Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 14 2017

Motor Oil: Τελικά το ταμπλό είχε δίκιο ή άδικο;

Τελικά, είχε άδικο το ταμπλό στην περίπτωση της Motor Oil, όταν κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο την ανέβασε από τα 9,75 στα 15,12 ευρώ, πέραν των δύο μερισμάτων που διανεμήθηκαν μέσα στη συγκεκριμένη περίοδο;

Τα αποτελέσματα του 2016 που δημοσιεύτηκαν χθες ίσως να δίνουν μια απάντηση στο όλο θέμα. Έχουμε λοιπόν και λέμε:

Καθαρά κέρδη-ρεκόρ (298 έναντι 205 εκατ. ευρώ), P/BV στο «αλμυρό» 2,03, P/E στο 5,6 και μερισματική απόδοση στο 5,9%, αν συμπεριληφθεί και το προμέρισμα του 0,2 ευρώ. Όλα αυτά βέβαια σε έναν κυκλικό κλάδο, τα αποτελέσματα του οποίου επηρεάζονται σημαντικά από την εκάστοτε πορεία των περιθωρίων διύλισης και μπορεί να διαφέρουν σημαντικά από χρόνο σε χρόνο.

Και επίσης, θετικές ταμειακές ροές 380 εκατ. ευρώ, οι οποίες όχι μόνο χρηματοδότησαν τη διανομή μερισμάτων ύψους 78 εκατ. ευρώ, αλλά παράλληλα μείωσαν και τον καθαρό δανεισμό του ομίλου μόλις στα 384 εκατ. ευρώ.

Μιλάμε δηλαδή για έναν δείκτη «καθαρό χρέος προς EBITDA», που με βάση την επίδοση του 2016 (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων στα 602 εκατ. ευρώ) διαμορφώνεται στο μόλις 0,64!

Τα συμπεράσματα δικά σας.

ΥΓ1: Το 74% του όγκου των πωλήσεων κατευθύνθηκε στο εξωτερικό και στη ναυτιλία, άρα η εξάρτηση από το εσωτερικό είναι περιορισμένη και σχεδόν αποκλειστικά επικεντρώνεται στα θυγατρικά της δίκτυα Shell, Avin και Cyclon (αθροιστικά ελέγχουν γύρω στο 35% της εγχώριας αγοράς).

ΥΓ2: Η δραστηριότητα του ομίλου «εμπορία-πωλήσεις σε πρατήρια» σημείωσε προ φόρων κέρδη το 2016 ύψους 35,4 εκατ. έναντι 12,4 εκατ. κατά την προηγούμενη χρήση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v