Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΑΒΑΞ: Σταθερή βελτίωση μεγεθών, στο τραπέζι αποεπένδυση από παραχωρήσεις

Τo expertise στα έργα μετρό και δικτύων ενέργειας αλλά και τα νέα συμβόλαια για έργα ΣΔΙΤ, Παραχωρήσεων και κλασικής κατασκευής ως βασικοί παράγοντες ανάπτυξης. Διατηρεί απαιτήσεις αποζημιώσεων από υφιστάμενα έργα και παραχωρήσεις ο όμιλος. 

ΑΒΑΞ: Σταθερή βελτίωση μεγεθών, στο τραπέζι αποεπένδυση από παραχωρήσεις

Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 40% το 2023, βελτίωση περιθωρίων κέρδους και περαιτέρω μείωση του δανεισμού μέσα στην τρέχουσα χρονιά εκτιμά ότι θα επιτύχει το 2023 η διοίκηση του ομίλου Άβαξ, η οποία εκπροσωπήθηκε σύσσωμη χθες σε σχετική δημοσιογραφική συνάντηση. 

Σύμφωνα με τον βασικό μέτοχο και  πρόεδρο του ομίλου κ. Χρήστο Ιωάννου, ο στόχος για τζίρο 500 εκατ. ευρώ το 2023 (από 360 εκατ. ευρώ το 2022) αναμένεται να επιτευχθεί άνετα, καθώς από το συνολικό ανεκτέλεστο των 2,2 δισ. ευρώ, «ο όμιλος έχει ήδη συμβασιοποιήσει ποσοστό άνω του 90%». Σε επίπεδο κερδών EBITDA, το 2022 αναμένεται ότι θα κλείσει στα 65 εκατ. ευρώ (έναντι 57 εκατ. ευρώ το 2021). Επίσης, τόσο ο κ. Ιωάννου όσο και διευθύνων σύμβουλος και επίσης βασικός μέτοχος του ομίλου κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης εκτίμησαν ότι η νέα γενιά έργων έχει ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους, που θα υποστηρίξουν την υγιή δραστηριότητα του κλάδου τα προσεχή χρόνια. 

Σύμφωνα με τον κ. Ιωάννου, κατά το περασμένο διάστημα και μετά από ένα σημαντικό κύκλο αποεπενδύσεωνο δανεισμός του ομίλου έχει μειωθεί κατά 45% στα 225 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022 έναντι 454 εκατ. ευρώ το 2020. Παράλληλα, μέσα στην τρέχουσα χρονιά θα πραγματοποιηθεί η αποπληρωμή ομολογιακών δανείων ύψους 101 εκατ. ευρώ, όπως γραπτώς αναφέρεται στη σχετική παρουσίαση του ομίλου, αν και εκτιμάται ότι οι τρέχουσες χρηματοδοτικές ανάγκες ενδεχομένως να οδηγήσουν στη σύναψη νέων ομολογιακών δανείων.

Ο όμιλος, δεδομένου και του μεγάλου εύρους έργων και παραχωρήσεων που διαθέτει, διατηρεί, όπως αναφέρεται στη σχετική παρουσίαση της δημοσιογραφικής συζήτησης, αιτήματα αποζημιώσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, με σημαντικότερη ίσως διεκδίκηση την αποζημίωση από τα διαφυγόντα κέρδη λόγω πανδημίας από την παραχώρηση της Αττικής Οδού. Ως γνωστόν, το 2021, οι παραχωρησιούχοι αυτοκινητοδρόμων, επικαλούμενοι το force majeure, έλαβαν σχετικές αποζημιώσεις. Η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις - Άβαξ για την Αττική Οδό διέθετε σχετική ασφαλιστική κάλυψη, αλλά δεν έχασε το δικαίωμά της να λάβει κρατική αποζημίωση, στην περίπτωση που δεν καλύφθηκε από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ύψος της αποζημίωσης για κάθε περίπτωση παραχώρησης είναι ίσο με τη διαφορά μεταξύ των περιορισμένων εσόδων που πραγματοποιήθηκαν και της πρόβλεψης εσόδων των εγκεκριμένων επικαιροποιημένων χρηματοοικονομικών μοντέλων.

Τα εμβληματικά έργα και η στρατηγική

Η διοίκηση του ομίλου εκτίμησε πως οι Παραχωρήσεις με κατασκευαστικό αντικείμενο και τα έργα ΣΔΙΤ αποτελούν βασικό πυλώνα ανάπτυξης, πέραν των αμιγώς κατασκευαστικών έργων. Ως γνωστόν, ο όμιλος έχει δημιουργήσει ξεχωριστή θυγατρική για τις Παραχωρήσεις, προκειμένου να αποτυπώνει ευκρινέστερα τη συγκεκριμένη αξία χαρτοφυλακίου, όπου προς το παρόν έχουν μεταφερθεί η συμμετοχή του ομίλου Άβαξ στην παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου (αποτελεί τον δεύτερο βασικό μέτοχο της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας), ύψους 23,61% ενώ και ποσοστό 19,1% που κατέχει ο όμιλος στην Ολυμπία Οδό. Σύμφωνα με τον κ. Ιωάννου, ενδέχεται να μεταφερθεί και η συμμετοχή 34,25% στην Αττική Οδό, παρά του ότι η συγκεκριμένη παραχώρηση λήγει το 2024. Σημειώνεται ότι ο όμιλος, σύμφωνα και με την CFO κ. Α. Ηλιάδη, θα έχει κάποιου τύπου ταμειακές ροές έως και το 2028. 

Σε ό,τι αφορά την αποεπένδυση από παραχωρήσεις και πώληση ποσοστών, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Κ. Μιτζάλης εκτίμησε ότι στο μέλλον ενδέχεται να προκύψουν και νέα «exits», εφόσον οι συνθήκες ωρίμανσης των συμβάσεων αλλά και η συγκυρία οδηγήσουν σε μια τέτοια απόφαση.

Πέραν των παραπάνω, ο κ. Μιτζάλης αναφέρθηκε στην επιτυχή ολοκλήρωση έργων όπως ο IGB και η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό. Ανέλυσε επίσης τα πιο σημαντικά τρέχοντα ή αναληφθέντα έργα, όπως η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το FlyOver της Θεσσαλονίκης, η φάση Α' των έργων υποδομής στο Ελληνικό και το City of Dreams στη Λεμεσό (μικτή ανάπτυξη με καζίνο και σύγχρονες κατοικίες). 

Σημείωσε πως ο Όμιλος το 2023 αξιολογεί τις ευκαιρίες που διαμορφώνονται στον κλάδο, δεδομένης της πληθώρας των υπό δημοπράτηση έργων στην Ελλάδα, αλλά και τη μεταστροφή που έχει προκληθεί ως προς τις επενδύσεις σε υποδομές φυσικού αερίου. Με δεδομένη την εξειδίκευση της εταιρείας στον κλάδο, θεωρεί πως έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει με αξιώσεις στις δημοπρατήσεις διεθνών έργων αγωγών φυσικού αερίου και σχετικών υποδομών στην περιοχή της Ανατολικής  Μεσογείου. Παράλληλα σχεδιάζει τη συνέχιση της συμμετοχής του σε διαγωνισμούς επέκτασης των τοπικών δικτύων διανομής αερίου, ώστε να διατηρήσει τη θέση της στη σχετική αγορά. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v