Ψηφιακό δελτίο αποστολής: Το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής και οι «καμπάνες»

Ξεκινά η υποχρεωτική εφαρμογή και τα πρόστιμα για τους παραβάτες. Πότε θα ενεργοποιηθεί η δυνατότητα για ψηφιακή παρακολούθηση φορτώσεων - μεταφορτώσεων και παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code.

Ψηφιακό δελτίο αποστολής: Το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής και οι «καμπάνες»

Σε τροχιά υποχρεωτικής εφαρμογής μπαίνει από τον Ιούνιο το ψηφιακό δελτίο αποστολής, ανοίγοντας τον δρόμο για την επιβολή προστίμων 500-1.000 ευρώ στους παραβάτες, ανά φορολογικό έλεγχο. Συγκεκριμένα, τα πρόστιμα ανέρχονται σε 500 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο εάν τηρείται απλογραφικό και 1.000 ευρώ εάν τηρείται διπλογραφικό σύστημα ενώ εξετάζεται αύξηση των προστίμων στη ζώνη 5.000-10.000 ευρώ, η οποία πάντως δεν έχει νομοθετηθεί ακόμα.

Σε πρώτη φάση, από τις 2 Ιουνίου τίθεται υποχρεωτικά σε εφαρμογή το ψηφιακό δελτίο αποστολής για όσες επιχειρήσεις έχουν τζίρο άνω των 200.000 ευρώ. Εξαιρούνται οι οντότητες με ακαθάριστα έσοδα πάνω από 5 εκατ. ευρώ, είναι θυγατρικές αλλοδαπής εταιρείας και κάνουν χρήση του εμπορικού - λογιστικού προγράμματος διαχείρισης (ERP) της μητρικής αλλοδαπής εταιρείας, καθώς και επιχειρήσεις που διακινούν φάρμακα και ιατρικά αναλώσιμα, ενεργειακά προϊόντα, οικοδομικά και συναφή υλικά ανεξαρτήτως τζίρου.

Από την 1η Δεκεμβρίου 2025 εντάσσονται όλες οι επιχειρήσεις και εκτός από την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών και τη διαβίβαση των δεδομένων στα myDATA, θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής παρακολούθησης φορτώσεων - μεταφορτώσεων, παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης, καθώς και ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον λήπτη.

Αναλυτικά, σύμφωνα με την τελευταία κοινή απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Κώτσηρα και του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γ. Πιτσιλή, οι προθεσμίες έχουν ως εξής:

Α' Φάση (Βασικές Λειτουργίες έκδοσης και διαβίβασης δελτίων αποστολής στο myDATA)

Επιχειρήσεις της πρώτης περιόδου: Προαιρετικά μέχρι 1/6/2025, υποχρεωτικά από 2/6/2025:

• Έως και την 1/6/2025 καθορίζεται η προαιρετική διαβίβαση στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA, των δεδομένων της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών για την Α’ Φάση, για τις υπόχρεες επιχειρήσεις της πρώτης περιόδου (τζίρος πάνω από 200.000 €, εξαιρουμένων των οντοτήτων που το ύψος των ακαθαρίστων εσόδων τους υπερβαίνει τα 5.000.000 €, είναι θυγατρικές αλλοδαπής εταιρείας και κάνουν χρήση του εμπορικού/λογιστικού προγράμματος διαχείρισης (ERP) της μητρικής αλλοδαπής εταιρείας, καθώς και επιχειρήσεις που διακινούν φάρμακα και ιατρικά αναλώσιμα, ενεργειακά προϊόντα, οικοδομικά και συναφή υλικά ανεξαρτήτως τζίρου).

• Για τις επιχειρήσεις αυτές, η Α' Φάση γίνεται υποχρεωτική από 2/6/2025.

Επιχειρήσεις της δεύτερης περιόδου: Προαιρετικά μέχρι 30/11/2025, υποχρεωτικά από 1/12/2025:

• Έως και τις 30/11/2025 καθορίζεται η προαιρετική διαβίβαση στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA των δεδομένων της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών για την Α’ φάση, για τις υπόχρεες επιχειρήσεις της δεύτερης περιόδου (λοιπές επιχειρήσεις, που δεν εντάσσονται στην πρώτη περίοδο εφαρμογής).

• Για τις επιχειρήσεις αυτές, η Α' Φάση γίνεται υποχρεωτική από 1/12/2025.

Β' Φάση (Ψηφιακή παρακολούθηση διακίνησης, μεταφορτώσεων και παράδοσης αγαθών)

Για το σύνολο των επιχειρήσεων: Προαιρετικά από 1/8/2025 έως 30/11/2025, υποχρεωτικά από 1/12/2025:

• Από 1/8/2025 έως και 30/11/2025 καθορίζεται η προαιρετική διαβίβαση στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA των δεδομένων της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών για τη Β’ φάση, για το σύνολο των υπόχρεων επιχειρήσεων.

• Από 1/12/2025 και εφεξής διαβιβάζονται υποχρεωτικά στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA τα δεδομένα της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών για το σύνολο των υπόχρεων επιχειρήσεων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v