Μικρό, αλλά αναπτυσσόμενο μερίδιο καταλαμβάνουν οι εξαγωγές καλλυντικών στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών του ομίλου Σαράντη, ο οποίος πέρα από τη μεγέθυνση μεριδίων στις αγορές της Κεντρικής και ΝΑ Ευρώπης- όπου διαθέτει δίκτυο θυγατρικών- επιχειρεί άνοιγμα και σε τρίτες χώρες.
Μετά το άνοιγμα σε Μέση Ανατολή με τη φίρμα αντηλιακών Carroten, στις Φιλιππίνες με τις δερμοκαλλυντικές σειρές Bioten και Clinea, αλλά και τη διείσδυση του Carroten στις ΗΠΑ μέσω Amazon, o όμιλος μέσω τοπικού συνεργάτη ξεκίνησε τη διανομή του Carroten και στο δίκτυο του λιανεμπορικού κολοσσού Target, ο οποίος έχει παναμερικανική παρουσία (επίσης θέση σε Αυστραλία και Καναδά). Σημειώνεται πως ο όμιλος Target το 2023 εμφάνισε πωλήσεις άνω των 105 δισ. δολαρίων.
Σε κάθε περίπτωση οι εξαγωγές του ομίλου Σαράντη, αν και αναμένεται να ανέλθουν στα 19 εκατ. ευρώ το 2024, αντιπροσωπεύοντας μικρό μέρος του ενοποιημένου τζίρου που αναμένεται να προσεγγίσει τα 600 εκατ. ευρώ, εν τούτοις έχουν τετραπλασιαστεί μέσα στην τελευταία τριετία, αποτελώντας μέρος της νέας στρατηγικής που χαράσσει ο όμιλος υπό τη διοίκηση του διευθύνοντος συμβούλου Γ. Μπούρα.
Η ισχυρή ζήτηση για τα δερμοκαλλυντικά προϊόντα που παράγει ο όμιλος δε στις αγορές δραστηριότητας οδήγησε και σε αύξηση του προϋπολογισμού επενδύσεων κατά 5 εκατ. ευρώ ώστε να ενισχυθεί η γραμμή παραγωγής καλλυντικών στα Οινόφυτα, όπου εν πολλοίς έχει συγκεντρωθεί ο κύριος όγκος των ιδιοπαραγόμενων καλλυντικών.
Παράλληλα ο όμιλος συνεχίζει τις επενδύσεις για τη δημιουργία του νέου κέντρου Logistics στα Οινόφυτα (προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ), για την ψηφιακή αναβάθμιση με πόρους και από το ΤΑΑ (12 εκατ. ευρώ), και για τον εκσυγχρονισμό της Stella Pack στην Πολωνία και ειδικότερα στον τομέα της ανακύκλωσης. Στα παραπάνω δεν ενσωματώνονται πιθανές κεφαλαιουχικές δαπάνες εξαγορών, ωστόσο ο όμιλος διαθέτει ανοιχτές γραμμές τραπεζικής χρηματοδότησης ύψους 35 εκατ. ευρώ περίπου.
Κύρια πηγή χρηματοδότησης της επόμενης φάσης ανάπτυξης παραμένουν ωστόσο οι ισχυρές ταμειακές ροές που παράγει ο όμιλος. Σύμφωνα με την πρόβλεψη 5ετίας που διατύπωσε το Μάρτιο του 2024 η διοίκηση του ομίλου ανά έτος έως το 2028 προβλέπεται διαρκής βελτίωση του κεφαλαίου κίνησης αλλά και η παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών ύψους 375 εκατ. ευρώ αθροιστικά.
Τέλος σημειώνεται πως ο όμιλος αναμένει επίσης την είσπραξη 41,2 εκατ. ευρώ (σε ισόποσες δόσεις της τάξης των 20,6 εκατ. ευρώ το 2026 και το 2028), από τη συμφωνία πώλησης της συμμετοχής του στο joint venture με την Estee Lauder.
Όσον αφορά τα μεγέθη της χρήσης 2024, ο όμιλος αναμένεται να ανακοινώσει αποτελέσματα μέσα στο Μάρτιο, ωστόσο η εικόνα του α’ εξαμήνου έδωσε την τάση για επίτευξη του ετήσιου στόχου. Κατά πληροφορίες και παρά την κόπωση της ζήτησης σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη στο β’ μισό της περυσινής χρονιάς, οι μάρκες του ομίλου στο κανάλι του σούπερ μάρκετ παρουσίασαν (με βάση στοιχεία Nielsen), την υψηλότερη ανάπτυξη.
Υπενθυμίζεται πως για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης του 2024 ο όμιλος αναμένει κύκλο εργασιών της τάξης των 595,2 εκατ. ευρώ, κέρδη EBIT 61 εκατ. ευρώ (περιθώριο κέρδους EBIT στο 10,3%) και κέρδη EBITDA στα 80,2 εκατ. ευρώ (περιθώριο κέρδους EBITDA 13,5%).