Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Αποποίηση ευθυνών
Απρ 18 2024

ΔΑΑ: Μαζεύουν «ισχυρά χέρια»

Αντίδραση μετά από καιρό για τη μετοχή του ΔΑΑ «Ελευθέριος Βενιζέλος», που Δευτέρα-Τρίτη έφτασε να διορθώνει έως τα 8,1 ευρώ, δηλαδή χαμηλότερα από τα 8,2 ευρώ της τιμής-εισαγωγής, στα τέλη Ιανουαρίου.

Εάν εξαιρεθεί η αρχική αντίδραση έως τα 9,56 ευρώ (7 Φεβρουαρίου), το διάγραμμα της μετοχής είναι προκλητικά πτωτικό, σε σημείο που διορατικοί χρηματιστές δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο μαζέματος από «ισχυρά χέρια». Ενδειξη ισχυρή, πάντα σύμφωνα με τους ίδιους, ειδικότερα τις τελευταίες συνεδριάσεις.

Τι θα μπορούσε να σημαίνει ένα τέτοιο ενδεχόμενο -εάν και εφόσον επιβεβαιωθεί-, πως ενόψει εισόδου στον FTSE 25 (ο ΔΑΑ αποτιμάται στα 2,468 δισ. ευρώ, στη 13η από τις συνολικά 21 πάνω από το όριο του 1 δισ.), συντηρητικά χαρτοφυλάκια, ηχηρά επιχειρηματικά ονόματα θα είχαν κάθε λόγο να «χτίζουν» μεσο-μακροπρόθεσμες θέσεις.

Δεδομένου ότι ο ΔΑΑ είναι (με όρους ev/ebitda) σε διαπραγμάτευση 8,3 φορές τα μεγέθη 2023, όταν άλλοι φορείς, πολύ χαμηλότερα στην ευρωπαϊκή κατάταξη (από την 18η θέση του «Ελευθέριος Βενιζέλος»), «τιμολογούνται» σημαντικά ακριβότερα.

Ενα μέτρο σύγκρισης θα μπορούσε να είναι η πώληση του 50,01% του αεροδρομίου του Εδιμβούργου στη Vinci (Airports) -που από το 2019 έχει αποκτήσει το 50,01% του Gatwick κ.α. Ο γαλλικός όμιλος θα πληρώσει 1,27 δισ. λίρες στην Global Infrastructure Partners (βασικό μέτοχο του μεγαλύτερου αεροδρομίου της Σκωτίας), δηλαδή περισσότερο από 12 φορές τα μεγέθη του.

Επίσης δεδομένη η στρατηγική διαχειριστών συγκεκριμένων funds να επενδύουν σε υποδομές με σταθερή απόδοση (συμπεριλαμβανόμενου του μερίσματος) και προοπτική. Και όσον αφορά τον κλάδο, η μεγέθυνσή του είναι πιθανότατο ενδεχόμενο, συνεκτιμώντας την εμπορική λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι/Ηρακλείου (2027) αλλά ακόμη και τον σχεδιασμό της Aegean να επεκτείνει τα πτερά της -προτεραιοποιώντας την αγορά της Ινδίας- όπως σημειώνει η Εύα Δ. Οικονομάκη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v