Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ξαφνικός σκόπελος στην πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών

Στον αέρα οι τελικές υπογραφές του deal, καθώς δεν «αρέσουν» στην Italgas οι όροι που θέτει η ΡΑΕ για την πιστοποίηση των τριών Εταιρειών Διανομής. Σήμερα η κρίσιμη συνάντηση της Ρυθμιστικής Αρχής με την ιταλική εταιρεία.

Ξαφνικός σκόπελος στην πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών

Σκόπελο φαίνεται να βρίσκει η πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών στην Italgas. Οι όροι που θέτει η ΡΑΕ για την πιστοποίηση των τριών Εταιρeιών Διανομής Αερίου, που συμπεριλαμβάνονται στο πακέτο, δεν βρίσκουν σύμφωνη την ιταλική εταιρeία.

Σήμερα, Πέμπτη, μάλιστα, εκπρόσωποι της Italgas θα περάσουν την πόρτα του Ρυθμιστή, στην έδρα του, επί της οδού Πειραιώς, για να συζητήσουν το θέμα αυτό με τα μέλη της Ολομέλειας.

Η πιστοποίηση από τη ΡΑΕ της ΕΔΑ Αττικής, της ΕΔΑ Θεσσαλονίκης-Θεσσαλίας και της ΔΕΔΑ, ως Διαχειριστών Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου, είναι το τελευταίο προαπαιτούμενο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών στην ItalGas. Οι τρεις ΕΔΑ έλαβαν γνώση των σχετικών κειμένων της Αρχής, προτού δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αποκτήσουν έτσι επίσημη ισχύ.

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του Euro2day.gr, η ΡΑΕ θέτει δύο κρίσιμους όρους για την πιστοποίηση των τριών ΕΔΑ. Για μία 3ετία να μην υπάρξει καμία αλλαγή στη μετοχική σύνθεσή τους και στο διάστημα αυτό να διατηρηθούν ως έχουν οι εργασιακές σχέσεις του προσωπικού τους, με άλλα λόγια, να μη γίνει καμία απόλυση.

Με αυτούς τους όρους, λένε οι πληροφορίες, αντιδρά η Italgas, πατώντας, μάλιστα, σε ρυθμίσεις του Ν.4001/2011, που αφήνει «παράθυρα» στις όποιες μελλοντικές επιδιώξεις θα επιθυμούσε να προωθήσει στο εργασιακό καθεστώς των εταιρειών διανομής, ακόμη και μέσω της συγχώνευσής τους, δυνατότητα που της παρέχει ο νόμος.

Προφανώς, αυτές τις εξελίξεις επιχειρεί να προλάβει η ΡΑΕ με τους συγκεκριμένους όρους που θέτει ως προϋπόθεση για την έγκριση της πιστοποίησης των τριών ΕΔΑ.

Η Italgas έχει το δικαίωμα, βάσει του ίδιου νόμου, να υποβάλει έννομες αντιρρήσεις, μία διαδικασία, ωστόσο, που θα απαιτήσει χρόνο και θα απομακρύνει την ολοκλήρωση της πώλησης. Κάτι το οποίο δεν επιθυμεί.

Έτσι, επιχειρείται, με τη σημερινή συνάντηση, την οποία επιδίωξε η ίδια η ιταλική εταιρεία και θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα, να βρεθεί μία λύση από κοινού με τη ΡΑΕ. Το ερώτημα, ωστόσο, που δημιουργείται, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το Euro2day.gr, είναι ποια θα μπορούσε να είναι αυτή, όταν η Italgas απορρίπτει τους δύο όρους και ο Ρυθμιστής εμφανίζεται ανυποχώρητος σε εκπτώσεις.

Πηγές του ΤΑΙΠΕΔ μιλούσαν χθες για «μία ευαίσθητη και κρίσιμη διαδικασία οριστικοποίησης των κειμένων της πιστοποίησης», δίνοντας έτσι το κλίμα μιας υποβόσκουσας έντασης, με άγνωστη κατάληξη.  Το Ταμείο ήταν έτοιμο να υπογράψει με την Italgas την τελευταία σύμβαση παραχώρησης της ΔΕΠΑ Υποδομών ως τα τέλη Μαΐου, αμέσως μετά τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της πιστοποίησης των ΕΔΑ. Τώρα όλος αυτός ο σχεδιασμός φαίνεται να βρίσκεται στον αέρα.

Να σημειωθεί ότι ο όμιλος Κοπελούζου έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να αποκτήσει μερίδιο έως και 20% στη ΔΕΠΑ Υποδομών, μέσω θυγατρικής του εταιρείας, αφού περάσει πρώτα και τυπικά στα χέρια της Italgas.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v