Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Grimaldi: Business story με βλέψεις στο Αιγαίο

Την Αθήνα επέλεξε ο κ. Emanuele Grimaldi προκειμένου να πραγματοποιήσει την 11η Euro-Med -την ετήσια σύνοδο του Grimaldi Group. Ο συνεταίρος του κ. Ι. Βαρδινογιάννη στην ΑΝΕΚ, που ελέγχει το 14% της χανιώτικης ακτοπλοϊκής, ξεκαθάρισε πως η παρουσία του στα... ελληνικά χωρικά ύδατα δεν έχει μόνο επενδυτικό χαρακτήρα. Η επιχειρηματική ιστορία του ομίλου.

Grimaldi: Business story με βλέψεις στο Αιγαίο
του Μιχαήλ Γελαντάλι

Σήμερα (σ.σ. 26/10) πραγματοποιείται η 11η Euro-Med -η ετήσια σύνοδος του Grimaldi Group– με τον πρόεδρο του ομίλου κ. Emanuele Grimaldi να χαράσσει τη... ρότα της ναπολιτάνικης αρμάδας, που εκτός των άλλων περιλαμβάνει αρκετή Αδριατική και περισσότερη Ελλάδα.

Ο συνεταίρος του κ. Ιωάννη Βαρδινογιάννη στην ΑΝΕΚ και ισχυρός μειοψηφών μέτοχος, καθώς ελέγχει το 14% της χανιώτικης ακτοπλοϊκής, ξεκαθάρισε πως η παρουσία του στα... ελληνικά χωρικά ύδατα δεν έχει μόνο επενδυτικό χαρακτήρα.

Το γεγονός και μόνο, σημείωναν Έλληνες παράγοντες του κλάδου, της διοργάνωσης της συνόδου για ΠΡΩΤΗ φορά στην Αθήνα και μάλιστα σε αυτή τη συγκυρία μόνο τυχαία δεν θα πρέπει να θεωρηθεί.

Σημειωτέον ότι στη διάρκεια του συνεδρίου ο κ. Γκριμάλντι δεν παρέλειψε να παρουσιάσει τον ”φίλο και συνεταίρο του” όπως τον χαρακτήρισε, κ. Γιάννη Βαρδινογιάννη, ενώ είπε ακόμη ότι από κοινού θα χαράξουν στρατηγική για το Αιγαίο και την Αδριατική.

Άλλωστε, στο σχετικό έντυπο ”Grimaldi News” οι πρώτες σελίδες είναι γεμάτες από... Αιγαίο και υπάρχουν αναφορές για την... πλεύση του ομίλου προς τις γραμμές της Αδριατικής.

Ο κ. Emanuele (γνωστός ως Manuel) Grimaldi, δευτερότοκος υιός του θεωρούμενου πατριάρχη του ιταλικού εφοπλισμού Guido και επικεφαλής του επιβατικού βραχίονα, έχει καταστήσει σαφείς τις προθέσεις του όσον αφορά στην επέκταση του ομίλου προς Ανατολάς.

Ελέγχοντας ίσως το μεγαλύτερο μέρος των μεταφορών και της επιβατικής κίνησης στη δυτική Μεσόγειο (από την Ιταλία προς την Ισπανία και τη βόρεια Αφρική) στις γραμμές της Βαλτικής (μετά την απόκτηση της Finlines), εύλογα ενδιαφέρεται για επέκταση προς την Αδριατική και βεβαίως για τα ”φιλέτα” της ανατολικής Μεσογείου.

Για τα υφιστάμενα του Αιγαίου, κάτι που αποτελεί κοινή εκτίμηση στον κλάδο, και πιθανώς για νέες γραμμές που θα μπορούσαν να ”ανοίξουν” ανατολικότερα.

