Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Aegean: Τίτλοι τέλους για τα αεροσκάφη Q400

Στελέχη της αεροπορικής «αποχαιρέτησαν» το τελευταίο αεροσκάφος τύπου Q400, σε συνέχεια της ολοκλήρωσης του προγράμματος αντικατάστασής τους από τα νέα ATR 72 και ATR 42. Τι προβλέπει το χρονοδιάγραμμα παραλαβής των Airbus 321/320 neo.

Aegean: Τίτλοι τέλους για τα αεροσκάφη Q400

Με την παραλαβή δύο νέων αεροσκαφών Airbus 321/320 neo έως το τέλος του 2022 θα ενισχύσει τον στόλο της η AEGEAN, η οποία την Παρασκευή «αποχαιρέτησε» το τελευταίο αεροσκάφος τύπου Q400, σε συνέχεια της ολοκλήρωσης του προγράμματος αντικατάστασής τους από τα νέα ATR 72 και ATR 42 μέσα στο καλοκαίρι.

«Η AEGEAN αποχαιρετώντας το Q400 μπαίνει σε μια νέα εποχή. Την περίοδο που μας πέρασε, εργαστήκαμε συστηματικά και με δημιουργικότητα για να προετοιμάσουμε την επόμενη ημέρα για την AEGEAN, για τους επιβάτες μας αλλά και για το αεροπορικό ταξίδι συνολικά. Αναβαθμίσαμε τις υπηρεσίες μας και εξελίξαμε την ταξιδιωτική εμπειρία με πλατφόρμα τα νέα μας αεροσκάφη. Αναπτύξαμε και προσφέραμε νέες υπηρεσίες λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των επιβατών μας. Επενδύσαμε στην ανάπτυξη του δικτύου μας αποκαθιστώντας πλήρως το δίκτυό μας σε αριθμό δρομολογίων και προορισμών, προσθέτοντας και νέους. Αναζητήσαμε εφαρμόσιμες λύσεις για να γίνουν οι πτήσεις μας περισσότερο πράσινες. Και φυσικά παραμένουμε προσηλωμένοι στο επενδυτικό μας πλάνο με την παραλαβή 12 επιπλέον νέων Airbus 321/320neo μέσα στο 2022», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN Δημήτρης Γερογιάννης (φωτό), κατά τη διάρκεια της τελετής αποχαιρετισμού του τελευταίου Q400.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρείας, μέσα στο 2023 αναμένεται η παραλαβή 9 ακόμη αεροσκαφών Airbus neo, στο πλαίσιο της παραγγελίας-μαμούθ των 46 Airbus 320 και 321 neo, με 9 ακόμη να προστίθενται το 2024. Βάσει χρονοδιαγράμματος, 5 ακόμη Airbus neo θα παραδοθούν το 2025 και τα τελευταία 4 το 2026. Υπενθυμίζεται ότι τους προηγούμενους μήνες η AEGEAN προέβη στην άσκηση του δικαιώματος μετατροπής 6 αεροσκαφών από Α320 σε Α321.

Ο CEO της AEGEAN εστίασε, μεταξύ άλλων, στο πρόγραμμα υποτροφιών για πιλότους και μηχανικούς που υλοποιεί η εταιρεία. «Από τις 70 υποτροφίες πιλότων που έχουμε προσφέρει, οι 30 πρώτοι βρίσκονται ήδη στα πιλοτήριά μας και οι επόμενοι 40 θα είναι εκεί από τις αρχές του νέου χρόνου. Εχουμε προκηρύξει 40 υποτροφίες για θέσεις μηχανικών στη σχολή εκπαίδευσης μηχανικών της Olympic Air και ήδη έχουμε τους 20 πρώτους υποτρόφους στη σχολή, ενώ τον Μάρτιο θα έχουμε και τους επόμενους 20. Τις επόμενες ημέρες θα προκηρύξουμε και το νέο πρόγραμμα υποτροφιών πιλότων που θα ετοιμάσει και τη νέα γενιά των στελεχών της εταιρείας μας, συμβαδίζοντας με το μεσομακροχρόνιο σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας που έχουμε σχεδιάσει», συμπλήρωσε.

Εχοντας καταγράψει κατά την καλοκαιρινή περίοδο πληρότητες που έφτασαν τα επίπεδα του 2019, η AEGEAN διατηρεί τη δυναμική και την ορμή της και στο χειμερινό της πρόγραμμα, με τους επικεφαλής της να διαπιστώνουν ζήτηση μέχρι και σήμερα. Μάλιστα, παρά τις συνθήκες αβεβαιότητας που έχουν διαμορφωθεί εξαιτίας της ρευστής γεωπολιτικής κατάστασης, της ενεργειακής κρίσης και του υψηλού πληθωρισμού, το χειμερινό πρόγραμμα της εταιρείας καταγράφει σχεδόν 100% ανάκαμψη σε ό,τι αφορά τις διαθέσιμες προσφερόμενες θέσεις, οι οποίες φτάνουν τις 5 εκατ., με ένα δίκτυο περισσότερων από 130 δρομολογίων, σε 65 προορισμούς σε 38 χώρες.

