Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ξανθός: Προηγούμενες παραδιοικήσεις στο ΚΕΕΛΠΝΟ λειτούργησαν με όρους μαφίας

«Έχει ασχοληθεί η ελληνική δικαιοσύνη, υπάρχουν παραπομπές για κακουργηματικού χαρακτήρα πράξεις, έχουν απολυθεί υπηρεσιακά στελέχη του ΚΕΕΛΠΝΟ που βαρύνονται με πολύ σοβαρά αδικήματα», σχολίασε ο υπουργός Υγείας.

Ξανθός: Προηγούμενες παραδιοικήσεις στο ΚΕΕΛΠΝΟ λειτούργησαν με όρους μαφίας

Ξεκίνησε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, με προγραμματισμό να ψηφιστεί την επόμενη εβδομάδα από την Ολομέλεια, η επεξεργασία του σχεδίου νόμου «Εκσυγχρονισμός και αναμόρφωση του Θεσμικού Πλαισίου Ιδιωτικών Κλινικών, Σύσταση Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας, Σύσταση Εθνικού Ινστιτούτου Νεοπλασιών και λοιπές διατάξεις».

Κρίσιμο κεφάλαιο χαρακτήρισε ο υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός, τον θεσμικό μετασχηματισμό και την αναδιοργάνωση του ΚΕΕΛΠΝΟ, που τη θέση του θα πάρει ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας. «Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στην κριτική, ιδιαίτερα από πολιτικές δυνάμεις που παρείχαν διαχρονικά πολιτική ασυλία σε ένα τοπίο απολύτως φαύλο και σε μια διαχείριση απολύτως εναντίον του δημοσίου συμφέροντος, με διαδοχικές κυβερνήσεις και διοικήσεις, φίλα προσκείμενες στα κόμματα εξουσίας, το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ», ανέφερε, σημειώνοντας ότι με τη ρύθμιση που κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή «κλείνει η περίοδος ασυδοσίας, ανυπαρξίας μηχανισμών ελέγχου για μια παραδιοίκηση που λειτουργούσε με όρους μαφίας».

«Έχει ασχοληθεί η ελληνική δικαιοσύνη, υπάρχουν παραπομπές για κακουργηματικού χαρακτήρα πράξεις, έχουν απολυθεί υπηρεσιακά στελέχη του ΚΕΕΛΠΝΟ που βαρύνονται με πολύ σοβαρά αδικήματα και να προσφέρουν τώρα άτυπα ασυλία σε αυτές τις συμπεριφορές και σε αυτά τα πρόσωπα, κάποιοι, προσβάλλει το δημόσιο αίσθημα», τόνισε ο υπουργός Υγείας και επισήμανε: «Εμείς λέμε ότι προφανώς γι' αυτήν την τροπή που πήρε η διαχείριση του ΚΕΕΛΠΝΟ όλα τα προηγούμενα χρόνια, δεν έχει ευθύνη το ανθρώπινο δυναμικό του, ιδιαίτερα το επιστημονικό του προσωπικό, που όλα αυτά τα χρόνια, παρά τη φαυλότητα των διοικήσεων, συνέχισε να κάνει αξιοπρεπώς τη δουλειά του, και να παρέχει υπηρεσίες προστασίας στην ελληνική κοινωνία».

Μάλιστα, δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι στην προσφυγική κρίση το προσωπικό του ΚΕΕΛΠΝΟ συνέβαλε, ώστε να μη μετατραπεί αυτό το μείζον κοινωνικό πρόβλημα σε πρόβλημα δημόσιας υγείας, ώστε να μην ενεργοποιηθεί καμία υγειονομική βόμβα.

Νωρίτερα ο βουλευτής της ΝΔ Ιάσων Φωτήλας είχε δηλώσει ότι ο νέος Οργανισμός Δημόσιας Υγείας θα αντικαταστήσει το ΚΕΕΛΠΝΟ με λογική μικροκομματικής τακτοποίησης. «Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν κατάφερε να εξυγιάνει τον χώρο του ΚΕΕΛΠΝΟ, όπως διατεινόταν, αλλά, αφού πέταξε λάσπη σε διάφορους πολιτικούς αντιπάλους της, μετέτρεψε τον χώρο της δημόσιας υγείας, "σε χώρο εξυπηρέτησης ρουσφετολογικών εξυπηρετήσεων προς ημετέρους της"», υποστήριξε ο κ. Φωτήλας και πρόσθεσε:

«Πραγματική πρόθεση της κυβέρνησης είναι, μέσω της κατάργησης του ΚΕΕΛΠΝΟ, να κρύψει τα πεπραγμένα της, με απευθείας αναθέσεις σε εταιρεία security, με προσλήψεις προσωπικού εκτός ελέγχου του ΑΣΕΠ». Κατήγγειλε, επίσης, ότι η κυβέρνηση κατέθεσε τη σχετική ρύθμιση στη Βουλή για να ελέγξει τους εργαζόμενους στον νέο φορέα.