Η εφοπλιστική οικογένεια... διασπάστηκε επιχειρηματικά πριν από περίπου δέκα χρόνια για να δημιουργηθούν δύο διαφορετικοί πόλοι, ο ένας στη Γένοβα και ο δεύτερος στη Νάπολη.

Αποτελεί επίσης κοινή εκτίμηση πως οι... Ηρακλειώτες των Μινωικών Γραμμών διατηρούν δεσμούς με την οικογένεια της Γένοβα (που ελέγχει την Grandi Navi Veloci) και οι... Χανιώτες της ΑΝΕΚ έχουν σχέσεις με την... αρμάδα της Νάπολης.

Οι δύο πόλοι προέκυψαν το ΄96 όταν τα αδέλφια Ugo, Mario και Guido αποφάσισαν να μοιράσουν την οικογενειακή επιχείρηση που είχαν δημιουργήσει τη δεκαετία του ΄50 ξεκινώντας από ένα Liberty από αυτά που... δώριζαν εκείνη την εποχή οι ΗΠΑ στην Ιταλία.

Η πορεία που ακολούθησαν ήταν τελείως διαφορετική. Οι Grimaldi της Γένοβας επικεντρώθηκαν στις ακτοπλοϊκές γραμμές της δυτικής Ιταλίας, με cruise ferries, ενώ οι Ναπολιτάνοι στη μεταφορά εμπορευμάτων και στα κοντέινερ αυτοκινήτων.

Ενδεικτικό της αλματώδους ανάπτυξης του ναπολιτάνικου ομίλου είναι το γεγονός πως από τα 20 πλοία, με τζίρο 280 εκατ. ευρώ το ΄96, φτάνει στα 100 και πλέον πλοία, ενώ για φέτος υπολογίζεται ότι ο κύκλος εργασιών θα ξεπεράσει τα 2,1 δισ. ευρώ.

Από τις μονάδες του Grimaldi Group οι 30 ναυπηγήθηκαν μετά το 2000, ενώ σε διάφορα στάδια ναυπήγησης βρίσκονται επιπλέον 20 μονάδες. Επιπλέον, ο όμιλος διαχειρίζεται λιμενικούς σταθμούς και εγκαταστάσεις logistics στη Μεσόγειο και στη βόρεια Ευρώπη.

Salerno, Monfalcone, Alexadria, Valencia, Setubal, Estjberg, Cork και Anvers έχουν τα ασπροκίτρινα χρώματα του group. Προσωπικό στοίχημα του κ. Manuel Grimaldi είναι η πρόσφατη στροφή του ομίλου προς την επιβατηγό ναυτιλία.

Αξιοποιώντας την τεράστια ρευστότητα του ομίλου εξαγόρασε πρόσφατα το 50,4% της Finlines (εισηγμένης στο Χρηματιστήριο του Ελσίνκι), όπου και τοποθετήθηκε διευθύνων σύμβουλος ο γαμπρός του (σύζυγος της κ. Amela Grimaldi) κ. Diego Pacella.

Η φιλοσοφία του Ναπολιτάνου βασίζεται στην ιδέα να δημιουργήσει ”δρόμους ταχείας κυκλοφορίας” (autostrade del mare) με πλοία υψηλών ταχυτήτων τύπου cruise ferry (επιβατηγά - οχηματαγωγά με προδιαγραφές κρουαζιερόπλοιων).

Η άφιξή του στην Αθήνα, οι επίσημες δηλώσεις -κυρίως όμως οι... ανεπίσημες που διημήφθησαν στις αίθουσες του ξενοδοχείου Μεγάλη Βρετανία– πέρα από την επιβεβαίωση της πρόθεσης για παρουσία στην Αδριατική πυροδοτούν σενάρια για είσοδο του ομίλου (μέσω της ΑΝΕΚ) σε γραμμές του Αιγαίου.

Και αυτό γιατί είναι γνωστό πως ο όμιλος Grimaldi έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει στην ΑΝΕΚ... όσα πλοία χρειαστεί.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v