Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Προβλήματα στα έργα του Μετρό λόγω ΑΕΓΕΚ

Εν αναμονή των εξελίξεων στην υπόθεση της ΑΕΓΕΚ βρίσκεται η Αττικό Μετρό καθώς η περιπέτεια της κατασκευαστικής έχει ως αποτέλεσμα καθυστερήσεις στα έργα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Προβλήματα στα έργα του Μετρό λόγω ΑΕΓΕΚ
Εν αναμονή των εξελίξεων στην υπόθεση της ΑΕΓΕΚ βρίσκεται η Αττικό Μετρό (Α.Μ.) καθώς η περιπέτεια της κατασκευαστικής έχει ως αποτέλεσμα καθυστερήσεις στα έργα που έχει αναλάβει για λογαριασμό της Α.Μ. τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη.

Η ΑΕΓΕΚ σε κοινοπρακτικό σχήμα με τις IMPREGILO - ANSALDO TSF - SELI - ANSALDOBREDA έχει αναλάβει την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ έχει αναλάβει επίσης και την κατασκευή των σταθμών σε Χολαργό, Νομισματοκοπείο και Αγία Παρασκευή που έγιναν κατά την πρώτη περίοδο υλοποίησης του έργου.

Στον σχεδιασμό της Αττικό Μετρό ήταν η γραμμή 3 του μετρό να σταματήσει τη λειτουργία της στο τμήμα από την Εθνική Άμυνα έως το Αεροδρόμιο μέσα στον Ιούλιο και για διάστημα έξι μηνών ώστε να κατασκευαστούν οι τρεις σταθμοί που υπολείπονται καθώς και ο χώρος στάθμευσης οχημάτων στον σταθμό του Νομισματοκοπείου που περιλαμβάνεται στην ίδια εργολαβία.

Τα οικονομικά προβλήματα όμως που αντιμετωπίζει η ΑΕΓΕΚ καθυστερούν το έργο, αφού, όπως διευκρινίζεται από την Αττικό Μετρό, αν δεν ξεκαθαρίσει η υπόθεση της εταιρίας δεν πρόκειται η γραμμή να κλείσει.

Όπως διευκρινίζουν στελέχη της Αττικό Μετρό, ακόμη και αν αυτή τη στιγμή η ΑΕΓΕΚ δηλώσει ότι μπορεί να ξεκινήσει το έργο, αυτό δεν πρόκειται να γίνει δεκτό αφού ενδεχόμενη κατάρρευση της εταιρίας θα έχει ως αποτέλεσμα η γραμμή να παραμείνει κλειστή όχι για έξι μήνες, όπως προβλέπει ο σχεδιασμός, αλλά για πολύ περισσότερο.

Σε περίπτωση που η ΑΕΓΕΚ δεν έχει τη δυνατότητα να ολοκληρώσει το έργο, θα χρειαστεί διαγωνισμός για την ανάδειξη νέου αναδόχου καθώς η εταιρία έχει αναλάβει μόνη της την κατασκευή.

«Δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να διακινδυνεύσουμε το ενδεχόμενο να παραμείνει κλειστή η γραμμή π.χ. για διάστημα ενός ή δύο ετών καθώς η διενέργεια νέου διαγωνισμού είναι χρονοβόρα διαδικασία», σημειώνουν με έμφαση στελέχη της Α.Μ.

Το κλείσιμο της γραμμής λοιπόν δεν πρόκειται να γίνει εντός του καλοκαιριού, ενώ είναι πιθανόν, αν η κατάσταση δεν ξεκαθαρίσει σύντομα, αυτό να μη γίνει ούτε το φθινόπωρο.

Τα προβλήματα της κατασκευαστικής είναι ο λόγος που η Αττικό Μετρό είναι εξαιρετικά φειδωλή στις εκτιμήσεις και όσον αφορά στο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου βέβαια το αντικείμενο είναι πολύ μεγαλύτερο καθώς η αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 930 εκατομμύρια ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v