Το λιανεμπόριο και ο ρόλος της διαδραστικής επανάστασης

Όταν το μάρκετινγκ γίνεται κέντρο της εμπειρίας αγορών: Από τα συμβατικά καταστήματα στα θεματικά πάρκα και από την κατανάλωση στο ολιστικό shopping. Το μέλλον του εμπορίου μέσα από το βλέμμα των οραματιστών του.

Το λιανεμπόριο και ο ρόλος της διαδραστικής επανάστασης

Σε προηγούμενο άρθρο μας τονίζαμε με ποιο τρόπο οι διαδραστικές επιδράσεις αλλάζουν το λιανεμπόριο, ενώ παράλληλα εισάγουν και νέες αντιλήψεις στις παραδοσιακές αρχές και πρακτικές του μάρκετινγκ.

Συνεχίζοντας λοιπόν αυτή την περιγραφή γεγονότων και θεωρητικών προβληματισμών, κλείνουμε την περιήγησή μας με τη διαδραστική επανάσταση και το μέλλον των αγορών.

Ευθύς εξαρχής επισημαίνουμε ότι «η άνοδος των διαδραστικών εμπειριών λιανικής δεν είναι απλώς μια τάση. Είναι μια "επανάσταση" που βάζει τους καταναλωτές στο επίκεντρο της εμπειρίας αγορών».

Για το τι υπάρχει στον ορίζοντα ως προς τις διαδραστικές εμπειρίες λιανικής ακολουθούν παρακάτω μερικές ενδιαφέρουσες προβλέψεις:

  • Πλήρως καθηλωτικά περιβάλλοντα: Μπορεί να γίνουμε μάρτυρες καταστημάτων που μας επιτρέπουν να μπούμε σε διαφορετικούς κόσμους - όπως η είσοδος σ' ένα κατάστημα παπουτσιών με θέμα την παραλία, όπου οι ήχοι και οι μυρωδιές της θάλασσας, για παράδειγμα, είναι μέρος της εμπειρίας.
  • Telepresence Shopping: Φανταστείτε να κάνετε αγορές μέσω ενός avatar VR που σας επιτρέπει να αλληλεπιδράτε με συνεργάτες πωλήσεων σε πραγματικό χρόνο, ανεξάρτητα από το πού βρίσκεστε στον κόσμο.
  • Ενσωμάτωση υγείας και ευεξίας: Οι έμποροι λιανικής ενδέχεται να προσφέρουν διαδραστικές εμπειρίες ευεξίας, όπου οι καταναλωτές παρακολουθούν τις μετρήσεις παραγόντων και στοιχείων της υγείας τους ενώ ψωνίζουν.
Οι εταιρείες και οι μάρκες δεν είναι απλώς παθητικοί δικαιούχοι· είναι οι «αρχιτέκτονες» των διαδραστικών εμπειριών λιανικής και υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορούν να γίνουν ανταγωνιστικά εργαλεία:
  • Να αγκαλιάσουν την τεχνολογία: Το να παραμένετε μπροστά από τις τάσεις της τεχνολογίας είναι το κλειδί. Η επένδυση σε AR και VR μπορεί να διατηρήσει μια καινοτόμο επωνυμία.
  • Εστίαση στην κοινότητα: Η οικοδόμηση μιας πιστής κοινότητας γύρω από κοινές εμπειρίες μπορεί να ενισχύσει τη σταθερότητα της επωνυμίας. Η φιλοξενία εκδηλώσεων που προσελκύουν πελάτες θα τους μετατρέψει από απλούς καταναλωτές σε υποστηρικτές της επωνυμίας.

Η άνοδος των διαδραστικών εμπειριών λιανικής δεν είναι απλώς μια τάση. Είναι μια «επανάσταση» που βάζει τους καταναλωτές στο επίκεντρο της εμπειρίας αγορών. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να σπάει νέα εμπόδια, οι λιανοπωλητές πρέπει να προσαρμοστούν, για να αγκαλιάσουν αυτές τις συναρπαστικές αλλαγές.

Φανταστείτε να μπείτε σ' ένα κατάστημα που μοιάζει περισσότερο με θεματικό πάρκο παρά με ένα μέρος για να αγοράσετε προϊόντα. Αυτό είναι το μέλλον - και είναι προ των πυλών. Θα είναι έτοιμοι οι λιανέμποροι και οι μαρκετίερς να ενσωματωθούν σ' αυτή τη νέα πραγματικότητα διαδραστικών αγορών; Η επιλογή είναι δική τους και το μέλλον των αγορών αναμένεται να είναι προκλητικό, αλλά και σίγουρα εξαιρετικό!

Αυτά υπογραμμίζουν ορισμένοι οραματιστές του μάρκετινγκ και του σύγχρονου εμπορίου και, αν σε κάποιους όσα προηγούνται προκαλούν ειρωνικά χαμόγελα, απλώς αγνοούν, όπως θα έλεγε και ο Γιάννης Γιώτης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανικών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), ότι οι «ευκαιρίες περιμένουν όσους τις διακρίνουν».

Μια ικανότητα που ίσως σήμερα εξελίσσεται και σε τέχνη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v