Το νέο νομοσχέδιο για εξαγορά εισηγμένων εταιριών

Σημαντικές αλλαγές αναμένεται να επέλθουν στο νόμο για εξαγορά των εισηγμένων εταιριών, όπως προκύπτει από σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας, σύμφωνα με το οποίο κάθε πρόσωπο που θα αποκτά άμεσα ή έμμεσα ποσοστό δικαιωμάτων ψήφου μιας υπό εξαγορά εταιρίας που υπερβαίνει το 1/3 του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της θα υποχρεούται να απευθύνει δημόσια πρόταση για το σύνολό της.

Το νέο νομοσχέδιο για εξαγορά εισηγμένων εταιριών
Σημαντικές αλλαγές αναμένεται να επέλθουν στο νόμο για εξαγορά των εισηγμένων εταιριών, όπως προκύπτει από το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου για τις δημόσιες προτάσεις του υπουργείου Οικονομίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο που απέστειλε το υπουργείο Οικονομίας στην Ενωση Εισηγμένων Εταιριών, κάθε πρόταση που στο εξής θα αποκτά άμεσα ή έμμεσα ποσοστό δικαιωμάτων ψήφου μιας υπό εξαγορά εταιρίας που υπερβαίνει το 1/3 του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου αυτής θα υποχρεούται να απευθύνει δημόσια πρόταση για το σύνολο των μετοχών της.

Σημειώνεται πως το νομοσχέδιο αφορά σε προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στη σχετική κοινοτική οδηγία.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο, ”πρόσωπο το οποίο αποκτά καθ’ οιονδήποτε τρόπο, άμεσα ή έμμεσα, απευθείας ή σε συνεννόηση με άλλα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτό, κινητές αξίες και λόγω της απόκτησης αυτής το ποσοστό των δικαιωμάτων ψήφου που κατέχει υπερβαίνει το όριο του ενός τρίτου (1/3) του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της υπό εξαγορά εταιρίας, υποχρεούται, εντός είκοσι (20) ημερών από την απόκτηση αυτή, να απευθύνει υποχρεωτική δημόσια πρόταση για το σύνολο των κινητών αξιών της υπό εξαγορά εταιρίας καταβάλλοντας δίκαιο και εύλογο αντάλλαγμα, όπως ορίζεται στο άρθρο 9.

Την ίδια υποχρέωση έχει και κάθε πρόσωπο που κατέχει ήδη περισσότερο από το ένα τρίτο (1/3) χωρίς να υπερβαίνει το ένα δεύτερο (1/2) του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της υπό εξαγορά εταιρίας, και το οποίο αποκτά μέσα σε δώδεκα (12) μήνες, άμεσα ή έμμεσα, απευθείας ή σε συνεννόηση με άλλα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτό, κινητές αξίες της υπό εξαγορά εταιρίας οι οποίες αντιπροσωπεύουν ποσοστό ανώτερο του τρία (3) τοις εκατό του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της υπό εξαγορά εταιρίας.

Η υποχρέωση του προηγουμένου εδαφίου δεν ισχύει εάν ο προτείνων έχει ήδη προβεί σε υποχρεωτική δημόσια πρόταση”.

Σε ό,τι αφορά την τιμή, στο νομοσχέδιο επισημαίνεται ότι σε ”περίπτωση υποβολής υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης, ως εύλογο και δίκαιο αντάλλαγμα κατά την έννοια της παραγράφου 1 του άρθρου 7 θεωρείται τίμημα σε μετρητά ανά μετοχή το οποίο δεν μπορεί να είναι κατώτερο: (α) από τη μέση χρηματιστηριακή τιμή της κινητής αξίας που αποτελεί αντικείμενο της υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης κατά τους έξι (6) μήνες που προηγούνται της υποβολής της δημόσιας πρότασης, ούτε (β) από την υψηλότερη τιμή στην οποία το υπόχρεο πρόσωπο ή κάποιο από τα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτό απέκτησε κατά τους δώδεκα (12) μήνες που προηγούνται της δημοσιοποίησης της δημόσιας πρότασης.

Σημειώνεται πως το υπουργείο παρακαλεί την Ενωση Εισηγμένων Εταιριών να γωνστοποιήσει τις θέσεις της μέχρι τις 15 Μαρτίου 2006.

* Το σχέδιο Νόμου για τις Δημόσιες Προτάσεις δημοσιεύεται στη δεξιά στήλη ”Συνοδευτικό Υλικό”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v