Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελεύθερα τα ναύλα στην ακτοπλοία για το Πάσχα

Την απελευθέρωση των ναύλων της ακτοπλοΐας για τα πλοία που ξεκινούν από το λιμάνι του Πειραιά, πριν το Πάσχα, προανήγγειλε σήμερα το μεσημέρι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης.

Ελεύθερα τα ναύλα στην ακτοπλοία για το Πάσχα
Την απελευθέρωση των ναύλων της ακτοπλοΐας για τα πλοία που ξεκινούν από το λιμάνι του Πειραιά, πριν το Πάσχα, προανήγγειλε σήμερα το μεσημέρι ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης.

Ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι στόχος της κίνησης αυτής είναι να διαπιστωθεί κατά πόσο θα λειτουργήσει ο ανταγωνισμός στη διάρκεια των εορτών του Πάσχα, που θεωρείται μία περίοδος αιχμής για την ελληνική ακτοπλοΐα.

Εξάλλου ο κ. Κεφαλογιάννης πρόσθεσε ότι υπάρχουν ελλείψεις σε κύριες ακτοπλοϊκές γραμμές της χώρας, καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρίες δεν έχουν εκδηλώσει ακόμη ενδιαφέρον για τις γραμμές αυτές.

Για το λόγο αυτό είπε θα απευθυνθεί σε ξένες ακτοπλοϊκές εταιρίες προκειμένου να εκδηλώσουν αυτές ενδιαφέρον για τις εν λόγω γραμμές.

Σημειώνεται ότι είναι η δεύτερη φορά που ο κ. Κεφαλογιάννης κάνει λόγο για την δραστηριοποίηση ξένων ακτοπλοϊκών εταιριών στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Μέχρι σήμερα καμία ξένη ακτοπλοϊκή εταιρία δεν έχει ανταποκριθεί στην πρόσκληση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.

--- Οι δηλώσεις Κεφαλογιάννη για την ακτοπλοία

”Σήμερα θα σας μιλήσω μόνο για την ακτοπλοΐα. Είμαστε απολύτως ικανοποιημένοι από τον τρόπο που λειτούργησε η απελευθέρωση στα 4 λιμάνια, του Λαυρίου, της Ελευσίνας, της Ραφήνας και της Κύμης. Επίσης, για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο ανταγωνισμός στο Βόρειο Αιγαίο από τον Πειραιά. Οι ναύλοι σε πολλές περιπτώσεις είτε καθηλώθηκαν είτε μειώθηκαν παρά το γεγονός ότι έχουμε 100% αύξηση της τιμής του πετρελαίου. Πιστεύουμε λοιπόν, ότι η απελευθέρωση δεν σημαίνει αύξηση των τιμών, αλλά αντίθετα καθήλωση των τιμών στις περισσότερες των περιπτώσεων και βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών.

Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε σε απελευθέρωση και από το λιμάνι του Πειραιά. Βεβαίως δεν θα υπάρξει απελευθέρωση στα επιδοτούμενα τμήματα της ”άγονης γραμμής”, όπου η Πολιτεία είναι υποχρεωμένη να καλύψει τις ανάγκες των νησιών και δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση για μεταφορικό έργο.

Κανένα από τα 120 κατοικημένα νησιά της χώρας μας δεν πρέπει να μείνει χωρίς συγκοινωνιακή σύνδεση με το κέντρο. Πάντως τα κριτήρια της απελευθέρωσης, θα σχετίζονται με τον ανταγωνισμό, θα ισχύσει δηλαδή εκεί όπου δραστηριοποιούνται 2-3 εταιρείες και όπου υπάρχει μεγάλο μεταφορικό έργο ή εξασφαλίζονται άλλες συνθήκες που ενισχύουν τον ανταγωνισμό. Το πρώτο μεγάλο τεστ θα γίνει κατά την περίοδο της μεγάλης ζήτησης το Πάσχα.

Ένα ελκυστικό πακέτο για την κατασκευή νέων πλοίων και τη δρομολόγηση τους στην ”άγονη γραμμή” παρουσίασε, στις Βρυξέλες, ο Γενικός Γραμματέας του ΥΕΝ κ. Τζωάννος.

Κίνητρο θα είναι η υπογραφή εξαετών συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας. Όσοι αναλάβουν αυτή τη δημόσια υπηρεσία θα έχουν και την υποχρέωση σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να δρομολογήσουν νεότευκτα πλοία ηλικίας μέχρι 5 ετών.

Από το χρηματοδοτικό πρωτόκολλο που υπογράψαμε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με προνομιακούς όρους, δηλαδή επιτόκιο 3,2% σταθερό για 20 χρόνια και 5ετή έως 7ετή περίοδο χάριτος, θα χρηματοδοτηθεί κατά το ήμισυ η κατασκευή νέων πλοίων. Άλλο κίνητρο είναι να επιδοτηθεί είτε από τον αναπτυξιακό νόμο είτε σε συνεργασία πάντα με την Ευρωπαϊκή Ένωση το ξενοδοχειακό τμήμα των πλοίων της ακτοπλοΐας. Αυτά τα κίνητρα θα συνδεθούν με την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των ελληνικών ναυπηγείων.

Για τις κοινοτικές απαιτήσεις, έχουν συμπεριληφθεί διατάξεις προς την κατεύθυνση της εναρμόνισης του ελληνικού δικαίου με το κοινοτικό δίκαιο για την ακτοπλοΐα, στο νομοσχέδιο ”για τις καταδύσεις” και στο νομοσχέδιο ”για την αναβάθμιση και αναδιάρθρωση της ναυτικής εκπαίδευσης”.

Επίσης, αν χρειαστεί, θα προχωρήσουμε σε προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για δρομολόγηση Ε/Γ πλοίων, ακόμη και σε γραμμές, οι οποίες θεωρούνται προνομιακές, όπως οι γραμμές της Κρήτης, σε εφαρμογή των σχετικών διατάξεων του Νόμου ”περί ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών”, που ισχύει από το 2001.

Για όποιες εταιρείες ενδιαφερθούν, είτε από το εσωτερικό είτε από το εξωτερικό, προϋπόθεση θα είναι να δρομολογήσουν πλοία όμοια ή και καλύτερα από αυτά που είναι σήμερα δρομολογημένα. Επίσης, τα πλοία αυτά θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένη σύνθεση προσωπικού, σύμφωνα με την ισχύουσα ελληνική νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση θα ελεγχθεί η εφαρμογή των σχετικών διατάξεων και θα επιβάλλονται τα ανώτατα όρια των προβλεπομένων κυρώσεων στους παραβάτες. Είμαστε απόλυτα προετοιμασμένοι για το καλοκαίρι”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v