήσης των υπηρεσιών «τις επανορθώσεις ή αποζημιώσεις που δικαιούνται οι συνδρομητές, σε περίπτωση που διαπιστωθούν συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις (δηλαδή αποκλίσεις οι οποίες αντιστοιχούν σε χειρότερη απόδοση) μεταξύ της μετρούμενης ταχύτητας στο Διαδίκτυο και της ταχύτητας που αναφέρεται στους όρους παροχής/χρήσης της υπηρεσίας, και ανάλογα με το μέγεθος της απόκλισης».

Στον κανονισμό αναφέρονται και «παραδείγματα δυνατών επανορθώσεων ή αποζημιώσεων ανεξαρτήτως τύπου δικτύου (σταθερό ή κινητό) όπως είναι η έκπτωση στο λογαριασμό, η δυνατότητα για διακοπή του συμβολαίου χωρίς χρέωση, η επιστροφή τμήματος ή συνόλου του παγίου, ή συνδυασμός αυτών». Επίσης, οι πάροχοι «δίνουν τη δυνατότητα σε συνδρομητές σταθερών δικτύων να επιλέξουν πακέτο με χαμηλότερη ονομαστική ταχύτητα λήψης ή/και αποστολής δεδομένων, πλησιέστερη στην ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί ρεαλιστικά (εφόσον υπάρχει τέτοιο πακέτο), χωρίς να χρειάζεται να καταβάλλουν τέλος για την πρόωρη διακοπή/καταγγελία μιας σύμβασης ορισμένου χρόνου. Η δυνατότητα αυτή θα πρέπει να δίνεται ακόμα και μεταξύ διαφορετικών τεχνολογιών σύνδεσης (όπως από VDSL σε ADSL)».

Προβλέπεται πως «σε περίπτωση που διαπιστωθούν σημαντικές συνεχείς ή επαναλαμβανόμενες αρνητικές αποκλίσεις και ο πάροχος δεν έχει αποκαταστήσει το πρόβλημα εντός 30 ημερών από την υποβολή του παραπόνου/καταγγελίας, ο συνδρομητής έχει το δικαίωμα καταγγελίας της σύμβασης, είτε είναι ορισμένου είτε αορίστου χρόνου, αζημίως. Στην περίπτωση αυτή, εξακολουθούν να ισχύουν μόνο οι υποχρεώσεις των μερών όσον αφορά την καταβολή τυχόν υπολοίπων επιδότησης συσκευών ή τερματικού εξοπλισμού, όπως αυτές ίσχυαν κατά την τελευταία συναφθείσα μεταξύ αυτών σύμβαση ορισμένου χρόνου».

Στον κανονισμό αναφέρονται και συγκεκριμένα παραδείγματα μέτρησης ταχυτήτων πρόσβασης στο Διαδίκτυο με σταθερό ή κινητό δίκτυο καθώς και προσδιορισμού των αποκλίσεων με βάση τις οποίες οι συνδρομητές μπορούν να διεκδικήσουν αποζημιώσεις ή / και διακοπή συμβολαίου.

Φώτης Κόλλιας fotisk2@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v