Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέος κύκλος ανατιμήσεων και μείωση προσφορών στα σούπερ μάρκετ

Περί τις 50 επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει το τελευταίο διάστημα σε ανατιμήσεις. Συγκρατούνται, ωστόσο σε χαμηλό μονοψήφιο. Πώς έχουν επιδράσει τα μέτρα στην κατανάλωση και πώς στις προσφορές.

Νέος κύκλος ανατιμήσεων και μείωση προσφορών στα σούπερ μάρκετ

Τουλάχιστον 50 επιχειρήσεις έχουν προβεί τις τελευταίες ημέρες σε ανατιμήσεις, με το ποσοστό των αυξήσεων να κινείται σε χαμηλό μονοψήφιο, αναφέρει στέλεχος από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

«Μέχρι στιγμής έχουμε δεχθεί ανατιμήσεις, κυρίως από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας, της τάξεως του 2-3%», λέει το ίδιο στέλεχος στο Euro2day.gr, το οποίο σημειώνει, πάντως, ότι μετά την εφαρμογή από την 1η Μαρτίου των μέτρων του Υπουργείου Ανάπτυξης το κύμα των ανατιμήσεων έχει ανακοπεί, όπως και το βάθος και η έκταση των προσφορών.

«Τα μέτρα έχουν επηρεάσει και το promotion plan. Εκεί που οι προσφορές ήταν 40-50%, πλέον αυτές έχουν μειωθεί στο 25-30% και οι προμηθευτές μάς πιέζουν να καλύψουμε εμείς τη διαφορά», λέει υψηλόβαθμο στέλεχος σούπερ μάρκετ που έχει πανελλαδική κάλυψη.

Σε ό,τι αφορά την επίδραση των τελευταίων μέτρων της κυβέρνησης στο καλάθι του νοικοκυριού, στελέχη από το λιανεμπόριο και τους προμηθευτές υποστηρίζουν ότι δεν έχουν κάποια ουσιαστική επίδραση.

«Μόνο το μέτρο που προβλέπει το τρίμηνο πέναλτι στις προσφορές σε όσους προχωρούν σε ανατιμήσεις έχει ανακόψει τις αυξήσεις. Αλλά όχι στον βαθμό που θα ανέμενε κανείς. Μάλιστα τα συγκεκριμένα μέτρα προσέφεραν πολύ λιγότερα απ’ ό,τι προσδοκούσαν οι πολιτευτές», αναφέρουν.

Στην ερώτηση του Euro2day.gr αν υπάρχουν προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς, λόγω της νέας διεθνούς κρίσης αλλά και των ζητημάτων που υπάρχουν από την κλιματική κρίση, οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι ελλείψεις και καθυστερήσεις εντοπίζονται στο 4-5% του συνόλου των κωδικών που διακινούνται μέσω των σούπερ μάρκετ και αφορούν προϊόντα που εισάγονται, όπως είναι κάποια εξειδικευμένα καλλυντικά, εντομοαπωθητικά και προϊόντα bazaar.

Σε ό,τι αφορά τώρα την καταναλωτική συμπεριφορά ενόψει του Πάσχα, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) -σ.σ. η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο σε δείγμα 800 καταναλωτών-, η συνολική δαπάνη αναμένεται να παραμείνει σταθερή, με τάση μείωσης. Το 40% του δείγματος δήλωσε ότι θα μειώσει τις αγορές του, το 34% ότι θα τις αυξήσει ενώ το 26% ότι θα μείνει αμετάβλητη. Μεσοσταθμικά εκτιμάται ότι η φετινή δαπάνη για το Πάσχα ανά νοικοκυριό θα κινηθεί στα 190 ευρώ, 120 ευρώ για είδη παντοπωλείου και 70 ευρώ για άλλα είδη, όπως π.χ. δώρα.

Την ίδια στιγμή, σε μια προσπάθεια περιορισμού των εξόδων, τα οικογενειακά τραπέζια θα έχουν την τιμητική τους. Το 43% του δείγματος, από 40% πέρυσι, ανέφερε ότι θα συμμετέχει σε μεγάλα οικογενειακά τραπέζια άνω των 10 ατόμων. Επίσης καταγράφεται σημαντική αύξηση της τάσης Do-It-Yourself (DIY) όσον αφορά τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική. Δηλαδή οι καταναλωτές δηλώνουν ότι θα φτιάξουν μόνοι τους γλυκά και άλλα πασχαλινά είδη. Το ποσοστό των νοικοκυριών που σκοπεύει να φτιάξει γλυκά στο σπίτι αυξήθηκε από το 43% πέρυσι στο 50% εφέτος ενώ 8 στα 10 νοικοκυριά από 6 στα 10 πέρυσι θα βάψει αυγά.

Όσον αφορά το αρνί και το κατσίκι, στο «σούβλισμα», αν και καταγράφεται μία αύξηση σε σχέση με το 2023 και παλαιότερα, τα ποσοστά είναι χαμηλά. Συγκεκριμένα, 33% δηλώνει ότι θα σουβλίσει αρνί έναντι 32% το 2023, όταν το ποσοστό το 2019 ήταν στο 67%.

Μάλιστα μόλις το 9% του δείγματος από 12% πέρυσι σκοπεύει να γευματίσει σε εστιατόριο το Πάσχα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v