Η Unilever θα εισαγάγει τη μονάδα παγωτού της στο Άμστερνταμ, ενώ Λονδίνο και Νέα Υόρκη θα περιμένουν για δευτερεύουσες εισαγωγές, μετά το επικείμενο spin off της παραγωγού Ben & Jerry's. Η απόφαση θα αποτελέσει πλήγμα για το Χρηματιστήριο του Λονδίνου.
Η εταιρεία αντιμετώπισε έντονες πιέσεις από την ολλανδική κυβέρνηση να εκπληρώσει την προηγούμενη υπόσχεσή της —που δόθηκε το 2020, όταν η Unilever επέλεξε να εγκατασταθεί στη Βρετανία— που προέβλεπε εισαγωγή στο ολλανδικό χρηματιστήριο. Στα τέλη του περασμένου έτους μετέφερε τα κεντρικά γραφεία της επιχείρησης παγωτού από το Ρότερνταμ στο Άμστερνταμ.
Η Βρετανία επιχειρεί να προωθηθεί ως ανοιχτή στις επιχειρήσεις, μετά την αντιδημοφιλή αύξηση φόρων και τον γενικότερο αντίκτυπο του Brexit στον χρηματοπιστωτικό τομέα της χώρας.
Οι μετοχές της Unilever υποχώρησαν έως και 7,9% στο Λονδίνο, στη μεγαλύτερη ενδοημερήσια πτώση εδώ και τρία χρόνια, υποδεικνύοντας την ανησυχία των επενδυτών για την απόφαση.
Οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη αγορά για τις μάρκες παγωτού της Unilever, στις οποίες περιλαμβάνονται επίσης οι Breyers και Magnum, ενώ στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης υπάρχει μεγαλύτερη ρευστότητα και υψηλότερες αποτιμήσεις.
Η απόφαση της Unilever να πουλήσει ή να διασπάσει την επιχείρηση παγωτού ήρθε αφότου ο διευθύνων σύμβουλος Χάιν Σουμάχερ επιχείρησε να μειώσει τα κόστη, μεταξύ άλλων με την κατάργηση 7.500 θέσεων εργασίας παγκοσμίως, σε μια προσπάθεια να αναζωογονήσει τις επιδόσεις του ομίλου.
Η άκρως εποχική επιχείρηση παγωτού έχει προκαλέσει πονοκέφαλο για τη Unilever. Πρόεδρος για την επιχείρηση έχει προταθεί ο Jean-Francois van Boxmeer, έμπειρο στέλεχος και πρώην διευθύνων σύμβουλος της ζυθοποιίας Heineken.
Τα σχέδια εισαγωγής ανακοινώθηκαν την ίδια ημέρα που η Unilever ανέφερε αύξηση 4% στις πωλήσεις για το τέταρτο τρίμηνο, ξεπερνώντας οριακά τις προσδοκίες. H κατασκευάστρια της μαγιονέζας Hellmann's και του σαπουνιού Dove προέβλεψε επίσης μέτρια βελτίωση στην κερδοφορία για το 2025, ενώ ξεκίνησε επαναγορά μετοχών 1,5 δισ. ευρώ.
Ωστόσο, προειδοποίησε για υποτονική ανάπτυξη της αγοράς και υψηλότερο κόστος εμπορευμάτων.
Η ανταγωνιστική Nestle ανακοίνωσε επίσης κέρδη σήμερα Πέμπτη, βάζοντας στόχο την αύξηση πωλήσεων από τα χαμηλά επίπεδα, με ανατιμήσεις σε προϊόντα όπως ο καφές και παράλληλα περιορισμό εξόδων.