«Παγώνει» για έξι μήνες ο ΦΠΑ σε πέντε νησιά του Αιγαίου

Παράταση του μειωμένου ΦΠΑ για Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Λέρο, μέχρι την 30/6/2018. Η κυβέρνηση υπόσχεται έκτακτο κοινωνικό αντιστάθμισμα για τα υπόλοιπα νησιά που θα αυξηθεί ο φόρος από την 1η Ιανουαρίου.

«Παγώνει» για έξι μήνες ο ΦΠΑ σε πέντε νησιά του Αιγαίου

Πέντε από τα τριάντα δύο νησιά του Αιγαίου, στα οποία επρόκειτο να αυξηθεί ο ΦΠΑ από την 1η Ιανουαρίου, θα διατηρήσουν για έξι ακόμα μήνες τους μειωμένους κατά 30% συντελεστές. Στους κατοίκους των υπολοίπων νησιών όπου οι συντελεστές ΦΠΑ θα κάνουν άλμα 30% από την 1η Ιανουαρίου 2018, το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε με δελτίο τύπου πως θα δοθεί (ένα ακόμα) έκτακτο κοινωνικό αντιστάθμισμα, το ύψος και η μορφή του οποίου θα ανακοινωθούν προσεχώς.

Παράλληλα ανακοινώθηκε η καθιέρωση "μεταφορικού ισοδύναμου" στη νησιωτική Ελλάδα. Όπως εξηγείται, το μεταφορικό ισοδύναμο θα εναρμονίζει το κόστος μετακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων, από και προς τα νησιά, σε σχέση με το κόστος των χερσαίων μετακινήσεων, με τη δαπάνη να καλύπτεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Τα νησιά στα οποία παραμένουν αμετάβλητοι οι συντελεστές έως τις 30 Ιουνίου 2018 είναι η Λέσβος, η Χίος, η Σάμος, η Κως και η Λέρος.

Στα υπόλοιπα νησιά, στα οποία καταργούνται οι ειδικοί συντελεστές ΦΠΑ την 31/12/2017 , όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου (υπενθυμίζοντας μάλιστα ότι διεσώθησαν οι συντελεστές για ένα χρόνο μετά από παρέμβαση του Πρωθυπουργού) θα δοθεί, στο τέλος του 2017 έκτακτο κοινωνικό αντιστάθμισμα, για το ύψος του οποίου θα λαμβάνονται υπόψη κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια. Η διαδικασία υλοποίησης του μέτρου αυτού θα ανακοινωθεί άμεσα από το υπουργείο Οικονομικών.

«Βούληση της κυβέρνησης είναι να εφαρμόσει πραγματικά μέτρα που να αντιμετωπίζουν τα χρόνια και εγγενή προβλήματα που συνεπάγεται η νησιωτικότητα. Με αυτή τη λογική, αποφασίστηκε από το δεύτερο μισό του 2018 να εφαρμοστεί και το μέτρο του "μεταφορικού ισοδύναμου" στη Νησιωτική Ελλάδα. Το μεταφορικό ισοδύναμο θα εναρμονίζει το κόστος μετακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων, από και προς τα νησιά, σε σχέση με το κόστος των χερσαίων μετακινήσεων.

Για το σκοπό αυτό θα συνυπολογιστούν αντικειμενικοί δείκτες, όπως η τιμή της χερσαίας μεταφοράς ανά χιλιόμετρο, που θα βοηθούν στην ισοτιμία του δυσανάλογου κόστους θαλάσσιας μεταφοράς, σε σχέση μ' αυτό της χερσαίας.

Το μέτρο αυτό θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και θα διασφαλίζει την ισοστάθμιση του κόστους μεταφοράς με αυτό της ηπειρωτικής Ελλάδας. Για τη διασφάλιση της επιτυχίας του μέτρου και την πραγματική ελάφρυνση των νησιωτών από τα μεταφορικά κόστη, θα αναπτυχθεί και Παρατηρητήριο Τιμών, το οποίο θα διασφαλίζει τη μεταφορά του οφέλους στον τελικό καταναλωτή. Το μεταφορικό ισοδύναμο, ήταν αίτημα δεκαετιών των νησιωτών, αποτελώντας πραγματικό αντιστάθμισμα στο κόστος που επιφέρει η Νησιωτικότητα».

Η παραπάνω δράση θα αποτελέσει συνέχεια του πλέγματος των νησιωτικών πολιτικών που έχουν ήδη αρχίσει να εφαρμόζονται, όπως το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για την ενίσχυση των περιφερειών του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v