Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μονομαχία Tesla-Volkswagen για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να προηγείται με διαφορά στις πωλήσεις, αλλά οι Γερμανοί σπριντάρουν για να καλύψουν τη διαφορά. Ποιος είναι ο κρυφός άσος στο μανίκι τους.

Μονομαχία Tesla-Volkswagen για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο επιχειρηματικός κόσμος είναι γεμάτος αντιπαλότητες: Coca-Cola εναντίον Pepsi, Apple εναντίον Microsoft, McDonalds εναντίον Burger King. Ένα νέο δίπολο φαίνεται να διαμορφώνεται και στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η Volkswagen προσπαθεί να ρίξει την Tesla από το βάθρο του κορυφαίου κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, γράφει το Bloomberg.

Η VW βρίσκεται σε «καλή δεύτερη θέση» πίσω από την Tesla, σημειώνοντας πρόοδο στην παραγωγή μπαταριών, στην υποδομή φόρτισης και στο λογισμικό, δήλωσε την Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Χέρμπερτ Ντις σε συνέδριο στο Βερολίνο. «Πιστεύουμε ότι μπορούμε να μειώσουμε περαιτέρω τη διαφορά τους επόμενους μήνες», είπε. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης θα μπορούσε να ξεπεράσει τον εξ Αμερικής αντίπαλό της ήδη το 2024, προέβλεψαν αναλυτές του Bloomberg Intelligence.

Κατά τη διάρκεια του Οικονομικού Φόρουμ του Κατάρ, ο Έλον Μασκ αμφισβήτησε την εν λόγω πρόβλεψη δηλώνοντας ότι «δεν θα συμφωνούσε». Αντίθετα, επαίνεσε την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία και πρόσθεσε ότι στην Tesla «δεν πολυσκεφτόμαστε τους άλλους ανταγωνιστές». Ωστόσο, ο ίδιος έχει αναγνωρίσει ότι η VW προχωρά γρήγορα στην ηλεκτρική παραγωγή της και έχει επαινέσει τον Ντις γι' αυτό. Άρα, μάλλον προσέχει τριγύρω του, σχολιάζει το Bloomberg.

Η Tesla παρέδωσε περισσότερα από 936.000 ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως πέρυσι, έναντι 453.000 της VW. Ο Μασκ άνοιξε νέα εργοστάσια φέτος στο Τέξας αλλά και έξω από το Βερολίνο -στην πίσω αυλή της VW-, με στόχο η παραγωγή της Tesla να ξεπεράσει το 1,5 εκατ. οχήματα φέτος, είπε ο Μασκ τον Απρίλιο.

Όμως, οι Γερμανοί πιέζουν για να καλύψουν τη διαφορά. Η VW έχει προϋπολογίσει περίπου 52 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη και παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2026, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου εργοστασίου 2 δισ. ευρώ στη Γερμανία και σχεδίων για έξι εργοστάσια κατασκευής μπαταριών σε όλη την Ευρώπη. Τολμά επίσης να «παίξει» στην αγορά των ΗΠΑ, αναβιώνοντας την παροπλισμένη μάρκα Scout.

Η Tesla εξακολουθεί να υπερτερεί της VW στη Wall Street. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία αποτιμάται σε περίπου 734 δισ. δολάρια -οκτώ φορές πάνω από την κεφαλαιοποίηση της VW. Αλλά κι οι Γερμανοί έχουν κρυμμένους άσους στο μανίκι τους. Η VW σκοπεύει να εισαγάγει την Porsche το τέταρτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με το Bloomberg, σε μια από τις μεγαλύτερες γερμανικές δημόσιες προσφορές που θα μπορούσε να αποτιμήσει την επιχείρηση σε 90 δισ. ευρώ. Η Porsche είναι εξαιρετικά κερδοφόρα μάρκα και βρίσκεται πολύ μπροστά στον ηλεκτρικό μετασχηματισμό: το Taycan έχει ήδη ξεπεράσει τις πωλήσεις της θρυλικής 911.

Πρόκειται για τολμηρή κίνηση, δεδομένου ότι οι δημόσιες εγγραφές έχουν επιβραδυνθεί δραματικά φέτος σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι επενδυτές αποφεύγουν τους κινδύνους λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, των αυξανόμενων επιτοκίων και του πληθωρισμού. Η ελβετική ABB ανέβαλε τη Δευτέρα την εισαγωγή 750 εκατ. δολαρίων, της επιχείρησης παραγωγής φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων, μέχρι να βελτιωθεί η αγορά.

Ωστόσο, η Porsche είναι ασφαλές, σταθερό και ανθεκτικό καταφύγιο για επενδυτές που επιθυμούν να παρακάμψουν την πτώση των μετοχών τεχνολογίας, είπε ο CFO της εταιρείας Arno Antlitz.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v