Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς το Tik Tok αλλάζει τα δεδομένα στα social media

Πώς τα νέα δεδομένα αλλάζουν το τοπίο για creators και brands και πώς το Tik Tok επηρεάζει τις υπόλοιπες πλατφόρμες. Η σημασία της διαρκούς ενημέρωσης και η εξειδίκευση πάνω στα trends. Γράφει η Εβελίνα Αννούση.

Πώς το Tik Tok αλλάζει τα δεδομένα στα social media
  • Της Εβελίνας Αννούση*

Το Tik Tok είναι -πλέον- ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής στο πεδίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Όχι μόνο διότι αναπτύσσεται ταχέως και τείνει να αποτελέσει την κορυφαία επιλογή -ιδιαίτερα μεταξύ εφήβων και νέων- αλλά κυρίως γιατί αλλάζει τον τρόπο που δημιουργούμε, μοιραζόμαστε και ανακαλύπτουμε περιεχόμενο.

Η τεράστια επίδρασή του δεν εντοπίζεται μόνο στον τρόπο που οι χρήστες αλληλεπιδρούν, αλλά και στο γεγονός ότι οι μεγαλύτερες πλατφόρμες επιδιώκουν να ακολουθήσουν το παράδειγμα του, διαμορφώνοντας εκ νέου τον τρόπο λειτουργίας τους και τις δυνατότητες που προσφέρουν.

Η VALUE, όντας ένα digital agency που βασίζει το περιεχόμενο του στην επικαιρότητα, ήταν απλά αναμενόμενο να ακολουθήσει αυτό το βήμα! Η συνεχής ενημέρωση και η εξειδίκευση πάνω στα trends είναι αυτό που βοηθάει να γίνει αντιληπτό, ότι η εισαγωγή του Tik Tok-ποιημένου περιεχομένου στις υπόλοιπες πλατφόρμες είναι εδώ για να μείνει!

Πώς το Tik Tok επηρεάζει τις υπόλοιπες πλατφόρμες

Σε μια προσπάθεια να προσελκύσει τις νεότερες ηλικίες, αλλά και να ακολουθήσει τις σύγχρονες τάσεις, το Facebook δημιούργησε μια σειρά νέων δυνατοτήτων: live streaming, video playlists, αλλά και αναδιαμόρφωση του Creator Studio για την καλύτερη διαχείριση των Facebook Pages. To user experience έχει πάρει πλέον μια νέα μορφή, αυτή του σύντομου, περιεκτικού, διαδραστικού περιεχομένου.

Ακολουθώντας τα χνάρια του Tik Tok, το Instagram προσφέρει πλέον στους χρήστες τη δυνατότητα να μοιράζονται και να παρακολουθούν σύντομα και πιο δημιουργικά βίντεο, μέσω των “Reels”. Στην ίδια λογική, το YouTube πρόσθεσε τα “Shorts”, ένα ειδικό section όπου οι χρήστες μπορούν να μοιράζονται σύντομα βίντεο απευθείας από το app. Η δημοφιλία των βίντεο ενισχύεται και στο Twitter, μέσω των live feeds.

Αν και αποτελεί μία πλατφόρμα που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη κοινοτήτων με σκοπό τη σύνδεση επαγγελματιών, το LinkedIn προσαρμόζεται στην τάση προσφέροντας την επιλογή για “cover video”. Ακολουθώντας το παράδειγμα του Facebook και τη λογική των Instagram Stories, το LinkedIn δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να προσθέτουν στο προφίλ τους ένα βίντεο 30 δευτερολέπτων, μέσα από το οποίο μπορούν να συστηθούν, να παρουσιάσουν τα skills και τα ενδιαφέροντά τους ενισχύοντας την παρουσία τους στην πλατφόρμα.

