Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Φλερτάρει με το 2019 ο Σεπτέμβριος στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών απέχει μόλις 3%, σε σχέση με τους αριθμούς του πρώτου μήνα του φθινοπώρου πριν την πανδημία. Εκπληξη από την κίνηση εσωτερικού, που θέτει τις βάσεις για να ξεπεραστεί το ορόσημο.

Φλερτάρει με το 2019 ο Σεπτέμβριος στο «Ελευθέριος Βενιζέλος»

Στον πιο δυνατό μήνα της φετινής τουριστικής σεζόν εξελίσσεται, τουλάχιστον βάσει των διαθέσιμων στοιχείων, ο Σεπτέμβριος για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, καλύπτοντας σταδιακά το χαμένο έδαφος σε σχέση με τα προ πανδημίας νούμερα.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» διαμορφώνεται στο μείον 3% έναντι του 2019 για τον πρώτο μήνα του φθινοπώρου, ξεπερνώντας σε επίπεδα ανάκαμψης ακόμη και το δίμηνο υψηλής ζήτησης Ιουλίου - Αυγούστου.

Το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θέτει, μάλιστα, τις βάσεις για να σπάσει το φράγμα των επιπέδων του 2019 τουλάχιστον ως προς την κίνηση εσωτερικού, η οποία, επιδεικνύοντας ισχυρή δυναμική, πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να κλείσει για πρώτη φορά από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης με θετικό πρόσημο σε μηνιαία βάση. Τον Ιούλιο, η κίνηση εσωτερικού σημείωσε πτώση 0,3% σε σχέση με το 2019 και τον Αύγουστο το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώθηκε στο -0,6%.

Στον αντίποδα, η κίνηση εξωτερικού εξακολουθεί να βρίσκεται ακόμη λίγο πιο πίσω συγκριτικά με τα νούμερα του 2019, σε έναν μεγάλο βαθμό κυρίως της «απουσίας» κάποιων αγορών (σ.σ.: Ρωσία, Ουκρανία και Κίνα) που αποτελούν σημαντικές πηγές εισερχόμενου τουρισμού τόσο για την Ελλάδα όσο και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Υπενθυμίζεται ότι η συνολική επιβατική κίνηση τον Ιούλιο έκλεισε στο -4,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, ενώ ο Αύγουστος ολοκληρώθηκε με πτώση 6,1% αντίστοιχα, με τα μεγέθη στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο να προσεγγίζουν σταδιακά τα νούμερα του 2019 από τον Απρίλιο και μετά.

Σε ετήσια βάση, από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα, η ψαλίδα σε σχέση με το 2019, χάρη στις υψηλές επιδόσεις του Σεπτεμβρίου, φαίνεται ότι περιορίζεται ακόμη περισσότερο, με την επιβατική κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» να διαμορφώνεται στο -13,5% από το -15,1% το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου. Τη μείωση αυτή αποδίδουν παράγοντες της αγοράς σε μεγάλο βαθμό στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που ήταν σε ισχύ σε αρκετούς προορισμούς κατά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους.

Πάντως, σημαντικό αντίκτυπο στα νούμερα του Αυγούστου -ο οποίος έκλεισε με μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση σε σχέση με τον Ιούλιο- εκτιμάται ότι είχαν αφενός η περιορισμένη κίνηση από την Ιταλία, δεδομένου ότι οι ταξιδιώτες από τη γειτονική χώρα επισκέπτονται παραδοσιακά την Ελλάδα τον συγκεκριμένο μήνα και αφετέρου οι γεωπολιτικές εξελίξεις που επηρέασαν σε μεγάλο βαθμό την επιθυμία των Πολωνών για διακοπές.

Σε μεγάλες προκλήσεις που θα κρίνουν την ανάκαμψη και τη σταθεροποίηση των μεγεθών του τουρισμού αναδεικνύονται, την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η πορεία του πληθωρισμού, οι γεωπολιτικές εξελίξεις, η πανδημία, καθώς και η δυνατότητα πλέον των ταξιδιωτών να διαθέσουν μέρος του εισοδήματός τους για αποδράσεις. «Είναι εκρηκτικό το μίγμα, υπάρχουν πάρα πολλές προκλήσεις αυτόν τον χειμώνα. Δεν είναι εύκολη υπόθεση», τονίζουν χαρακτηριστικά.

Ως προς τις αγορές από τις οποίες διαπιστώνεται η μεγαλύτερη κίνηση και η πιο ισχυρή ανάκαμψη σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, ξεχωρίζουν οι ΗΠΑ, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Αυστρία, το Ισραήλ, η Σερβία και ο Καναδάς. Ενδεικτικό της δυναμικής που καταγράφει η ζήτηση από την άλλη άκρη του Ατλαντικού είναι η συνέχιση των απευθείας πτήσεων της Delta Airlines από την Ελλάδα προς τις ΗΠΑ μέχρι και τις 11 Ιανουαρίου και η επανέναρξη των δρομολογίων από τις αρχές Μαρτίου.

«Ελληνικό Πρωινό»

Τη διασύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα ανέδειξαν, την ίδια στιγμή, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ) και η Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού μέσω της πρωτοβουλίας «Ελληνικό Πρωινό».

Περισσότερα από 1.250 ξενοδοχεία ανά την Ελλάδα έχουν πιστοποίηση για το «Ελληνικό Πρωινό». Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία, όσο υψηλότερη είναι η κατηγορία του ξενοδοχείου τόσο υψηλότερο είναι το ποσοστό των ξενοδοχείων που συμμετέχουν στη δράση του ΞΕΕ «Ελληνικό Πρωινό».

«Εχει σημασία να υπογραμμίσουμε τον πολύ μεγάλο ρόλο που παίζει η γαστρονομία στο τουριστικό μας προϊόν και αυτό έχει εμπνεύσει και τη δημιουργία του “Ελληνικού Πρωινού”, συνδέοντας πολύ ουσιαστικά και κυρίως πιστοποιημένα τους ξενοδόχους με τους παραγωγούς/αγρότες», τόνισε ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το 88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων. Το 36% αφορά την αγορά προϊόντων από τοπικούς παραγωγούς (εντός νομού) και το 52% αφορά την προμήθεια από παραγωγούς που δραστηριοποιούνται στην υπόλοιπη χώρα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v