Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι «έξυπνες θυρίδες» θα κατακλύσουν την ελληνική αγορά

Μεγάλες επενδύσεις σε smart lockers από εταιρείες ταχυμεταφορών με στόχο να μην επαναληφθεί το φιάσκο της πανδημίας, με τα αντικείμενα να συσσωρεύονται στις αποθήκες και να μην φτάνουν στον προορισμό τους. Ποιοι κινούνται στο χώρο.

Οι «έξυπνες θυρίδες» θα κατακλύσουν την ελληνική αγορά

Τα smart lockers κερδίζουν έδαφος στην ελληνική αγορά με τις επενδύσεις των εταιρειών να εκτοξεύονται αλλά και το ένα τρίτο των Ελλήνων να δηλώνει θετικό στην παραλαβή-παράδοση των προϊόντων από  αυτά.

Πρόκειται για μία λύση έγκαιρης παράδοσης και παραλαβής προϊόντων για το on line λιανεμπόριο, που αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα από την αρχή της πανδημίας και ιδιαίτερα στην περίοδο των lockdown με χιλιάδες δυσαρεστημένους πελάτες που δεν λάμβαναν έγκαιρα την παραγγελία τους.

Οι «έξυπνες» θυρίδες αν και έχουν αναπτυχθεί σημαντικά σε άλλες χώρες όπως η Αμερική, στην χώρα μας ξεκίνησαν να εγκαθίσταται το 2021 και ήδη έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς και στους παρόχους υπηρεσιών ταχυμεταφοράς αλλά και στους καταναλωτές, οι οποίοι δεν δεσμεύονται για την ώρα που θα πρέπει να είναι στο σπίτι για να παραλάβουν το δέμα τους αλλά μπορούν οι ίδιοι να το κάνουν από τα smart lockers 24 ώρες το 24ωρο.

Δεδομένης της έκρηξης μάλιστα του ηλεκτρονικού εμπορίου στην χώρα μας όπου πλέον 8 στους 10 Έλληνες αγοράζουν ηλεκτρονικά, οι επενδύσεις στις λεγόμενες «έξυπνες» θυρίδες από εταιρείες, όπως οι ACS, το Skroutz και προσεχώς τα ΕΛΤΑ, έρχονται να αλλάξουν σταδιακά το τοπίο ενώ πλέον υπάρχουν στην χώρα μας εταιρείες που κάνουν παραδόσεις μόνο μέσα από smart lockers όπως η BOXNOW.

ΕΛΤΑ

Πριν το τέλος του 2022 τα ΕΛΤΑ θα έχουν τοποθετήσει τα πρώτα smart lockers, με την πρώτη παρουσίαση να γίνεται στην Διεθνή έκθεση Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με απόφαση του δ.σ. των ΕΛΤΑ το έργο «Εγκατάσταση συστημάτων Smart Lockers» ανατίθεται στην εταιρεία MELLON TECHNOLOGIES Α.Ε., σύμφωνα με την Προσφορά της (Τεχνική και Οικονομική), με συνολική τιμή προσφοράς 420.000 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24%.

Πρόκειται για μία ακόμα υπηρεσία που έχει στόχο να μειώσει τις ουρές στα ταχυδρομεία και την οποία περιλαμβάνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ που βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα, εμπλουτίζοντας τις υποδομές της εταιρείας με αυτοματισμούς και αυξάνοντας τις υπηρεσίες που προσφέρει στον τελικό καταναλωτή.

Τα ντουλάπια αυτόματης παραλαβής (Smart Lockers), θα επεκτείνουν την δυνατότητα εξυπηρέτησης σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα. Τα ψηφιακά καταστήματα 24ωρης λειτουργίας, θα αρχίσουν να τοποθετούνται σε καταστήματα των ΕΛΤΑ και σε άλλα πολυσύχναστα σημεία της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Στόχος είναι βέβαια είναι να επεκταθούν και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, ούτως ώστε ο πελάτης να μπορεί να παραδίδει και να παραλαμβάνει την αλληλογραφία ή το δέμα του 24 ώρες το 24ώρο με την χρήση ενός ειδικού κωδικού που θα λαμβάνει μέσω της εφαρμογής στο smartphone του.