Aπό τη Δημοκρατική Συμπαράταξης, ο Κωνσταντίνος Μπαργιώτας, αναφερόμενος στο ΚΕΕΛΠΝΟ, είχε παρατηρήσει: «Πρόκειται περί μεταμφιέσεως. Στην πραγματικότητα, αυτό που γίνεται σήμερα με την αλλαγή του ΚΕΕΛΠΝΟ σε Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας είναι η αλλαγή της ονομασίας και η αλλαγή από ΝΠΙΔ σε ΝΠΔΔ, μόνο και μόνο για να μπορεί να λέει ο κ. Πολάκης ότι έκλεισε το επάρατον ΚΕΕΛΠΝΟ και δημιούργησε κάτι καινούργιο. Στην πραγματικότητα, οι ίδιοι άνθρωποι, το ίδιο προσωπικό, στο ίδιο κτίριο, λίγο πολύ με το ίδιο οργανόγραμμα, θα κάνει ακριβώς το ίδιο. Δηλαδή, αναθέσεις κατά παρέκκλιση του δημόσιου λογισμικού. Ούτε εξυγίανση είναι ούτε αναθεώρηση».

O βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι συνεχίζει μέτρα για την εδραίωση της εμπορευματοποίησης της υγείας και την ενίσχυση επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον χώρο της υγείας. Αυτό, όπως είπε, την ίδια ώρα που το κράτος περιορίζει τη χρηματοδότηση για τη στελέχωση, τη λειτουργία, τον εξοπλισμό των δημόσιων μονάδων. Ο βουλευτής του ΚΚΕ κατήγγειλε ότι τα Νομικά Πρόσωπα που δημιουργούνται με το νομοσχέδιο θα μπορούν να προβαίνουν σε πώληση υπηρεσιών, για τις οποίες, τελικά, ο λαός είναι εκείνος που θα πληρώσει.

O βουλευτής της Ένωσης Κεντρώων Αναστάσιος Μεγαλομύστακας σχολίασε ότι το νομοσχέδιο «αφήνει παραθυράκια», αφού παραπέμπει τη ρύθμιση θεμάτων σε υπουργικές αποφάσεις.

Οι διατάξεις

Με το νομοσχέδιο αναμορφώνεται και κωδικοποιείται το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των ιδιωτικών κλινικών. Συνιστάται ΝΠΔΔ με την επωνυμία «Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας» (ΕΟΔΥ), το οποίο υπάγεται στην εποπτεία του υπουργού Υγείας, σε αντικατάσταση του καταργηθέντος ΚΕΕΛΠΝΟ.

Σκοπός λειτουργίας του ΕΟΔΥ είναι η προάσπιση και προαγωγή της υγείας του πληθυσμού της Ελλάδας (προστασία δημόσιας υγείας, πρόληψη νόσων, αύξηση του προσδόκιμου ζωής και προαγωγή της υγείας). Με το νομοσχέδιο συνιστάται ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Εθνικό Ινστιτούτο Νεοπλασιών» (ΕΙΝΕ), που θα πρέπει να εισηγηθεί εθνική στρατηγική, να συντονίζει και να υποβοηθά τις ενέργειες για την πρόληψη, τη διάγνωση, τη θεραπεία των συμπαγών και αιματολογικών νεοπλασματικών νοσημάτων ασθενών κάθε ηλικίας.

Με τις προωθούμενες διατάξεις παρέχεται δυνατότητα σύστασης και λειτουργίας εθνικών μητρώων ασθενών, για τα οποία θα λειτουργήσει από το υπουργείο Υγείας σχετικό πληροφοριακό σύστημα. Παράλληλα, επικαιροποιείται το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας (ΑΗΦΥ) και ως αρμόδιος φορέας της επεξεργασίας, σύστασης και λειτουργίας συστήματος αρχειοθέτησης του ΑΗΦΥ, ορίζεται η ΗΔΙΚΑ ΑΕ.

Με το σχέδιο νόμου τροποποιούνται διατάξεις σχετικά με τη φαρμακευτική νομοθεσία και, μεταξύ άλλων, αναπροσαρμόζονται σε χαμηλότερο ύψος τα πρόστιμα που επιβάλλονται σε γιατρούς που υπερβαίνουν τα προβλεπόμενα όρια συνταγογραφήσεων και καθορίζεται η ελεγκτική διαδικασία που λαμβάνει χώρα στα ιδιωτικά φαρμακεία.

Επανακαθορίζεται, επίσης, το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τα καπνικά προϊόντα και, μεταξύ άλλων, ορίζεται ρητά ότι το ηλεκτρονικό τσιγάρο μπορεί να χρησιμοποιείται και για κατανάλωση αρμού που δεν περιέχει νικοτίνη.

Προβλέπεται, εξάλλου, η δυνατότητα λειτουργίας Χώρων Εποπτευόμενης Χρήσης (ΧΕΧ) από εγκεκριμένους οργανισμούς ή φορείς για την υλοποίηση δράσεων κατά των ναρκωτικών. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι στους ΧΕΧ θα παρέχονται υπηρεσίες για την ασφαλέστερη χρήση ναρκωτικών ουσιών και τη μείωση της βλάβης και των αρνητικών επιπτώσεων που συνδέονται με τη χρήση ναρκωτικών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v