Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι τράπεζες ανοίγουν το... παιχνίδι στο Bancassurance

Με στόχο τη διαφοροποίηση των πηγών εσόδων, το τραπεζικό σύστημα προσπαθεί να εισέλθει δυναμικά και με ελκυστικά προϊόντα στις τραπεζοασφάλειες, υπό το πρίσμα ενός σύγχρονου μοντέλου που συνδυάζει την αποταμίευση με την απόδοση.

Οι τράπεζες ανοίγουν το... παιχνίδι στο Bancassurance

Με στόχο τη διαφοροποίηση των πηγών εσόδων, το τραπεζικό σύστημα προσπαθεί να εισέλθει δυναμικά και με ελκυστικά προϊόντα στις τραπεζοασφάλειες, υπό το πρίσμα ενός σύγχρονου μοντέλου που συνδυάζει την αποταμίευση με την απόδοση.

Οι εν λόγω υπηρεσίες είναι προσιτές για όλα τα «πορτοφόλια» και στόχος των τραπεζών είναι η αύξηση της δυναμικής του bancassurance στα μικρομεσαία εισοδήματα. Το άνοιγμα στο σύγχρονο bancassurance ξεκίνησε δειλά δειλά προ της πανδημίας και σύμφωνα με τραπεζικά στελέχη, εφεξής θα αποτελέσει ένα σημείο έντονου ανταγωνισμού μεταξύ των πιστωτικών ιδρυμάτων, παρά την όποια καθυστέρηση προκαλούν οι πληθωριστικές πιέσεις. Εξάλλου, όπως επισημαίνουν, οι καταθέσεις που συσσωρεύτηκαν την τελευταία 3ετία πρέπει να κατευθυνθούν πιο αποδοτικά, με δεδομένο ότι η αύξηση των επιτοκίων δεν φαίνεται να περνά στα επιτόκια των καταθέσεων.

Περιθώρια ανάπτυξης

Η ελληνική αγορά τραπεζοασφαλειών υστερεί σημαντικά του μέσου ευρωπαϊκού όρου (σ.σ. μόλις στο 50%), εξού και όπως σημειώνουν οι ίδιες πηγές, τα περιθώρια ανάπτυξης είναι ιδιαίτερα σημαντικά. Αρκεί τα προϊόντα που θα λανσαριστούν στους πελάτες να είναι «έξυπνα» σχεδιασμένα και με συγκεκριμένη στόχευση.

Σήμερα η αγορά ανέρχεται λίγο υψηλότερα από το 1 δισ. ευρώ και σύμφωνα με τα αρμόδια τραπεζικά στελέχη δεν έχει επιτευχθεί ακόμη το «πάντρεμα» των τραπεζικών προϊόντων με τα παραδοσιακά ασφαλιστικά προϊόντα.

«Ένα πρώτο βήμα έχει γίνει αλλά αποσπασματικά. Τώρα όλες οι τράπεζες σχεδιάζουν σε συνεργασία με τις ασφαλιστικές εταιρείες με τις οποίες συνδέονται και μετοχικά τέτοιου τύπου προϊόντα, με στόχο, αφενός, την παραγωγή εσόδων για τις ίδιες και αφετέρου, για τον εμπλουτισμό των εναλλακτικών που προσφέρουν στους πελάτες καταθέτες-αποταμιευτές», αναφέρουν.

Ο ανταγωνισμός

Με δεδομένο ότι το τραπεζικό σύστημα προχώρησε σε σημαντικό βαθμό τα τελευταία χρόνια τον απεγκλωβισμό του από τον υπέρμετρο όγκο των μη εξυπηρετούμενων δανείων, αναζητά πλέον τα εναλλακτικά κανάλια αύξησης των εσόδων και το bancassurance αποτελεί ένα από τα πεδία έντασης του ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τους επόμενους μήνες αναμένεται να βγουν στην αγορά νέα προϊόντα και υπηρεσίες (σ.σ. η Eurobank ήταν η πρώτη που ξεκίνησε αυτή τη διαδικασία), που θα αφορούν τόσο τα φυσικά πρόσωπα όσο και τις μικρές επιχειρήσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v