200 Skroutz Points

Τα 200 σημεία αυτόματης παραλαβής ‘Skroutz Point’ σε πρατήρια υγρών καυσίμων, εστιατόρια, καταστήματα ψιλικών, parking και άλλα κεντρικά σημεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ανακοίνωσε τον προηγούμενο μήνα η Skroutz.

Από την έναρξη της λειτουργίας τους, τα Skroutz Points έχουν εξυπηρετήσει περισσότερες από 150.000 αποστολές, ενώ μόνο τον Ιούνιο εξυπηρετήθηκαν συνολικά περισσότερες από 32.000 αποστολές.

Η Skroutz ήταν η πρώτη που παρουσίασε στην Ελλάδα τα ‘Skroutz Point’ τον Νοέμβριο 2021, με τη δημιουργία ενός δικτύου εξυπηρέτησης 20 σημείων αυτόματης παραλαβής. Μέσα σε λίγους μήνες, κατάφερε να επεκταθεί σε περισσότερα από 200 σημεία, προκειμένου να απαντήσει στην ανάγκη των καταναλωτών να παραλαμβάνουν τις παραγγελίες τους με βάση το δικό τους πρόγραμμα μέσα στην ημέρα, σε ώρες προτίμησής τους.

Με τη συγκεκριμένη υπηρεσία, η Skroutz προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να παραλαμβάνουν τις αγορές τους εντός 2 ημερών από τη στιγμή που το δέμα θα φτάσει στο locker, με ευέλικτες ώρες παραλαβής.

Συγκεκριμένα, με την ολοκλήρωση της παραγγελίας τους από την εφαρμογή ή την ιστοσελίδα της Skroutz, οι καταναλωτές επιλέγουν το ‘Skroutz Point’ που τους εξυπηρετεί. Τα σημεία αυτόματης παραλαβής πακέτων βρίσκονται σε πρατήρια υγρών καυσίμων, εστιατόρια, καταστήματα ψιλικών, parking και άλλα κεντρικά και εύκολα προσβάσιμα σημεία σε Αττική και Θεσσαλονίκη, αποτελώντας έναν γρήγορο, βολικό και ασφαλή τρόπο παραλαβής παραγγελιών.

ACS Smartpoint Lockers

Πανελλαδικό δίκτυο με σημεία ACS Smartpoint Lockers («έξυπνες» θυρίδες KePol της ΚΕΒΑ) δημιουργεί σταδιακά η ACS, σε Αττική και Θεσσαλονίκη, και με προοπτικές επέκτασης σε πόλεις όπως η Πάτρα, τα Γιάννενα, η Κρήτη, αλλά και σε όλη την Ελλάδα με πληθυσμιακά κριτήρια και με έμφαση στη συγκέντρωση online shoppers (πχ. φοιτητές).

Συγκεκριμένα, με τα ACS Smartpoint Lockers, το συνεργαζόμενο ηλεκτρονικό κατάστημα παρέχει στον πελάτη του τη δυνατότητα να παραλάβει την παραγγελία του οποιαδήποτε ώρα ή ημέρα επιθυμεί (24/7), εύκολα και γρήγορα, από το κοντινότερο ACS Smart Point, με τη χρήση ενός μοναδικού κωδικού (PIN) που έχει λάβει στο κινητό του.

Παράλληλα, ο πελάτης-παραλήπτης έχει τη μοναδική δυνατότητα για τα Ελληνικά δεδομένα πληρωμής της ηλεκτρονικής παραγγελίας του και με αντικαταβολή στο POS του locker, χρησιμοποιώντας τραπεζική κάρτα (Visa, Mastercard).

