Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ακτωρ: Νέες συμβάσεις έργων 1 δισ. ευρώ το 2021

Επιστροφή στην κερδοφορία μέσα στο 2022 για τον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου Ελλάκτωρ προέβλεψε ο εκτελεστικός πρόεδρος Χ. Παναγιωτόπουλος. Επαναδιαπραγμάτευση συμβάσεων, ανάχωμα στις ανατιμήσεις. Ποια έργα διεκδικεί.

Ακτωρ: Νέες συμβάσεις έργων 1 δισ. ευρώ το 2021

Προσθήκη νέων έργων ύψους 1 δισ. ευρώ περίπου αναμένεται να παρουσιάσει έως το τέλος της οικονομικής χρήσης η Άκτωρ, σύμφωνα με τον εκτελεστικό πρόεδρο του κατασκευαστικού βραχίονα του ομίλου Ελλάκτωρ, Χ. Παναγιωτόπουλο.

Στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου, ανέφερε ότι από τον Φεβρουάριο του 2021 έως και σήμερα η εταιρεία έχει αναλάβει νέα έργα ύψους 437 εκατ. ευρώ (262 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε δημόσια έργα και 175 εκατ. ευρώ σε ιδιωτικά), αυξημένα από τα 197 εκατ. ευρώ που επισήμως είχε αποτυπώσει στο α’ εξάμηνο του έτους. Σύμφωνα επίσης με τον ίδιο, η Άκτωρ έχει μειοδοτήσει σε νέα έργα αθροιστικού ύψους 544 εκατ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να συμβασιοποιηθούν έως το τέλος της χρήσης, ενισχύοντας σημαντικά το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του κατασκευαστικού βραχίονα. 

Κατά τον κ. Παναγιωτόπουλο, η παραπάνω εξέλιξη σε συνδυασμό με την προσπάθεια της νέας διοίκησης για την εξυγίανση του τομέα (με περικοπές εξόδων αλλά και διεκδίκηση βιώσιμων χρηματοοικονομικά έργων), η Άκτωρ στο α’ τρίμηνο του 2022 θα πάψει να παράγει ζημιές, εμφανίζοντας break even αποτελέσματα. 

O πρόεδρος της εταιρείας αναφέρθηκε επίσης στην πρόκληση που προέρχεται από τις ανατιμήσεις πρώτων υλών τόσο για την εξυπηρέτηση υφιστάμενων συμβάσεων όσο και για τη διαμόρφωση προσφορών για νέα έργα, σημειώνοντας πως η Άκτωρ έχει προχωρήσει στην επαναδιαπραγμάτευση συμβάσεων τόσο στην Ελλάδα (για δύο έργα οδοποιίας) όσο και στη Ρουμανία, όπου πέτυχε βελτίωση τιμών για το σύνολο των έργων που διαθέτει.

Σε ό,τι αφορά ωστόσο τη δημοπράτηση νέων έργων, υπογράμμισε πως απαιτείται παρέμβαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών -αίτημα που έχει εκφράσει το σύνολο του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου-, προκειμένου να αναδιαμορφωθούν οι τρέχοντες τιμοκατάλογοι. Επίσης, η ΑΚΤΩΡ στήνει ήδη μια μικρή ομάδα αναλυτών, η οποία θα καταγράφει τις τάσεις των τιμών προκειμένου να προετοιμάζει τις προσφορές της.

Σε κάθε περίπτωση, υπογράμμισε πως η Άκτωρ συνεχίζει να εξυπηρετεί κανονικά τις τρέχουσες συμβάσεις καθώς και να διεκδικεί μερίδιο σε όλο το φάσμα των νέων δημοπρατήσεων, είτε αφορούν έργα ΣΔΙΤ και δημόσια είτε ιδιωτικά. Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε ότι μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023, η βασική γραμμή του έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης, συμπεριλαμβανομένου και του σταθμού Βενιζέλου, θα ολοκληρωθεί, με τις εργασίες που αφορούν τη μετατόπιση των αρχαιοτήτων να υπολογίζεται ότι διαρκούν από 4 έως 6 μήνες.

Σχετικά με τις παραχωρήσεις, ανέφερε πως η ΑΚΤΩΡ θα δώσει δυναμικά το παρών τόσο στη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού από το 2024 (οπότε λήγει η ισχύουσα σύμβαση) όσο και σε παραχωρήσεις που τρέχουν αυτή την περίοδο, όπως ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος και εκείνος για το οδικό έργο Πάτρας-Πύργου.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το ζήτημα που προέκυψε με την κοινοπραξία για τη γραμμή Μετρό στο Κατάρ (από το οποίο προκύπτει απαίτηση 32 εκατ. ευρώ για την Ακτωρ), επανέλαβε πως η η εταιρεία αναμένει την απόφαση της διαιτησίας. Πρόσθεσε ωστόσο ότι ακόμη και στην αρνητική εξέλιξη, η εταιρεία έχει λαμβάνειν ποσό (από διαιτησία που κέρδισε στην Αλβανία) που υπερκαλύπτει την αξία αυτών που, ενδεχομένως, κληθεί να πληρώσει στο Κατάρ.

Πέννυ Κούτρα [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v