Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στη συμμαχία Mytilineos-Vinci για την Εγνατία μπαίνει η Avax

Το επενδυτικό σχήμα Vinci - Mytilineos διευρύνει τη συμμαχία του με την AVAX στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Υποβλήθηκε σχετικό αίτημα στο Ταμείο. Την 1η Απριλίου οι δεσμευτικές προσφορές.

Στη συμμαχία Mytilineos-Vinci για την Εγνατία μπαίνει η Avax

Χαρακτηριστικά δυνατού ανταγωνισμού αποκτά ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, προχθές ήταν η καταληκτική προθεσμία που είχε θέσει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων προκειμένου οι κοινοπραξίες-φιναλίστ του διαγωνισμού να δηλώσουν, εφόσον το επιθυμούν, και νέα μέλη σε αυτές. Κατά τις ίδιες πηγές, υποβλήθηκε αίτηση διεύρυνσης του επενδυτικού σχήματος από τη συμμαχία των «VINCI HIGHWAYS S.A.S - VINCI CONCESIONES S.A.S - MYTILINEOS». Και ο νέος εταίρος που επίσης εκδήλωσε το ενδιαφέρον στο Ταμείο είναι η AVAX.

Οι συζητήσεις, σύμφωνα με πληροφορίες, ανάμεσα στους τρεις παίκτες είχαν ξεκινήσει εδώ και μήνες και κατέληξαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα με την πρόθεση να χτυπήσουν δυνατά τον διαγωνισμό. Ως προς τη γαλλική Vinci, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά πηγές, δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, με δεδομένη τη διεθνή κυριαρχία της στον κλάδο των κατασκευών και των παραχωρήσεων αλλά και την εμπειρία της στην ανάληψη έργων στη χώρα μας.

Η Mytilineos και η AVAX δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στον τομέα των παραχωρήσεων, και πολύ περισσότερο για την Εγνατία Οδό, η οποία θεωρείται πως είναι ίσως και από τις τελευταίες υποδομές του κλάδου των οδικών μεταφορών που μπορεί να προσφέρει ενίσχυση του κύκλου εργασιών αλλά και διασφαλισμένα έσοδα για τις κατασκευαστικές εταιρείες. Για την ακρίβεια, είναι από τα τελευταία, ορατά για το άμεσο μέλλον, οδικά έργα στην Ελλάδα, που μπορούν να ανοίξουν την πίτα του κλάδου. Η αμέσως επόμενη παραχώρηση που έρχεται είναι η Αττική Οδός. Η σύμβαση με τον σημερινό παραχωρησιούχο λήγει το 2024 και το Ταμείο έχει προγραμματίσει την εκκίνηση του διαγωνισμού για το πρώτο φετινό εξάμηνο.

Πάντως, ως προς την Εγνατία Οδό, η οποία θεωρείται εκ των στρατηγικής σημασίας οδικών αξόνων της χώρας αφού ενώνει την Ασία με την Ευρώπη (από τα ελληνοτουρκικά σύνορα μέχρι τη Θεσπρωτία), δεδομένη όπως αναφέρουν πληροφορίες είναι και η συμμετοχή της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - EGIS PROJECTS S.A. Η κοινοπραξία άλλωστε ήταν η μόνη που κατέθεσε δεσμευτική προσφορά στην προηγούμενη προθεσμία του διαγωνισμού στις 11 Δεκεμβρίου κι ενώ τα σχήματα τότε των Vinci - Mytilineos και ROADIS - Άκτωρ Παραχωρήσεις είχαν προσφύγει στο Σ.τ.Ε. κερδίζοντας τη μετάθεση της ημερομηνίας, με βάση την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου, για την 1η Απριλίου.

Παραμένει, ερώτημα, κατά τις πληροφορίες, για το αν η κοινοπραξία των ROADΙS - Άκτωρ Παραχωρήσεις θα συμμετάσχει στη διαδικασία της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών.

Χρήστος Κολώνας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v