Επίσης, μεγάλη σημασία έχει δοθεί στην ασφάλεια των θυρίδων, καθώς τα ACS Smartpoint Lockers διαθέτουν σύστημα συναγερμού, κάμερα και φωτισμό LED, ενώ η παραλαβή της παραγγελίας γίνεται χωρίς ανθρώπινη επαφή, που επιτρέπει στον παραλήπτη να είναι ασφαλής, ακόμα και σε δύσκολες υγειονομικές συνθήκες, όπως αυτές της πανδημίας του COVID 19.

Σημειώνεται ότι το λογισμικό λειτουργίας των «έξυπνων» θυρίδων, αλλά και της δυνατότητας πληρωμής της αντικαταβολής μέσω του ενσωματωμένου POS, έχει υλοποιηθεί εξ’ ολοκλήρου από την ACS, ενώ παρέχεται διασύνδεση των ACS Smartpoint lockers με τις ευρέως διαδεδομένες πλατφόρμες e-shop (π.χ Wordpress, Magento, Shopify, WooComerce, OpenCart κλπ) σε συνεργασία με την εταιρεία AfterSalesPro.

BOXNOW

Μέσα σε ένα χρόνο BOXNOW, η startup εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες παράδοσης δεμάτων αποκλειστικά μέσα από θυρίδες, έχει ήδη εγκαταστήσει 750 lockers σε όλη την Ελλάδα υλοποιώντας μια επένδυση 10 εκατ. ευρώ.

Πλέον σχεδιάζει ένα δίκτυο 1.200 αυτόματων μηχανημάτων παραλαβής δεμάτων μέχρι το τέλος του χρόνου σε όλη τη χώρα συμπεριλαμβανομένη και της Κρήτης .

Η BOXNOW, η start up που ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2021 αποτελεί την εξέλιξη των εξειδικευμένων εταιρειών παράδοσης δεμάτων, αξιοποιώντας την καινοτόμο ψηφιακή τεχνολογία που προσφέρει σύγχρονες και αυτοματοποιημένες προσωποποιημένες υπηρεσίες.

Στόχος είναι στο τέλος του 2022 να καλύπτει το 85% των καταναλωτών με μηνιαία ένταξη στο δίκτυο 120 green lockers το μήνα.

Η υπηρεσία διατίθεται ήδη σε πάνω από 90 περιοχές της χώρας, καλύπτοντας την πλειονότητα των αστικών κέντρων όπως: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Τρίπολη, Χαλκίδα, Πύργος, Καλαμάτα, Άργος, Αγρίνιο, Λάρισα.

Απευθύνεται και στο ευρύ κοινό (Β2C) αλλά και στις επιχειρήσεις (Β2Β) που διατηρούν ηλεκτρονικά καταστήματα (eshop) ή σε κάθε επιχείρηση η οποία χρησιμοποιεί υπηρεσίες αποστολής δεμάτων γενικότερα. Παρέχει καινοτόμες υπηρεσίες παράδοσης και παραλαβής αναπτύσσοντας το μεγαλύτερο δίκτυο Αυτόματων Μηχανημάτων Παραλαβής Δεμάτων στην Ελλάδα. Η εταιρεία προσφέρει παράδοση την επόμενη μέρα σε ηπειρωτική Ελλάδα και την ίδια μέρα στην Αττική. Το δέμα παραμένει στην θυρίδα μέχρι και 3 ημέρες από την παράδοσή του.

Τα Lockers της BOX NOW αναλαμβάνουν να κρατήσουν το δέμα τού κάθε πελάτη ασφαλές μέχρι την παραλαβή, με πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας. Τοποθετημένα σε διάφορα σημεία της Αθήνας και σε πόλεις της Ελλάδας, οι αυτόματοι διανομείς βρίσκονται σε εύκολα προσβάσιμα σημεία και είναι πάντα διαθέσιμοι να σε εξυπηρετήσουν ανά πάσα στιγμή.