Οι νέοι προορισμοί που έχουν ενταχθεί για τον χειμώνα στο πρόγραμμα της εταιρείας από την Αθήνα είναι η Φλωρεντία, το Αϊντχόβεν, το Οσλο, η Κρακοβία και η Ποντγκόριτσα. Από Θεσσαλονίκη, τον δεύτερο μεγάλο κόμβο της, και συγκεκριμένα από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», η εταιρεία θα επιχειρεί σε 6 νέους σε σχέση με το 2019 προορισμούς, τις Βρυξέλες, τη Ζυρίχη, το Μιλάνο, τη Ρώμη, το Βερολίνο και το Αμβούργο.
Η AEGEAN τη χειμερινή περίοδο αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 1/3 ή σχεδόν το 40% της κίνησης εξωτερικού, καθώς πολλές αεροπορικές εταιρείες που επιχειρούν στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται κυρίως εποχικά, με τον μεγαλύτερο όγκο των πτήσεών τους να πραγματοποιείται τους καλοκαιρινούς μήνες και ελάχιστα τη χειμερινή περίοδο.

Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, μάλιστα, οι επικεφαλής της εταιρείας θα καταλήξουν στο πλήρες πρόγραμμα της AEGEAN για την ερχόμενη καλοκαιρινή σεζόν, δεδομένου ότι μέχρι στιγμής έχει διαμορφωθεί ο βασικός κορμός, δηλαδή το 80%-85% του πτητικού προγράμματος.

Ο στόλος

Σήμερα ο στόλος των ελικοφόρων αεροσκαφών της Olympic Air και της AEGEAN διαθέτει 14 αεροσκάφη τύπου ATR-600, με τα πρώτα από αυτά να εντάσσονται στην εταιρεία το 2016, στοχεύοντας κυρίως στην εξυπηρέτηση των αναγκών των μικρών αεροδρόμιων. Ωστόσο, από τις αρχές του 2022 η εταιρεία προχώρησε στη σταδιακή αύξηση των αεροσκαφών αυτού του τύπου, αντικαθιστώντας τα Q400, και εντάσσοντάς τα στο συνολικό πρόγραμμα αντικατάστασης και αναβάθμισης του στόλου της που έχει ξεκινήσει το 2018 με αφετηρία τη μεγάλη παραγγελία των 46 Airbus 320 και 321 neo.

Τα ATR ανταποκρίνονται πολύ καλύτερα στις επιχειρησιακές προκλήσεις των ελληνικών αεροδρομίων αλλά και στις σύντομες πτήσεις του δικτύου εσωτερικού, ενώ χρησιμοποιούνται από περισσότερες από 200 αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως σε πτήσεις αντίστοιχων αποστάσεων και χαρακτηριστικών. Υπολογίζεται ότι θα έχουν από 25% έως 30% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2, σε σχέση με τα Q400 και συμβάλλουν κατ’ αυτόν τον τρόπο στην περεταίρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας και στη δέσμευσή της για περισσότερο βιώσιμες και «πράσινες» πτήσεις. Είναι, δε, πιστοποιημένα για να χρησιμοποιούν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα.

Τα Q400 αποκτήθηκαν από την Olympic Air το 2009 και με την εξαγορά της από την AEGEAN το 2013 εντάχθηκαν στον στόλο της. Αναγνωρισμένα για την υψηλή ταχύτητα, την ισχυρή λειτουργική απόδοση και την άνεση της καμπίνας τους, τα Q400 αεροσκάφη συγκέντρωναν χαρακτηριστικά και ιδιότητες των jet αεροσκαφών, παρόλο που είναι ελικοφόρα και επιχειρούσαν κυρίως σε πτήσεις κοντινών ή μεσαίων αποστάσεων του εξωτερικού, δηλαδή σε αγορές στις οποίες τότε ξεκινούσε να εισέρχεται η εταιρεία, αλλά και φυσικά σε πτήσεις εσωτερικού. Σήμερα τις περισσότερες από αυτές τις αγορές του εξωτερικού η εταιρεία τις εξυπηρετεί με τα Airbus 320 και 321, ενδεικτικό της εξέλιξης της επιβατικής κίνησης και της διείσδυσής της σε αυτές τις χώρες.

Ο στόλος των Q400 άρχισε να αντικαθίσταται σταδιακά από τις αρχές του 2022 και ολοκληρώθηκε μέσα στο καλοκαίρι του 2022, με το τελευταίο αεροσκάφος να αναμένεται να αποχωρήσει από την εταιρεία τις επόμενες ημέρες. Το τελευταίο Q400 σημείωσε 195 χιλιάδες ώρες πτήσεων και πραγματοποίησε 273 χιλιάδες πτήσεις, μεταφέροντας πάνω από 15 εκατ. επιβάτες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v