Πώς τα νέα δεδομένα αλλάζουν το τοπίο για creators και brands

Η στοχευμένη παρουσίαση περιεχομένου στο “FYP” ενισχύει την οργανική αλληλεπίδραση μεταξύ δημιουργού και χρήστη και βοηθά τον πρώτο να προσεγγίσει άμεσα νέες ομάδες κοινού. Τα trends αλλάζουν σε πολύ σύντομο χρόνο και οι δημιουργοί περιεχομένου μπορούν να αυξάνουν σημαντικά το engagement και τους followers σε μερικές μόνο εβδομάδες.

Πέρα από τη μορφή και τη διάρκεια, το Tik Tok επιφέρει αλλαγές στο είδος και στο ύφος του content που μοιράζονται οι χρήστες. Ενθαρρύνει τη δημιουργία πιο «αυθεντικού» και πιο «αυθόρμητου» περιεχομένου, επιτρέποντάς τους να εκφραστούν με λιγότερο επίσημο τρόπο από ότι στις υπόλοιπες πλατφόρμες. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα να αναφερθούν σε πιο προσωπικά ζητήματα, όπως η σεξουαλικότητα ή τα ζητήματα ψυχικής υγείας.

Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να αναγνωρίζεται το κοινό για το οποίο προορίζεται το περιεχόμενο. Κομβικό ρόλο παίζει η διαδικασία του market analysis, μέσω του οποίου ορίζονται στοχευμένες personas και δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας ποιοτικότερου περιεχομένου, προσαρμοσμένου στο εκάστοτε κοινό. Είναι πολύ σημαντικό αυτό το περιεχόμενο να στοχεύσει τον χρήστη πολύ προσεκτικά, ώστε να μη βρεθεί σε σημείο να νιώθει πως “βομβαρδίζεται” από την πληροφορία. Επομένως, η ορθή και στοχευμένη στρατηγική από πλευράς Performance marketing είναι το κλειδί ώστε να έρθει σε επαφή ο χρήστης με το περιεχόμενο, χωρίς αυτό να είναι κουραστικό για εκείνον.

Brands και creators έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν σύγχρονες, ανθρώπινες και επιδραστικές καμπάνιες, κερδίζοντας την προσοχή και τη σύνδεση με το κοινό σε λιγότερο χρόνο, οδηγώντας το παράλληλα στις υπόλοιπες πλατφόρμες που δραστηριοποιούνται. Για αυτό και αυξάνεται διαρκώς ο αριθμός των εταιρειών που επενδύουν σημαντικά στο Tik Tok. Η συνεργασία με δυνατούς influencers της πλατφόρμας και η ενασχόληση με τα trends μπορούν σαφώς να δώσουν μια αρχική ώθηση. Ωστόσο, για να ξεχωρίσει κανείς και να διατηρήσει τη δυναμική του μακροπρόθεσμα είναι σημαντικό να βασιστεί και να επενδύσει σε όσα τον καθιστούν μοναδικό και να δημιουργεί περιεχόμενο που οι χρήστες θέλουν να βλέπουν ανεξαρτήτως του δημιουργού του.

Ακολουθώντας την νέα ροή των πραγμάτων το Tik Tok, είναι πλέον μέρος της ταυτότητας των brands, με τις δημιουργικές ομάδες να πειραματίζονται καθημερινά με νέα και ενδιαφέροντα trends. Ουσιαστικά, δίνεται μία άμεση ευκαιρία αύξησης της αναγνωρισιμότητας και του engagement για κάθε brand, μέσα από την μεγαλύτερη τάση της εποχής, το video marketing.

Το σίγουρο είναι πως το Tik Tok ήρθε για να μείνει. Η φρεσκάδα και η καινοτομία της πλατφόρμας έχει δώσει ένα νέο αέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο οποίος επιτρέπει σε κάθε ένα χρήστη να είναι ο εαυτός του. Τώρα είναι η καλύτερη στιγμή να ξεκινήσετε αυτό το ταξίδι και να συνδεθείτε με τους πελάτες σας. Κι αν χρειάζεστε βοήθεια, η ομάδα της VALUE είναι πάντα διαθέσιμη!

* H Εβελίνα Αννούση είναι Creative Copywriter της VALUE (https://value.marketing/)


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v