Αν διαβάσει κάποιος «πίσω από τις γραμμές» την ανακοίνωση της Softweb, θα καταλάβει ότι η εξαγορά του 70% της Vitamin Media από την εισηγμένη αποτελεί ένα deal που βρίσκει όλες τις πλευρές ικανοποιημένες.
Ας μείνουμε όμως στην πλευρά της Softwed, οι μετοχές της οποίας διαπραγματεύονται στην Εναλλακτική Αγορά του ΧΑ:
Πρώτον, η εισηγμένη διευρύνει την προϊοντική της γκάμα, εντάσσοντας στο χαρτοφυλάκιό της και την προσφορά μιας επιπλέον υπηρεσίας (up selling) από μια ήδη οργανωμένη εταιρεία του χώρου (τη Vitamin Media).
Δεύτερον, οι δύο εμπλεκόμενες εταιρείες (η Softweb και η μελλοντική θυγατρική της Vitamin Media) αποκτούν τη δυνατότητα για σταυροειδείς πωλήσεις μέσω προσέγγισης της μιας στο πελατολόγιο της άλλης (cross selling).
Τρίτον, πρόκειται για μια εξαγορά που υλοποιείται χωρίς την ταμειακή εκροή μεγάλου ποσού από το ταμείο της Softweb. Συγκεκριμένα, μπορεί στο deal το σύνολο της Vitamin Media να αποτιμήθηκε στα 936 χιλ. ευρώ (8,9 φορές το EBITDA), πλην όμως από τα 655,2 χιλ. που αντιστοιχούν στο 70%, το 60% δεν θα δοθεί με τη μορφή μετρητών αλλά μέσα από περιορισμένο dilution (διάχυση ποσοστού) των σημερινών μετόχων (αύξηση κεφαλαίου με συμμετοχή των ιδιοκτητών της Vitamin Media).
Σ’ αυτό θα πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι η τρέχουσα τιμή της μετοχής της Softweb κινείται σε αρκετά υψηλότερο επίπεδο από αυτό της περυσινής εισαγωγής της στο ΧΑ. Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί ένα ακόμη παράδειγμα για το πώς το χρηματιστήριο (ακόμη και η Εναλλακτική του Αγορά) βοηθά τις επιχειρήσεις να μεγαλώσουν και να προχωρήσουν σε deals.
«Γιατί επιλέξαμε τη Vitamin Media»
Κύκλοι προσκείμενοι στη Softweb μιλώντας στο Euro2day.gr ανέφεραν: «Εξετάστηκε όλη η αγορά και επιλέχτηκε συνειδητά η συνεργασία με τη Vitamin Media. Προτιμήθηκε να μην εξαγοραστεί μια μικρότερη ή ανάλογου μεγέθους εταιρεία η οποία να εντάσσεται ακριβώς στο ίδιο αντικείμενο με τη Softweb, καθώς θεωρήθηκε ότι στο συγκεκριμένο πεδίο η εισηγμένη μπορεί να αναπτυχθεί λειτουργικά, μέσα από τις δικές της δυνάμεις.
Αντίθετα, προτιμήθηκε η επέκταση σε ένα συμπληρωματικό αντικείμενο, με το σκεπτικό ότι δεν έχει νόημα ο ψηφιακός μετασχηματισμός στον οποίον δραστηριοποιείται η Softweb χωρίς τη στρατηγική μιας εταιρείας να επικοινωνήσει αυτό που κάνει, πράγμα που είναι αντικείμενο της Vitamin Media.
Από την πλευρά της, η Vitamin Media είναι μια εταιρεία που έχει βαθιά γνώση του αντικειμένου της και αυτό το αποδεικνύει στην πράξη. Η ένταξη των δύο εταιρειών στον ίδιο όμιλο δίνει τη δυνατότητα για μια προσέγγιση 360 μοιρών στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Από πλευράς αριθμών τώρα, η Vitamin Media είναι μια υγιέστατη εταιρεία, όπου το EBITDA ταυτίζεται σε μεγάλο βαθμό με το EBIT και ο δανεισμός της είναι μηδενικός. Τόσο η Softweb όσο και η Vitamin Media θα είχαν σαφείς προοπτικές ανάπτυξης ακόμη και αν δεν προχωρούσαν στη μεταξύ τους συνεργασία. Απλά η σύμπραξη των δύο εταιρειών, που διοικούνται από νέους και φιλόδοξους ανθρώπους, δίνει τη δυνατότητα για ταχύτερη και μεγαλύτερη ανάπτυξη».