Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ερχεται η ώρα δημοπράτησης έργων 1,4 δισ. για Θεσσαλία

Με πρόσκληση στους κατασκευαστικούς ομίλους θα προχωρήσουν σιδηροδρομικά και οδικά έργα αρχικού προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ. Η διαδικασία που επιλέγεται για να αποτραπούν πολύμηνες καθυστερήσεις.

Ερχεται η ώρα δημοπράτησης έργων 1,4 δισ. για Θεσσαλία

Εν αναμονή της υπουργικής απόφασης, με την οποία ουσιωδώς θα δοθεί η εκκίνηση για τη δημοπράτηση των έργων αποκατάστασης σε Θεσσαλία και Φθιώτιδα, βρίσκεται η κατασκευαστική αγορά.

Οι αρχικές εκτιμήσεις εκ μέρους της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έκαναν λόγο για δημοσίευση των τευχών δημοπράτησης για οδικά και σιδηροδρομικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ μέσα στον Μάιο, ωστόσο η ωρίμαση των σχετικών διαγωνισμών οδηγεί πλέον τη σχετική διαδικασία μέσα στον Ιούνιο.

Η υπουργική απόφαση θα ορίσει την τμηματοποίηση των αναγκαίων έργων, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι τρεις δημοπρατήσεις για την αποκατάσταση του σιδηροδρόμου είναι οι πλέον ώριμες. Κατ’ εκτίμηση, από την προεργασία που έχει διενεργήσει το ΥΠΟΜΕ, έχουν δρομολογηθεί επίσης τέσσερις δημοπρατήσεις για τα οδικά έργα της περιοχής.

Εφόσον επιβεβαιωθούν τα clusters έργων αποκατάστασης, θα ακολουθήσει πρόσκληση προς τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας, προκειμένου να αναλάβουν τις αντίστοιχες εργολαβίες. Το μοντέλο που υιοθετείται, δηλαδή, είναι εκείνο των έργων αποκατάστασης από την κακοκαιρία Ιανός (βασισμένο στο νόμο για εξπρές διαδικασίες για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών πολιτικής προστασίας), προκειμένου να αποφευχθούν καθυστερήσεις πολύμηνων διαδικασιών, όπως απαιτούνται στους δημόσιους ανοιχτούς διαγωνισμούς.

Στο πλαίσιο αυτό, η ηγεσία του ΥΠΟΜΕ -το οποίο θα είναι η αναθέτουσα αρχή- διατηρεί την πρόβλεψη ανάδειξης αναδόχων για κάθε μία από τις εν λόγω δημοπρατήσεις μέσα στο καλοκαίρι, ωστόσο η έναρξη εκτέλεσης έργων δεν έχει προσδιοριστεί, καθώς μεσολαβεί και εύλογο διάστημα για τις σχετικές μελέτες ανά έργο. Υπενθυμίζεται δε ότι το τελικό κόστος των έργων θα οριστικοποιηθεί μετά την ολοκλήρωση των μελετών.

Ως προς τα οδικά έργα αποκατάστασης, με βάση τους αρχικούς υπολογισμούς αυτά αθροίζονται σε 892 εκατ. ευρώ, και αφορούν σε παρεμβάσεις στις περιφερειακές ενότητες Τρικάλων, Καρδίτσας, Λάρισας, Μαγνησίας, Φθιώτιδας και Εύβοιας. Οι εργασίες θα γίνουν σε συνολικό μήκος 159 χιλιομέτρων του οδικού δικτύου και συμπεριλαμβάνουν 110 γέφυρες.

Τα σιδηροδρομικά έργα, όπου το κόστος αποκατάστασης των ζημιών υπολογίζεται σε 460 εκατ. ευρώ περίπου, αυτά αφορούν τις σιδηροδρομικές γραμμές Δομοκός-Λάρισα, Λάρισα-Βόλος και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Εκτιμάται δε πως θα δημοπρατηθεί μια ακόμη εργολαβία για τη σηματοδότηση και την εγκατάσταση συστημάτων ETCS στο παραπάνω δίκτυο.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση την καταγραφή των ζημιών, οι πόροι θα διατεθούν ως εξής: 33% του ποσού στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, 25% στην Περιφερειακή ενότητα Τρικάλων, 21% στην Περιφερειακή ενότητα Καρδίτσας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Λάρισας, 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Ευβοίας και 2% στην Περιφερειακή ενότητα Φθιώτιδας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v