Μάλιστα, η εταιρεία σεβόμενη το περιβάλλον, δεν μειώνει μόνο (κατά 80%) τη ρύπανση που προέρχεται από τις παραδόσεις τελευταίου μιλίου (last mile delivery) όπως οι παραδοσιακές εταιρείες του κλάδου, αλλά αξιοποιεί στο έπακρον ανανεώσιμες πηγές. Τα αυτόματα μηχανήματα παραλαβής δεν χρειάζονται παροχή ρεύματος, αφού λειτουργούν εξ ολοκλήρου με ηλιακή ενέργεια.

Η BOXNOW είναι θυγατρική του Emma Capital Group το οποίο έχει να επιδείξει εξαιρετικό ιστορικό επιτυχημένων επενδύσεων στην Ελληνική αγορά όπως στον ΟΠΑΠ, στην Τράπεζα Πειραιώς και στην Profarm.
Η BOX NOW ικανοποιεί ένα τμήμα της αγοράς το οποίο όταν κάνει τις αγορές του online επιθυμεί έναν εναλλακτικό τρόπο παράδοσης, που προσφέρει ευελιξία, αμεσότητα και συνάδει περισσότερο με τους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας.

Courier Center

Mια μικρή μέχρι πρότινος εταιρεία ταχυμεταφορών η οποία δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά από το 2017 και τον Ιούνιο του 2021 εξαγοράστηκε από την οικογένεια Μαρινάκη. Είναι η Courier Center η οποία προχωρά σε νέες επενδύσεις για την ευκολη παράδοση – παραλαβή αντικειμένων.

H Courier Center έχει εισάγει την υπηρεσία Clever Point, με την οποία ο παραλήπτης δεν χρειάζεται να περιμένει πότε θα έρθει το δέμα στον χώρο του, αλλά μπορεί να επιλέγει ένα Clever Point και να το παράλαβει όποτε τον εξυπηρετεί. Η υπηρεσία λειτουργεί σε τρία βήματα:

  • Ο πελάτης βρίσκει το σημείο που τον εξυπηρετεί και στέλνει εκεί τις αγορές του, χρησιμοποιώντας τη διεύθυνση του σημείου σαν διεύθυνση αποστολής, έτσι οι αγορές του αποστέλλονται εκεί.
  • Η Courier Center παραλαμβάνει την παραγγελία και ενημερώνει τον καταναλωτή ότι το δέμα φτάσει στο Clever Point.
  • Ο καταναλωτής μπορεί να παραλάβει το δέμα του από το Clever Point 24 ώρες το 24ωρο μέσα σε διάστημα επτά ημερών.

Έρευνα

Ένας στους 3 Έλληνες (33%) δηλώνει θετικός στην παραλαβή των προϊόντων από αυτοματοποιημένες θυρίδες ενώ το 37% των καταναλωτών, διστάζουν να δεχθούν αυτή την λογική, ποσοστό που δεν είναι μεγάλο αν σκεφτεί κανείς ότι έκανε την εμφάνισή του μόλις ένα χρόνο πριν και οι Ελληνες θέλουν περισσότερο χρόνο για να εξοικειωθούν με καθετί νέο.

Η έρευνα της Metron Analysis για λογαριασμό της ΕΕΤΤ καταγράφει ότι σήμερα:

- Μόνο το 28% των Ελλήνων γνωρίζει τι είναι και πώς λειτουργούν οι «έξυπνες» θυρίδες.

- Το 72% δηλώνει προς το παρόν άγνοια.

Για εκείνους που προτιμούν τα smart lockers, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το κάνουν με κίνητρο πλεονεκτήματα όπως η παραλαβή των προϊόντων σε χρόνο που οι ίδιοι επιλέγουν, το χαμηλότερο κόστος, η αποφυγή της ανθρώπινης επαφής και η αποφυγή της παραλαβής από κατάστημα.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v