Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τουρισμό το χειμώνα θέλουν οι Γερμανοί, κερδισμένη η Τουρκία

Δημοσκόπηση για λογαριασμό της TUI δείχνει το ενδιαφέρον αλλά και τις οικονομικές δυσκολίες. Ισπανία, Αίγυπτος και Τουρκία βρίσκονται στις πρώτες επιλογές. Αναζητούνται εξωτικοί αλλά και φθηνοί προορισμοί.

Τουρισμό το χειμώνα θέλουν οι Γερμανοί, κερδισμένη η Τουρκία

Η γερμανική TUI, ο μεγαλύτερος τουρ-οπερέιτορ στον κόσμο, απευθύνθηκε στο ινστιτούτο δημοσκοπήσεων YouGov για να διερευνήσει τις ταξιδιωτικές προτιμήσεις των Γερμανών ενόψει ενός δύσκολου χειμώνα.

Τα συμπεράσματα της έρευνας έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά πρέπει και να «διαβαστούν» σωστά. Η εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) τα συνοψίζει ως εξής: Σχεδόν τρεις στους τέσσερις Γερμανούς (ποσοστό 74%) δηλώνουν ότι «σχεδιάζουν» ένα ταξίδι μέσα στον χειμώνα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα το πραγματοποιήσουν κιόλας. Πάνω από το 30% των ερωτηθέντων λέει ότι θα αποφασίσει «βραχυπρόθεσμα» αν πράγματι θα ταξιδέψει, ο ένας στους τέσσερις επιθυμεί «μία ιδιαίτερα δελεαστική προσφορά», ένας στους πέντε θα αναζητήσει έναν πιο οικονομικό προορισμό απ' ότι στο παρελθόν, ενώ ένας στους έξι εκτιμά ότι αυτή τη φορά οι διακοπές του θα διαρκέσουν λιγότερες ημέρες.

Τις τρεις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων, ως προς τον προορισμό, κερδίζουν οι Κανάριοι Νήσοι της Ισπανίας, η Αίγυπτος και η Τουρκία. Στις δέκα πρώτες θέσεις εμφανίζεται το Μαρόκο, αλλά και η Σενεγάλη!

Φαίνεται ότι για τον χειμώνα πολλοί Γερμανοί αναζητούν έναν πιο εξωτικό προορισμό, εκτός Ευρώπης, αλλά σε όσο το δυνατόν πιο προσιτή τιμή. Το ποσοστό των ερωτηθέντων που δηλώνει ότι «δεν υπολογίζει το κόστος» δεν ξεπερνά το 8%. Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ο επικεφαλής της γερμανικής TUI Στέφαν Μπάουμερτ δηλώνει ότι «η επιθυμία του κόσμου να ταξιδέψει παραμένει αναλλοίωτη», αλλά την ίδια στιγμή προβλέπει «τεράστια ζήτηση για all inclusive ταξιδιωτικά πακέτα». Αυτό σημαίνει ότι αυξάνονται οι «τουρίστες με βραχιολάκι», όπως συχνά αποκαλούνται στην Ελλάδα.

Με αυτά τα δεδομένα η TUI αναμένει έναν ικανοποιητικό τζίρο- παρά τον καλπάζοντα πληθωρισμό- και επεκτείνει το πρόγραμμα δρομολογίων της για τον χειμώνα του 2022/23. Παράλληλα προβάλλει ιδιαίτερα τους οικονομικούς προορισμούς. Για παράδειγμα αυτή τη στιγμή, μέσω της ιστοσελίδας της, διαθέτει δέκα διαφορετικά ταξιδιωτικά «πακέτα» μιας εβδομάδας στην Τουρκία, τα οποία στοιχίζουν λιγότερο από 400 ευρώ (ανά άτομο, σε δίκλινο δωμάτιο).

Στην Τουρκία «ποντάρει» σε μεγάλο βαθμό και η ανταγωνιστική εταιρεία FTI, η οποία σε καιρούς πανδημίας διασώθηκε με κρατικά κονδύλια (έχοντας προηγουμένως συσσωρεύσει ζημία 345 εκατομμυρίων ευρώ).

Μερίδιο στην εταιρεία απέκτησε στο παρελθόν και ο Αιγύπτιος μεγιστάνας Σαμί Σαουίρις, αδελφός του Ναγκίμπ Σαουίρις που είχε επενδύσει παλαιότερα στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας. Απευθυνόμενη σε συνταξιούχους από τη Βόρεια Ευρώπη που επιθυμούν να περάσουν τον χειμώνα σε ευχάριστο μεσογειακό περιβάλλον, εξοικονομώντας παράλληλα και έξοδα θέρμανσης, η FTI έχει επινοήσει το πρόγραμμα «Longstay»: Διαμονή 90 ημερών σε ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων στην Τουρκία για 880 ευρώ τον μήνα, με την πτήση από και προς τη Γερμανία να περιλαμβάνεται στη συνολική τιμή. Ακόμη πιο οικονομικό γίνεται το ίδιο πρόγραμμα στην Τυνησία, καθώς δεν ξεπερνά τα 600 ευρώ.

ΠΗΓΗ: Deutsche Welle

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v