Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η τελευταία μεγάλη μάχη των εργολάβων

Με τις συμβάσεις παραχώρησης για τα τμήματα Κόρινθος – Πάτρα και Μαλιακός – Κλειδί να υπογράφονται εντός των προσεχών εβδομάδων, οι εργολήπτες ετοιμάζονται να δώσουν την τελευταία μάχη των συγχρηματοδοτούμενων έργων, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Οι προσφορές για το κρίσιμο έργο αναμένεται να υποβληθούν τις επόμενες εβδομάδες, αν δεν υπάρξει περαιτέρω παράταση από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ.

Η τελευταία μεγάλη μάχη των εργολάβων
του Φώτη Κόλλια

Με τις συμβάσεις παραχώρησης για τα τμήματα Κόρινθος – Πάτρα και Μαλιακός – Κλειδί να υπογράφονται εντός των προσεχών εβδομάδων, οι εργολήπτες ετοιμάζονται να δώσουν την τελευταία μάχη των συγχρηματοδοτούμενων έργων, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

Οι προσφορές για το κρίσιμο έργο αναμένεται να υποβληθούν τις επόμενες εβδομάδες, αν δεν υπάρξει περαιτέρω παράταση από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ.

Από το 2000, οπότε και προκηρύχθηκε ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, βαθύ σκοτάδι σκεπάζει τις μελέτες και τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ για το συγκεκριμένο έργο. Στο ”παιχνίδι” έχουν παραμείνει δύο από τις πέντε κοινοπραξίες που εκδήλωσαν αρχικώς ενδιαφέρον, ενώ μεσολάβησε πρόταση της ”Αττικής Οδού” να κατασκευάσει με ίδια κεφάλαια τις επεκτάσεις, με παράλληλη παράταση της χρονικής διάρκειας εκμετάλλευσης του οδικού άξονα.

Στα επτά χρόνια που μεσολάβησαν έπεσαν στο τραπέζι πλήθος προτάσεων από στελέχη του υπουργείου, αλλά όταν πήγε ο κ. Γ. Σουφλιάς δε βρήκε ούτε τις στοιχειώδεις μελέτες.

Προ ημερών δήλωσε ότι οι μελέτες ολοκληρώθηκαν, αλλά δεν είναι γνωστό ποιες επεκτάσεις έχουν ενταχθεί στο τελικό ”πακέτο”. Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε την επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού ανατολικά προς το αεροδρόμιο ”Ελ. Βενιζέλος”, δυτικά μέχρι τη Ραφήνα, τη σύνδεσή της με τη λεωφόρο Ποσειδώνος καθώς και την επέκταση της Αττικής Οδού από τον κόμβο Μαρκοπούλου μέχρι το Λαύριο.

Στη θεωρία, η κοινοπραξία Hellenic Autopistas (των ισπανικών ACS και Cintra και του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ), που επικράτησε στην Ιόνια Οδό και στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας, είναι μέσα στο παιχνίδι.

Ο όμιλος Transolympia στον οποίο συμμετείχαν οι γερμανικές Hochtief και Bilfinger Berger, η αυστριακή Strabag και οι ΑΕΓΕΚ, ΑΘΗΝΑ, Lamda Development, ξέμεινε από συνεταίρους. Η Bilfinger και η Strabag αποχώρησαν, όπως και η Lamda Development.

Στην πράξη, το πάνω χέρι έχει ο όμιλος ”Αττικοί Κλάδοι” στον οποίο συμμετέχουν οι εργολήπτες της Αττικής Οδού (πλην ΑΤΤΙ-ΚΑΤ) και η Intracom Holdings.

Ο ίδιος όμιλος έχει, όμως, και σοβαρούς ”πονοκεφάλους” καθώς οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την κυκλοφορία στον οδικό άξονα που κινδυνεύει να καταστεί θύμα της επιτυχίας του. Ηδη στο τμήμα από Λεωφ. Κηφισίας μέχρι την εθνική οδό παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση κατά τις πρωινές ώρες.



Τώρα μελετώνται και έργα, όπως η επέκταση της Λεωφ. Κύμης μέχρι την εθνική Οδό, τα οποία ”πάγωσαν” κατά την περίοδο της ολυμπιακής προετοιμασίας.

Μέσω της συγκεκριμένης επέκτασης θα περιοριστεί η επιβάρυνση στην Αττική Οδό η οποία με τη σειρά της προκαλεί (τις πρωινές ώρες) μπλακ άουτ στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας.

Στο τραπέζι έχουν πέσει και άλλες προτάσεις, όπως η υπογειοποίηση του προαστιακού σιδηροδρόμου που θα απελευθερώσει χώρο για επιπλέον λωρίδες κυκλοφορίας στην Αττική Οδό.

Επιπλέον, οι επεκτάσεις του οδικού άξονα αναμένεται να συναντήσουν αντιδράσεις με τα στελέχη των εταιρειών να θυμούνται τη διετή καθυστέρηση στην κατασκευή της περιφερειακής Υμηττού. Ηδη κάτοικοι της περιοχής αντιδρούν στην επέκταση της Υμηττού μέχρι την παραλιακή λεωφόρο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v