Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

To «stop loss» του Φουρλή στην Τουρκία και τα επόμενα βήματα

Η αποεπένδυση με την πώληση των καταστημάτων Intersport και οι νέες ισορροπίες. Οι ισχυρές συμμαχίες με Nike και Adidas και οι επενδύσεις.

To «stop loss» του Φουρλή στην Τουρκία και τα επόμενα βήματα

Εντολή "stop loss" στην τουρκική αγορά αποτελεί για τη Fourlis η συμφωνία με τον τουρκικό όμιλο Eren Perakende ve Tekstil Anonim Şirketi για μεταβίβαση της δραστηριότητας αθλητικών ειδών (Intersport και The Athlete's Foot) που διατηρούσε στη χώρα.

Η συναλλαγή, που βασίζεται σε enterprise value (EV) 3 εκατ. ευρώ περίπου, βάζει τέλος στην «αιμορραγία» της θυγατρικής Intersport Atletik. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Fοurlis απέκτησε τα δικαιώματα franchise στην Τουρκία για να αναπτύξει το δίκτυο Intersport το 2011, ενώ το 2014 σύναψε franchise agreement και για τη The Athlete’s Foot. Δημιούργησε δίκτυο με περισσότερα από 30 καταστήματα αλλά έγραφε ζημιές, που έφταναν τότε τα 1-1,5 εκατ. ευρώ σε επίπεδο EBITDA. 

Οι προκλήσεις στο οικονομικό περιβάλλον 

Η οικονομική και νομισματική κρίση και η απότομη ύφεση, μετά την κατάρρευση της τουρκικής λίρας από το 2018, άλλαξαν τα δεδομένα για την ελληνική επένδυση όπως και για πολλούς ξένους λιανεμπορικούς ομίλους που επένδυσαν κεφάλαια και προσδοκίες σε μια μεγάλη αγορά με ισχυρά περιθώρια ανάπτυξης, δεδομένου ότι η χώρα έχει πληθυσμό πάνω από 80 εκατομμύρια. Όταν ξέσπασε η κρίση στην Τουρκία, ο όμιλος είχε δίκτυο 24 καταστημάτων Intersport και δύο The Athlete's Foot και διατηρούσε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων. Η δραστηριότητα στην Τουρκία το 2017 εμφάνιζε τζίρο περίπου 74 εκατ. λίρες (γύρω στα 18 εκατ. ευρώ τότε ή 4,1% στον τότε κύκλο εργασιών του ομίλου) και αρνητικό EBITDA 2,9 εκατ. λίρες (0,64 εκατ. ευρώ περίπου σε σύνολο EBITDA 41,8 εκατ. ευρώ για τον όμιλο). 

Οι πιέσεις ήταν διαχειρίσιμες αλλά διατηρήθηκαν τα επόμενα χρόνια και καθώς οι προκλήσεις περιόρισαν την ορατότητα σε ευκαιρίες στην τοπική αγορά, η διοίκηση του ομίλου Fοurlis έθεσε σε εφαρμογή plan b, κλείνοντας ζημιογόνα καταστήματα. Η νέα στρατηγική, που ενεργοποιήθηκε ουσιαστικά το 2021, απέδωσε ένα χρόνο μετά. Οδήγησε σταδιακά σε ένα δίκτυο 12 καταστημάτων ενώ η δραστηριότητα πέρασε σε οριακά θετικό EBIT, όπως έγινε γνωστό από τη διοίκηση σε πρόσφατο conference call για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων 9μήνου 2022 στους αναλυτές. Με τζίρο που το 2022 υπολογίζεται γύρω στα 10-12 εκατ. ευρώ, η Τουρκία έπαψε να είναι μια στρατηγική επένδυση για τον όμιλο και είχε αρχίσει να μετρά ο χρόνος για την επόμενη κίνηση της αποεπένδυσης. 

Το παιχνίδι του ανταγωνισμού

Έχοντας αποεπενδύσει πρόσφατα και από τη The Athlete's Foot, ο όμιλος Fοurlis εστιάζει πλέον στην ανάπτυξη της Intersport στις τέσσερις αγορές που έχει ισχυρή παρουσία, Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία. Σήμερα η Intersport αριθμεί δίκτυο 106 καταστημάτων και διαθέτει υπηρεσίες e-commerce σε όλες τις χώρες που έχει παρουσία. Σημειώνεται ότι στο 9μηνο του 2022 η δραστηριότητα αθλητικών ειδών του ομίλου Fοurlis (Intersport και The Athlete's Foot) εμφάνισε πωλήσεις 131,5 εκατ. ευρώ και EBITDA (OPR) 7,4 εκατ. ευρώ. 

Απέναντι στον αυξανόμενο ανταγωνισμό στον κλάδο, η Intersport προβάλλει τις ισχυρές συνεργασίες που έχει με τους δύο μεγάλους παίκτες, Nike και Adidas, ρυθμιστές της παγκόσμιας αγοράς αθλητικών ειδών, ενώ χτίζει πλεονεκτήματα στο χαρτοφυλάκιο των σημάτων της που επικεντρώνεται σε είδη για την αθλητική απόδοση. Με την εστίαση στα performance, αθλητικά είδη κυρίως για σπορ, όπου θεωρείται leader, η Intersport διαφοροποιείται από το χαρτοφυλάκιο άλλων μεγάλων παικτών της αγοράς, με πιο καθημερινά αθλητικά ρούχα, όπως π.χ. της The Athlete's Foot ή της βρετανικής JD, που απέκτησε την αλυσίδα Cosmos Sport και αναπτύσσει και δικά της καταστήματα. Από την άλλη μεριά, η γαλλική Decathlon προωθεί τις δικές της μάρκες, καταλαμβάνοντας ένα άλλο κομμάτι της αγοράς που συμπληρώνουν τα monobrand καταστήματα των μεγάλων αθλητικών σημάτων. Το υπόλοιπο μερίδιο είναι κατακερματισμένο και αφορά μικρότερους παίκτες.

Αναφορικά με τις επενδύσεις στο δίκτυο Intersport, στελέχη της εταιρείας σημειώνουν ότι το πρόγραμμα ανακαινίσεων καταστημάτων έχει προχωρήσει σήμερα στο 60% του δικτύου, σε όλες τις χώρες, ενώ προωθείται και η ανάπτυξη νέων καταστημάτων όπου απαιτείται. Έμφαση δίνεται στην ικανοποίηση των πελατών και στην ολοκληρωμένη omnichannel εμπειρία, που υποστηρίζεται με την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, τις πρόσφατες επενδύσεις σε logistic και την περαιτέρω ανάπτυξη του e-shop, με την προσθήκη προϊόντων τρίτων προμηθευτών που λειτουργούν συμπληρωματικά στο portfolio της Intersport.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v